BMW’nin yeni görevi: X1

BMW’nin X kodlu SUV ailesinin en
küçük üyesi olan X1, ülkemize 2.0
l’lik dizel motor ve otomatik şanzımanla
ithal edilen aracın satış fiyatı
47 bin 652 Euro’dan başlıyor.

X1’e baktıldığındı küçük boyutlarına
rağmen kaslı bir yapıya sahip olduğu
dikkat çekiyor. Büyük motor
kaputu ve yanlara doğru şişen çamurluklar
bu kez yukarıya doğru da
kaslı bir şekilde ilerliyor. Yükselen
yan çizgi göze hoş görünürken, arkadaki
L formlu stop tasarımı sportif
çizgiye destek oluyor.

İç mekanın yüksek kalite çizgisi ve
kullanışlılığı sevdiğimiz özellikler
oldu. Basit ve yalın çizgilerin öne çıktığı
iç mekanda, abartıdan uzak ve
sportif bir tasarım beğeni topluyor.
Diğer taraftan orta konsolun üzerindeki
bazı kumanda elemanlarını
rahatça kullanabilmek için çok ince
parmaklara sahip olmak gerek. Kalın
A sütunu görüş konusunda biraz
kısıtlama yaşatırken, şişkin ön tasarım
nedeniyle aracın burnunun nerede
bittiği kolay anlaşılmıyor.

Açık renklerin etkin kullanımı
sayesinde iç mekan, karanlıktan
kurtulup aydınlanmış. Eşya gözlerinin
yerleşimi de beğenimizi kazandı.
İki adet büyük daireden oluşan
gösterge paneli sürüş sırasında zorlanmadan
takip ediliyor. Koltukların
kalitesi, yan destekleri ve uzun yol
performansları sorunsuz. Sessizlik
beklentilerine çok rahat cevap veren
aracın müzik sistemi ve klima performansları
ise memnuniyet verici.

Akıllı sürüş sistemi (xDrive) X1’in
önemli silahlarından biri. X1’in xDrive
adlı 4×4 sistemi anlık şartları rahatça
algılıyor ve doğru tepkiler verebiliyor.
Kaygan zeminlerde daha iyi
bir performans sağlayan xDrive’ın
yardımı ile X1, asfalt üzerinde izine
sadık kalabiliyor. Hafif arazi şartlarında
da hedefine zorlanmadan ilerleyen
X1, şartlar ağırlaştığında limitlerine
ulaşıyor. Asfalt üzerinde
maksimum güvenlik sunması ve
hafif arazide de ilerleyebilmesi günümüzün
SUV müşterilerinin en
önemli beklentileri. Hızlı ve kısa aralıklarla
girilen virajlarda da bir
BMW’nin içinde olduğunuzu her
zaman hissediyorsunuz. Simidinin
tasarımından yönlendirme tepkilerine
kadar direksiyon sistemi, aracın
en çok beğendiğimiz özelliklerinden
biri oldu.

2.0 lt’lik dizel motorun da herhangi
bir olumsuzluk yaşatmadığını notlarımıza
ekledik. Yüksek gücüne
rağmen motor, asıl yüksek torkuyla
öne çıkıyor. Şanzıman ise kusursuza
yakın çalışıyor. Konforlu yolculuklara
imkan tanıyan süspansiyon
ise çukurlardaki darbe emişi ile göz
dolduruyor. Fren performansı açısından
baktığımızda X1 bugüne kadar
gördüklerimiz arasında en iyisi
olamasa bile, güvenlik sınırının altına
inen performansı ile yeterli
puanı elde ediyor.

Sonuç


BMW X1 farklı görünen bir araç: Yanlara
olduğu kadar yukarıya doğru da şişkin bir tasarıma
sahip. Bu yapı ve heybetli BMW böbreği,
küçük SUV’un çekici görünmesini sağlamış.
İç mekanda sade çizgiler tercih edilmiş:
Tüm yalınlığına rağmen iç mekan dinamik
bir yapıya sahip. 2.0 lt’lik dizel motorun
kullanıldığı araç akıllı sürüş sistemi ve başarılı
otomatik şanzımanı ile sürüş karakteri konusunda
beklendiği gibi sorun yaşatmıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.