Bravo bu fiyata

İtalyan üretici Fiat için kompakt HB segmenti hep zorlu ve çetin rekabetlerle dolu bir sınıf olmuştur. Çünkü bu sınıfta Golf, Astra, Focus gibi Almanlar; Corolla, Auris, Civic gibi Japonlar; 308, C4, Megane gibi Fransız rakipler cirit atıyor. Takdir edersiniz ki bu denli yoğun rekabette başarılı olabilmek için bolca çaba sarfetmek ve imaja, ürüne, pazarlamaya yatırım yapmak gerekiyor. Fiat’ın yakın geçmişteki kompakt HB geleneği, ‘90’ların ortasında Türkiye’deki Tofaş tesislerinde de üretilen Tipo modeline kadar uzanır. Tipo’yu ise 1995’te 3 kapılı Bravo ile 5 kapılı Brava modelleri izlemişti. Daha sonra İtalyan üretici, bu seriyi sonlandırarak Stilo’yu 2001 yılında üretime aldı. Şık bir tasarıma sahip olanama estetiği kadar karizmatik olamayan Stilo, 2007 yılında bu segmentteki yerini yeniden, baştan aşağıya yenilenmiş olan Bravo’ya terk etti. Fiat tarihinde uçak geliştirme prosesi kullanılarak üretilen ilk model unvanına sahip olan, Fiat’ın Grande Punto’yla başlayan eğik burun ve damla formlu far tasarımını benimseyen Bravo, sadece tasarımıyla değil, geniş iç mekanı ve fiyat/performans oranıyla da beğeni topladı. Fiat, bu sınıftaki oyuncusu Bravo’ya, hakettiği ilgiyi çekebilmek için aracı 2010 yılı ortasında, kapsamlı bir makyaj operasyonundan geçirdi. Dış tasarımında koyu zeminli ön farlar ve krom boyalı ızgara gibi özelliklerle farklılaşan yeni Fiat Bravo’nun kapı kolları ve yan aynaları ise giriş seviyesi Active Plus donanım paketinden itibaren gövde rengi olarak sunulmaya başlanmış.~ İç mekanda ise gri ve bej renginde iki farklı yeni döşeme seçeneğine yer verilmiş, ön konsolda ise bu yeni seçeneklere uyumlu karbon kaplama opsiyonu da satın alınabiliyor. Test otomobilimizde yer alan karbon kaplama görünümlü kokpit, gerçekten şık ve ferah bir atmosfer yaratıyor. Yeni Bravo’daki estetik yeniliklerin yanı sıra donanım seviyelerinde ve motor ailesinde de yeni düzenlemeler yapılmış; donanım paketlerinin fiyat/fayda orantısı iyileştirilmiş. Yeni Fiat Bravo, artık Active Plus, Dynamic Plus ve Sports Style adı verilen 3 yeni ekipman seviyesiyle tercih edilebiliyor. Active Plus adı verilen baz donanım versiyonunda EBD destekli ABS, ön havayastıkları, ön yan havayastıkları, klima, MP3 ve CD çalarlı müzik sistemi, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, krom kapı içi kollar ve 16 inçlik jantlar gibi ekipmanlar yer alıyor. Üst donanım seçeneklerindeyse diz havayastığını da içeren 7 havayastığı, otomatik klima, viraj içini aydınlatan ön sis farları, Blue&Me, arka park sensörü, xenon farlar, hız sabitleme sistemi, yağmur sensörü, alaşım jant ve Skydome cam tavan sistemi gibi donanımlar standart olarak alınabiliyor veya isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor. Test otomobilimiz en baz donanımda yer alan Active Plus donanım seviyesinde olmasına rağmen, şık iç detayları, kalitesi artırılmış işçilik ve malze-meleriyle beğenimizi kazanmayı başardı.~ MP3 ve CD çalarlı, direksiyondan kumandalı radyosu ise yeterli kalitede ses üretebiliyor ancak testimiz sırasında bir seferinde, bu müzik sisteminin ekranı tamamen karanlığa büründü ve sisteme kumanda etmek mümkün olamadı. Ancak bu elektronik aksaklık, kontağı bir kez kapatıp açınca kendi kendine düzeldi. Fiat Bravo, 4340 mm’lik uzunluğu, 1790 mm’lik genişliği ve 2600 mm’lik aks mesafesi ile geniş bir yaşam alanı sunuyor. Bu yaşam alanını gölgeleyen bir detayın olmaması da gayet olumlu bir özellik. Çift renkli kokpit, aydınlık bir ortam yaratıyor. Direksiyon yüksekliği ayarını yapmak biraz zor ama bir kez yaptıktan sonra kullanımı yeterince kolay. Ayrıca test aracımızdaki karbon kokpit kaplaması göze hoş görünüyor. Gerek ön gerekse arka tarafta sunulan diz ve omuz mesafeleri yeterli. Arka bölüm ise uzun boylular için biraz sıkıntı olacak gibi görünüyor. 400 lt’lik geniş bir bagaj hacmine sahip olan Bravo’nun arka koltuk sırtlığı yatırıldığında sunduğu bagaj hacmi ise 1175 lt’ye kadar çıkıyor. Bagaj kapağı uzaktan kumandadan veya kapak üzerinden açılabiliyor. Kolay kullanılan kumanda elemanlarına sahip olan Bravo’nun iç mekanında biraz dar alanlar olsa bile eşya gözlerinin sayısı yeterli. EuroNCAP çarpışma testlerinden beş yıldız alarak ayrılan Bravo’nun donanım listesi, güvenlik ekipmanları anlamında da yeterince zengin. ~Baz donanımdaki EBD destekli ABS, üst donanımlarda sunulan 7 havayastığı ve ESP kullanıcıların güvenlik hissini artıran özellikler. Özellikle sağa sola dönüşlerde köşeleri aydınlatan viraj farları (sis farları) karanlık sokaklarda ve park yerlerinde işe yarıyor. Sistem, direksiyonu çevirmeden, sadece sinyal kolu hareketiyle bile devreye girebiliyor. Öte yandan sis farları düğmelerinin, orta konsolun sağ bölümüne yerleştirilmiş olması, kullanım için alışkanlık gerektiriyor. Sürücü ilk etapta bu düğmeleri, aydınlatma kumanda kolu yakınlarında arıyor. Yenilenen Fiat Bravo’nun kaputunun altında ise ikisi benzinli olmak üzere toplam 4 motor seçeneği görev alıyor. 1.4 litre 90 HP ve 1.4 litre 120 HP’lik T-Jet motorlar, yeni Fiat Bravo’nun benzinli güç ünitelerini oluşturuyor. Hem 105 HP, hem de 120 HP’lik iki ayrı versiyonu bulunan 1.6 litrelik Multijet motor ünitesi ise yeni Fiat Bravo’nun dizel motor seçeneklerini temsil ediyor. Hem 1.4 litre 120 HP T-Jet benzinli hem de 1.6 litre 120 HP Multijet turbo dizel motor seçeneklerinde ise Dualogic otomatik şanzıman isteğe bağlı donanım kapsamında sunuluyor. Test otomobilimizde ise 1.6 litre hacimli Multijet dizel motor görev yapıyordu. 6 ileri oranlı manuel bir şanzımanla kombine edilen bu dizel ünite, rölanti devrinde biraz sesli çalışmakla birlikte, hızlı kullanımlarda akıcı bir sürüş sağlayabiliyor, orta devirlerden üst devirlere doğru, çok canlı bir performans gösteriyor ve ortalamada da 100 km’de 6.0 lt’ye ulaşan tüketimiyle tam bir tüketici dostu olduğunu ortaya koyuyor.~ Tabiidir ki, şanzımanın 6 ileri oranlı olması ve enüst vites oranının biraz ekonomi öncelikli seçilmiş olması da, Bravo’nun tüketimde tutumlu olmasını sağlıyor. Bravo yol tutuş konusunda da sıkıntı yaşatmayan otomobillerden. Kolay kullanımı, kararlı yol tutuşu ve hassas di-reksiyonu, onun kullanımı keyifli hale getiren özellikleri.

SONUÇ
Fiat Bravo’ya yapılan makyaj işe yaramış görünüyor. Artırılan donanım seviyeleri, baz donanım olan Active Plus’da bile yeterli güvenlik ve konfor donanımlarının sunuluyor olması, ayrıca 31 bin TL’den başlayan kampanyalı fiyatların, 120 HP’lik dizel motorda, en üst donanım seviyesinde ve Dualogic şanzımanda bile maksimum 43 bin 500 TL’ye ulaşması Bravo’nun çekici yanını oluşturuyor. Ayrıca güçlü dizel motorlar da her daim sürüş keyfi sunmada son derece usta. 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.