Bunlar ne şimdi?

Her şey 27 yıl önce yayınlanan bir televizyon programıyla başlamış… İtalyan asıllı Michele Pilia (39) kilometreler boyunca iki tekerlek üzerinde giden dublörün bu gösterisini çok iyi hatırlıyor: “O anda bunu istediğime karar verdim.” Ne yazık ki o zamanlar 12 yaşında olan Pillia’nın ne ehliyeti ne de otomobili vardı ve önce bir bisiklet, sonra da bir Vespa ile idare etmesi gerekiyordu. Ancak bu, Pilia’yı, bisikletiyle, ön tekerlek üzerinde, yüzlerce metre boyunca ilerlemek gibi garip şeyler yapmaktan alı koyamamış tabi ki: 18 yaşına geldiğinde hemen ehliyetini alan çılgın sürücü, babasının eski Fiat’ıyla iki tekerlek üzerinde gitme antrenmanları yapmaya başlamış. Bunun için ihtiyaç duyduğu tek şey ise, otomobili iki tekerlek üzerine kaldırmasını sağlayacak bir rampaymış. Araç bir kez iki tekerlek üzerine kalktığında tüm dengeleme işlemlerini Pillia ağırlığını kullanarak yapıyormuş: “Bir keresinde otomobil yana yattı. Düzelttiğimizde ortaya çıkan görüntü çok garipti. ”Otomobilleri iki tekerlek üzerinde viraj alacak kadar iyi kullanmaya başladığında çılgın İtalyan, küçük pikap ve kamyonlara ve arazi araçlarına terfi etmiş. Beş yıl önce ise Pillia’nın aklına, Guinness Rekorlar Kitabı’ndaki bir rekoru kırmak gelmiş. Bunun için ilk etapta gerçekten yoğun bir çalışma başlamış, çünkü söz konusu olan, İsveçli Eric Soderman’ın 345.6 km’lik rekoruymuş. Bu zorlu işi başarabilmek için Pilia, resmi rekor denemesinden önceki 6 ayını günde 6 saat çalışarak geçirmiş. ~26 Şubat 2009’da her kader anı gelmiş: Cagliari Sant-Eline Stadyumu’nda Pilia, Guinness yetkilisinin huzurunda tur atmaya başlamış. BMW 3 Serisi’nin ile yapılan bu denemede ölçüm aygıtı, BMW’nin iki tekerlek üzerinde 371,06 km mesafeyi katettiğini yani yeni dünya rekorunu göstermiş. Bu rekor Pilia’ya ne ün ne de para kazandırmış. Yani taze dünya rekortmeni, hala bir nakliye firmasında sürücü olarak görev yapıyor ve malları gayet standart bir şekilde taşıyor: 4 tekerlek üzerinde.

Guinness Rekorlar Kitabı
Kitabın 2011 baskısı 280 sayfadan oluşuyor ve bu yıl ilk kez küçük bir rekor sınavı ve yeni konular da içeriyor: Alternatif enerjiler, vücut sanatı, parti hileleri… 2011 Guinnes Rekorlar Kitabı ülkemizde de Türkçe olarak piyasaya çıkıyor.

Guinness Rekorlar Kitabı’na nasıl girilir?
Öncelikle rekorun, kitabın internet sitesine (http://www.guinnessworld-records.co.uk) başvurularak bildirilmesi gerekiyor. Başvuru Almanya sitesine de yapılabiliyor ama İngiltere’deki ücretsiz sitenin aksine buraya 485 Euro yatırılıyor. Guinness rekor başvurusunu inceliyor, kabul edilirse kurallar ve yönergeler belirleniyor. Denemenin ardından veriler inceleniyor, geçerliliği kanıtlandığında ise onaylanarak kitaba girmeye hak kazanıyor.~Bir hurdaya 260 bin 500 Euro
Temmuz 2009’da bir dalgıç ekibi, 1925 model bir Bugatti Type 22 Brescia Roadster’in hurdasını sudan çıkardı. Dalış meraklılarının en gözde mekanlarından biri olan Maggiore Gölü’nün dibinde bu otomobil, tam 73 yıl boyunca yatmıştı. Bu dalgıçlardan biri olan Damiano Tamagni, Şubat 2009’da uğradığı bir saldırıdan kısa bir süre sonra hayatını kaybetti. Dalış arkadaşları ise Tamagini’nin adına, gençliği şiddetten uzak tutmayı amaçlayan bir vakıf kurdu. Vakfa gelir sağlamak için bu otomobili gölün dibinden çıkartan ekip, otomobili bir açık arttırmada 260 bin 500 Euro’ya sattı ve bu rakam, üzücü bir rekor olarak rekorlar kitabındaki yerini aldı.

579 km/s ile kaza yapıp hayatta kaldı
İngiliz Donald Campbell 1960 yılında Bluebird adlı otomobiliyle yaptığı bir rekor denemesi sırasında, 579 km/s ile ilerlerken kaza yaptı. Bu kazayı sadece bir kafatası kırığıyla atlatan Campbell, 1967 yılındaki başka bir hız rekoru denemesi (Coniston Water Gölü’nde) sırasında yaptığı kazada ise hayatını kaybetti.

10.5 milyon Euro’luk plaka
Dünyanın en pahalı plakasına, Birleşik Arap Emirlikleri’nde yaşayan Saeed Abdul Ghaffar Khouri sahip. Zengin iş adamı 2008 yılında, tam bir statü sembolü olan 1 numaralı Abu Dabi plakası için 10.5 milyon Euro ödedi. Plakanın satıldığı açık arttırma ise iyi bir amaca hizmet ediyordu: Elde edilen gelir, bir rehabilitasyon merkezinin inşası için kullanıldı.~En küçük otomobil
İngiliz Perry Watkins (47) dünyanın en küçük ve en alçak otomobillerini üreten kişi olarak rekorlar kitabında iki rekoruyla yer alıyor. Ancak yeni bir rekora daha sahip olabilir, çünkü 5 Eylül 2010’da “Dünyanın en hızlı mobilyası” rekorunu kırdı. Bunun için yemek masasına dönüştürülmüş bir Reliant Scimilar kullanan Watkins, 180 km/s sınırını aştı. Bu rekorla Watkins, bir üçlü koltuğun sahip olduğu 3 yıllık (148 km/s) rekoru kırmış oldu.

En alçak otomobil
48.26 cm… Evet, bu otomobilin yüksekliği sadece bu kadar. Karoser tasarımında Batmobil’den esinlenilmiş.

Auto Bild test rekorları
EN KISA TEST OTOMOBİLİ 1.70 METRE

Hayır, bu bir lunapark otomobili değil, gerçek bir küçük otomobil: 78 kg’lık bu Brütsch Mopetta’da 26HP’lik iki zamanlı bir motor görev yapıyor.

EN GÜÇLÜ TEST ARACI 2.700 Nm
Bu rekorun sahibinin ızgarasında yıldız figürü bulunuyordu: Mercedes Actros 1861 Black’in 16 lt’lik motoru 612 HP güç ve 2700 Nm tork üretiyor.

EN AĞIR TEST ARACI 55.150 Kg
Fren testinde Leopard 2/A4, kendisinden neredeyse 53 ton daha hafif olan Porsche 911Turbo’dan daha kısa mesafede durabilmişti. ~EN PAHALI TEST ARACI 1.267.000 Euro
Karbon-fiber karoserli Bugatti Veyron 16.4 (16 silindir, 1001 HP,406 km/s) dünyanın en pahalı otomobillerinden biri.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.