Genel

Cesur Lüks Sportif

Mercedes CLS cesur tasarımı ile daha en baştan övgüyü hak ediyor.

Dört kapılı bir coupe otomobil gerçekten de bu kadar mı güzel olur? Bu soruyu son zamanlarda kendi kendimize çok sorar olduk. Paris Otomobil Fuarı’nda onu ilk kez görmemizin hemen ardından, İtalya’nın, sokakları sanat kokan Floransa şehrinde Mercedes CLS’yi kullanma fırsatı bulduk. Floransa’nın karmaşık caddelerinde de, büyüleyici sanat tarihinde de ya da yemyeşil dağlarında da Mercedes CLS bizlere çok iyi ve çok güvenli bir yol arkadaşlığı yaptı.Söze, bu otomobilin Türkiye’deki pazarlama öyküsüyle başlamak istiyoruz. İlk etapta bu otomobilden 2011 yılında 150 adet satma planı yapılmış. Fakat sadece resimlerinin ortaya çıkmasının ardından 100’e yakın sipariş alınmış durumda. Ülkemizde Ocak 2011’den itibaren satışına başlanacak olan Mercedes CLS, iki motor seçeneğine sahip olacak. Bu motorlar benzinli 350 ve dizel 350 CDI olacak. 7G-Tronic adı verilen şanzımana sahip olacak olan araçta, diğer motor seçenekleri de sipariş üzerine satın alınabilecek. Mercedes CLS’nin satış fiyatı ise 140 bin Euro’dan başlayacak. Yüksek fiyatına rağmen 150 adetlik satış hedefinin yeni yılın daha ilk aylarında tutturulmuş olması ise kimse için sürpriz olmayacak. Bu arada, artık tarihin sayfalarında kaldı diye düşündüğümüz Mercedes C Coupe’nin (CLK) yeniden üretilme kararı da açıklandı. Mercedes tarafından yeni tasarım sembolü olarak açıklanan CLS duygusal karaktere sahip bir otomobil. ~Dört kapılı bir coupe olması nedeniyle ayrı bir yerde tutulmayı hak eden CLS kesinlikle büyüleyici görünen bir otomobil. LED farları ile şık bir tasarım ve daha iyi bir görüş başarısı yakalayan CLS’nin şişkin ön tasarımı da beğeni topluyor. Dışarıya fırlamış gibi görünen burun tasarımı ile de CLS çekici ve kışkırtıcı görünüyor. Profil görünümünde keskin bıçak darbeleri ile meydan okuyan bir havayada bürünen CLS’nin arka tarafında çift egzoz çıkışı, damla formlu karakterli stop lambalarıda ona karizmatik özellikler kazandırıyor. Bütününe bakıldığında akıcı çizgileri ile kendisini çok rahat bir şekilde sevdiren otomobil yerini aldığı ilk nesil CLS’ye göre daha fazla meydan okuyan ve daha sportif bir tasarıma kavuşmuş. İç mekan konusunda ise CLS, klasik Mercedes konforunu sunarken, coupe tasarımlı bir araç olmasına rağmen yaşamalanının genişliğiyle de övgüyü hak ediyor. Arka tarafa iniş binişlerin çok rahat olmaması ise patronların bu otomobile binerken ya da inerken biraz daha fazla dikkatli olması anlamına geliyor. Eski versiyona göre yaşamalanı biraz daha genişlemiş ve bu sayede daha iyi bir kullanım alanı ortaya çıkarılmış. Arka tarafta son derece büyük bir bagaj hacminin sunulması ise bu otomobilin, yükler açısından her türlü ihtiyaca çok rahat bir şekilde cevap vereceğinin en önemli göstergesi. Yaşam alanında da yeterli eşya gözü sunuluyor.~ Masaj yapan, yan destekleri girdiğiniz virajın karakterine göre şekillendirilen, soğutma ve ısıtması bulunan muhteşem koltuklara oturduğunuzda ise sizi inanılmaz bir maceranın beklediğini hemen hissediyorsunuz. Kumanda kalabalığına rağmen yerlerini çok kolay bir şekilde bulabildiğimiz gerekli detayların olmasını da sevdik. Çoklu kumanda elamanının kullanımı da son derece kolay ve rahat. Görüş açıları konusunda alçalan tavan formu nedeniyle arka görüş kısıtlı ama bu durum, iyi çalışan park yardımcıları ve geri görüş kamerası nedeniyle sorun olmuyor. Fakat geri görüş kamerasının açısı bizlere biraz garip geldi. İç mekana bombeli bir görüntü olarak yansıyan arka görüşü kameradan takip edebilmek için alışkanlık gerekiyor. Bazı yerlerde kullanılan plastik kalitesininse vasat seviyede kalması, böylesine bir otomobilin yaşam alanında bizi şaşırtan detaylardan oldu. 2004 yılından beri toplam 70 bin adetlik satış başarısı yakalayan Mercedes CLS, yeni versiyonu ile bunu çok rahat bir şekilde üst seviyeye taşıyacak, bunu açıklıkla söyleyebiliriz. Dinamizm, güç ve zarafet gibi kavramları çok iyi bir şekilde bir araya getiren otomobilin sürüş özellikleri ise ilk olarak güvenlik donanımları ile dikkat çekiyor. Yanlış şerit değiştirildiğinde direksiyona tepki veren, kör noktada bir araç olduğunda otomatik olarak fren yapan, kahve içmeniz yani bir mola vermeniz gerektiğini hatırlatan, gece görüş sistemi ile karanlığı aydınlığa çeviren, aydınlatma sisteminin tümünde LED’li (71 LED lamba kullanılıyor) sistemle çok daha iyisini sunan ve bunun gibi daha birçok özelliği olan bir otomobilden söz ediyoruz.~ Şimdilik görünen, bu otomobilin sadece kendi kendine gidebilmek gibi bir özelliği yok. Ama bununda çok yakın bir zamanda sunulması kimseyi şaşırtmasın. Ülkemizde 350 isimli motor versiyonlarının satışa sunulacağını bildiğimiz halde sürüşe ilk olarak V8 silindirli, 408 HP güç ve 600 Nm tork üreten 500 ile başladık. Gaz pedalına dokunduğumuz anda karoserin titreyişi bile nefes kesiciydi. Kusursuz çalışan otomatik şanzımanı ile gücüntek bir HP’sini bile boşa harcamayan CLS, bu güçlü motor seçeneğiyle gerçekten nefesleri kesiyor. Yol tutuş karakteri, konforu, güvenlik özellikleri, yönlendirme kabiliyeti yani sürüşle ilgili her türlü özelliği onun neden birkaç gömlek yukarıda olduğunun en önemli ispatı. Bu motor seçeneği ile yaptığımız büyüleyici sürüşün ardından diğer motor seçeneklerinin bizlere iyi gelmeyeceğini düşündük. Fakat 350 ailesi ile yaptığımız sürüşlerde de ortaya çıkan performans, keyfimizi kaçırmadı, tam tersine bolca keyif verdi. CLS 350 CDI, 265 HP güç ve 620 Nm tork üreten V6 silindirli bir ünite. 100 km’de 6.0 lt gibi cimri bir tüketim sonucuna imza atabilen bu motor seçeneği ile CLS’nin 0-100 km/s hızlanmasınınsa sadece 6.2 sn olduğu açıklanıyor. Performansı artırılan bu yeni motor hem sportif, hem ekonomik hem de konforlu bir sürüşün habercisi. ~Bu motor seçeneği ile CLS’nin açıklanan son hızı ise 250 km/s. Elektronik olarak kısıtlanmış haliyle bile. Ülkemizde satılacak olan bir diğer motor seçeneği ise benzinli 350. V6 silindirli olan bu ünite 350 HP güç ve 370 Nm tork üretiyor. 3.5 lt’lik bu makine ile yine açıklanan bilgilere göre 100km’de 6.8 lt gibi bir yakıt tüketimi değeri görebilmek mümkün olacak. Yakıt tüketiminde yapılan geliştirmelerle birlikte yüzde 25’e varan bir ekonomi yakalanmış. 6.1 sn’de 100 km/s hıza ulaşabilen aracın maksimum hızı 250 km/s olarak açıklanırken, bu hızlara çok rahat bir şekilde ulaşacağı da kesin gibi görünüyor.

SONUÇ
Mercedes yine çok iyi bir otomobil yarattı. Paris Otomobil Fuarı’nın en parlak yıldızlarından biri olan CLS’yi İtalya Floransa’da kullanma fırsatı bulduğumuzda, bu bizler için çok iyi bir gelişmeydi. Otomobilin teknolojik karakteri, başarılı sürüş özellikleri, nefes kesen kalitesi ve konforla birlikte dinamik olmasından önce görünümünün bizleri büyülediğini belirtmek istiyoruz. Bütününe bakıldığında, “Bu otomobilin tasarımını sevmedim!” diyen birinin samimi olmadığını düşünmek gerekir. Dört kapılı bir coupe araç gerçekten de kelimenin tam anlamıyla, ancak bu kadar güzel olabilir. Motor, şanzıman, süspansiyon, direksiyon gibi özellikleri zaten kusursuz olan otomobil bu görünümü ile aklımızı başımızdan aldı ve hafızamızın unutulmazları arasına çok rahat bir şekilde yerleşti. 

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.