Chevrolet’de yüksek tork

Avustralya ve Avrupa’da
Chevrolet Cruze’ların dizel versiyonları
büyük başarıyla satılıyor,
talep ediliyor…

2013’ün başından itibaren
dizelleri sadece ticari araçlarda
kabul eden ABD müşterileri
bile özellikle satış rekorları
kıran Cruze için de bir dizelin
olmasını istiyor. Malum CAFE,
yani Corporate Average Fuel
Economy isminde çok sıkı bir
yeni yakıt ekonomisi standardı
söz konusu… 2016 yılına kadar
bir markanın tüm modellerinin
yakıt tüketim ortalaması 100
kilometrede 12 litreden fazla
olmaması gerekiyor, bu CAFE
kurallarına göre!.. 2025’te de
CAFE sınırlaması, markaların
tüketim ortalamasının 8
litreden fazla olmamasını ön
görüyor!

Chevrolet Cruze’un ABD için
kullanacağı dizel motor ise,
2013 yılında bile bu 2025 idealine
yaklaşmış olacak!..

1980’lerden beri Chevette
isimli küçük modeli hariç
ABD’de hiçbir dizel binek otomobili
olmayan Chevrolet,
Cruze’un çok düşük tüketimi
olan benzinli ECO versiyonuyla
da marka ortalamasını
ciddi şekilde aşağıya çekmeyi
planlıyor.

Chevrolet Cobalt’ın yerine
geçtiğimiz yıl lansmanı yapılan
Cruze, o günden bugüne ABD
pazarında satış rekorları kırıyor.
Bu yılın ilk yarısında bile
125 bin sınırını yakalayan Cruze,
Chevrolet markasının sadece
ABD’de değil, Türkiye’de
ve hatta tüm dünyada yepyeni
satış rekorları kırmasını sağlıyor.

Cruze’un ABD’nin dominant
kompaktları Toyota Corolla,
Hyundai Elantra ve Ford
Focus’u geçtiğimiz Temmuz ayında
25 bin adetlik bir satışla
sollayıp geçmiş olması, Chevrolet
markasının da yılbaşından
bu yana sürekli yükselen
satış grafiğini ciddi şekilde daha
da dikleştiriyor. Şimdiden;
General Motors’un karlılığı 2.5
Milyar USD olarak müjdelenmeye
başlıyor.

Cavalier ile 80’lerdeki Chevrolet
“halk otomobili” heyecanı
artık Cruze ile devam ediyor.
Sonic yani Aveo ile daha
küçük segmentlerde de yeni
rekorlar kırmak üzere olan
Chevrolet, geçmişin “Amerikan
Şövrole” ismini
artık sadece
ABD’nin değil
tüm dünyanın
lider markası
olma akselerasyonuyla
“Dünyanın Şövrolesi”
olarak değiştiriyor. Bu müthiş
manzaraya ulaşmak için de
Chevrolet özellikle Cruze üretimini
daha fazla noktaya yayarken,
nihayet Avrupa’da bile
bir üretim yeri planlanmaya
başlıyor. (Bu arada belirtelim,
Türkiye’nin de “listede”
olması, Cruze için değil, Colorado
gibi bir Pick-up için söz
konusudur!)

Yani, bundan 10 yıl önce Güney
Koreli Chevrolet’ler olarak
anılan Lacetti’lerden bugüne
çok şey değişti. 5 yıl önce Güney
Kore’yi ekonomik modelleri
için bir merkez olmaktan
çıkaran ve sadece Chevrolet
üretim noktalarından biri olarak
değiştiren GM, Chevrolet’in
küresel bir marka oluşunu özellikle
Cruze başlığındaki Avustralya,
Brezilya, Çin, Hindistan,
Kazakistan, Rusya, Vietnam,
Güney Kore, Tayland
ve ABD fabrikalarıyla kutluyor.

Motorları Avrupa’da, elektroniği
Güney Kore’de, yürür aksamı
Brezilya ve Avustralya’da,
tasarımı ABD’de, kabin içi
Çin’de geliştirilen, yani dünyanın
dört köşesinden gelen
fikirlerle bir araya getirilen ve
böylece küresel bir otomobil
olarak geliştirilmeye devam eden
Cruze, Chevrolet markasının
tüm gelecek planlarının değişmesine
neden oldu.

Sonuçta, artık Chevrolet iri
boylu bir Amerikan değil!
ABD’de bile değişen otomobil
ihtiyacı, yani kompakt modellerin
önlenemeyen yükselişi,
Chevrolet’nin de model çeşitliliğinin
küçük ve orta boy modellere
doğru zenginleşmesini
sağlıyor.

1.4 Turbo’lardan yepyeni aşırı
yüksek torklu çok düşük tüketime
sahip dizellere, yepyeni
motorlarla da Cruze’ların önü
kesilemeyecek, gibi duruyor!..


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.