Chevrolet’nin güçlü oyuncusu

Cruze mu? Chevrolet’nin
sedan versiyonunun Avrupa
pazarlarında önemli
bir başarısı bulunmuyordu.
Bu yüzden Cruze Sedan, trafiğin
ender ve pek tanınmayan
oyuncularından biriydi. Dünya
genelinde ise durum tamamen
farklı, çünkü bu kompakt Koreli,
Chevrolet markasının en çok
satan modeli. Ayrıca teknik açıdan
Opel Astra ile yakın akraba.
Avrupa pazarında daha da başarılı
olabilmesi için Chevrolet,
Cruze’un hathcback karoserini
de satışa çıkarmaya hazırlanıyor.
Kompakt sınıfta Golf ve
diğer rakipleri ile boy ölçüşecek
olması nedeniyle yakın akrabası
Opel Astra da Cruze HB’nin
hedefinde yer alıyor.

Chevrolet ile yapılan ilk sürüş
izlenimi Cruze’un şansının da
pek de az olmadığını gösterdi.
Örneğin gayet geniş ve ferah
bir iç mekan sunuyor. Arka
koltuklarda uzun boylular bile
bacaklarını kısarak oturmak
zorunda kalmıyor. Dik arka
koltuk sırtlıklarının arkasında
ise 413 lt’lik bir bagaj hacmi bulunuyor.
Bu rakamın VW Golf’ü
biraz tedirgin etmesi mümkün,
çünkü Almanların en çok satan
modelinin bagaj hacmi 350 lt ile Cruze’un çok gerisinde. Aslında
bu şaşırtıcı bir durum değil,
çünkü Cruze, 4.5 m’lik uzunluğuyla
Golf’e 30 cm fark atıyor.

Opel sürücüleri Cruze’da
kendilerini rahat hissedecek:
Cruze’un orta konsolunda yer
alan düğme ve şalter ile direksiyon,
güncel Opel modelleriyle
aynı.

Motor içinse “çok iyi” notunu
vermek mümkün değil.
124 HP olarak açıklanan 1.6
lt’lik motorun gücü etkileyici
bir rakammış gibi görünse de,
kullanımda insan en fazla 100
HP’lik bir motor kullanıyormuş
gibi hissediyor.

~Yumuşak karakteri rahat
sürüşler istiyor

Cruze’un Avrupa pazarları
için en önemli motoru ise 163
HP’lik dizel ünite. Cruze bu
motorla da bir yarışçı olmasa
da, 140 HP’lik Golf TDI’ı kontrol
altında tutmasına yetiyor. Güçlü
dizel motorla 0-100 km/s’yi 8.5
saniyede tamamlayan Cruze’un
maksimum hızı ise 205 km/s.
Diğer taraftan ise Cruze, Golf
TDI’dan daha fazla tüketiyor:
Golf 4.8 lt ile yetinirken Cruze
HB 100 km’de 5.6 lt motorine
ihtiyaç duyuyor.

Cruze’un yürüyen aksamı genel
olarak Opel Astra ile benzeşiyor.
Ancak benzerliklere
rağmen Cruze, daha yumuşak
sürüş özellikleri sunarken direksiyonu
da daha az direkt
çalışıyor. Ne yazık ki bu ayarın
da bir problemi var: Normalde
gayet konforlu olan süspansiyon,
parke zeminli yollarda
fazla sarsıntı yapıyor.

En güzel haberi ise sona sakladık:
Chevrolet Cruze HP’lik
fiyatı, 124 HP’lik benzinli motorla
Almanya’da 14 bin 990
Euro’dan (yaklaşık 33 bin
TL), Türkiye’de ise 33 bin 158
TL’den başlıyor. Yani rakamlar
neredeyse aynı. Almanya fiyatı
22 bin 450 Euro’dan başlayan
dizel versiyon ise ülkemize ithal
edilmiyor.


Teknik veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş
dört silindirli motor; silindir başına
dört supap; motor hacmi: 1598 cc;
maksimum güç: 124 HP-6400 d/d;
maksimum tork: 154 Nm-4200 d/d;
önden çekiş; 5 ileri oranlı manuel
şanzıman; yakıt deposu: 60 lt; 0-100
km/s: 10.9 sn; maksimum hız: 190
km/s; tüketim: 6.5 lt/100 km; CO2
emisyonları: 153 gr/km

~Keyif verenler

Kompakt sınıf içinde Cruze adeta
bir iç mekan devi. Aileler bile bu
otomobilde rahat edebiliyor.


Can sıkanlar

Özellikle bozuk zeminlerde
süspansiyonun çok fazla
sarsıntılı olması keyif
kaçırıyor.

Sürpriz oldu

Kompakt sınıfta bu fiyata bu
kadar fazla otomobil verebilen
başka bir seçenek yok.

Sonuç



Amerikan isimli Koreli kompakt,
şaşırtıcı bir iç mekan genişliği sunarken
Opel’den de bolca parça kullanıyor.
Ana karar verme kriteriniz fiyat
ise, Cruze pisayadaki en ilgi çekici
modellerden biri olacaktır.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.