Yeni GTC gerçek bir sporcu mu?

Simon Hucknall
sakin olmamı
söyleyip ekliyor:
“65 km/s’den daha
hızlı da olabilirsin.”
Vauxhall’un (Opel’in
İngiltere’deki ismi)
Halkla İlişkiler Müdürü
yeni Astra GTC ile bu
manevrayı daha önceden
yüzlerce kez yapmış. Bu
nedenle ayağımı gazdan
çekmeme gerek olmadığını
çok iyi biliyor.
İngiltere/Millbrook’
taki test pistinde bu araçla
fazladan geyik testi
de yapıyoruz. Buradaki
hedefimiz önemli bir soruya
cevap bulabilmek:
Acaba yeni GTC sadece
3 kapılı standart bir Astra
mı, yoksa gerçek bir
sporcu mu?

Geyik testindeki ilk
izlenimimiz ise şöyleydi:
Opel GTC kukaların
arasında ıslık çalarak
ilerliyor, üçüncü yön
değiştirmenin ardından
arkasını yumuşak bir
şekilde savuruyor ve hiç
kuka devirmiyor.

Son denememi Simon
“harika” diyerek takdir
ediyor. Çünkü halkla ilişkiler
uzmanının kanıtlamaya
çalıştığı şey tam
da bu: GTC’nin, iyi yol
tutan ama gayet sakin bir
otomobil olan standart
Astra’ya göre ne kadar atak
olduğunu göstermek.
Bu başarıda en önemli
rolü, yenilenen ön aks
geometrisi oynuyor.

Yeni ön süspansiyondaki
en önemli unsur
ise mühendisler tarafından
“HiPerStrut” olarak
adlandırılıyor. Anlamı
ise yüksek performanslı
helezonlu amortisör. Hi-
PerStrut, neredeyse tüm
önden çekişli araçlarda
kullanılan geleneksel
McPehrson sistemlerden
farklı olan dayanak
noktaları ve sabitleme
unsurlarıyla ayrılıyor.

Bu yeni geometri motor
gücünün direksiyona
olan etkilerini azaltıyor,
böylece direksiyonun
daha iyi geri bildirimler
yapmasını ve daha aktif
bir sürüş hissi vermesini
sağlıyor. Opel’in sürüş
dinamikleri konusunda
uzmanı olan Geliştirme
Şefi Michael Harder’a
göre bu yeni yapı, ön
tekerleklerin tutunma
kabiliyetini de artırıyor.

~Arka aks 5 kapılı
Astra’dan aynen alınsa
da ön tekerleklerin sağladığı
daha yüksek tutunma
kabiliyetine uyarlanmış.
Daha uzun olan
arka çapraz sevk çubukları
dingil mesafesini 10
mm artırarak 2695 mm
çıkarmış. Bunun dışında
GTC’nin süspansiyonu
genel olarak daha sert
ayarlara sahip ve 15 mm
daha alçak.

Sıra piste çıkıp birkaç
hızlı tur atmaya geldi.


GTC virajlara gayet istekli
bir şekilde giriyor,
direksiyon ise elektrikle
servo desteğine rağmen
anlık şartlar hakkında
daha fazla geri bildirim
yapıyor. Otomobil gayet
cesurca yapılmış hızlı
gaz komutu değişimlerinde
bile huzursuzlanmıyor.

GTC’nin sportif sertlikteki
süspansiyonu
opsiyon listesindeki 20
inçlik büyük jantlarla bile
yeterli bir konfor sunabiliyor.
Yani asla aşırı
sarsıntılı olmuyor ve zıplayarak
ilerlemiyor. Yeni
ön süspansiyonun diğer
bir avantajı ise daha geniş
davlumbazlar. Yani
daha geniş tabanlı lastikler
ve büyük jantlar takılabiliyor.
20 inçlik jantlar
da işte bu sayede opsiyon
listesine girebilmiş.

Sürüş izlenimlerimize
konuk olan GTC’de,
1.6 lt hacimli 180 HP’lik
bir turbo motor görev
yapıyordu. Şu sıralar bu
motor, Astra ailesindeki
en güçlü makine unvanının
sahibi. Bu motorun
dışında Opel, 1.4
lt’lik benzinli motorun
3 türevini (100, 120, 140
HP) de seçenek olarak
sunuyor. Motor ailesi
165 HP’lik 2.0 CDTI
motorla tamamlanıyor.
Önümüzdeki yıl aracın
bir de OPC versiyonun
üretileceği ise artık bir
sır değil.

~Eleştirilebilecek noktalar
da var. Sürüş pozisyonu
standart Astra gibi
yüksek. Geri görüş de kısıtlı.
Almanya’da kasıma
kadar ön sipariş vereceklere
arka park sensörlerini
standart sunmayı
planlanıyor. Bu seçim,
geri görüşün kötülüğü
konusunu Opel’in de
bildiğini düşündürüyor.

Teknik veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş
sıralı 4 silindirli motor; turbo
besleme; silindir başına 4
supap; motor hacmi: 1598 cc;
maksimum güç: 180 HP-5500
d/d; maksimum tork: 230
Nm-2200 d/d; önden çekiş; 6
ileri manuel şanzıman; yakıt
deposu: 56 lt; 0-100 km/s: 8.3
sn; maksimum hız: 220 km/s;
tüketim: 7.0 lt/100 km; CO2
emisyonları: 164 gr/km

Sonuç

Yeni GTC için “Astra kıyafetli
bir Manta” yakıştırması
yapılabilir: Atak ve nötr sürüş
özellikleri standart Astra’yı
sportif bir kompakt coupeye
dönüştürmüş. 180 HP’lik
motor fazlasını kaldırabilir.
Acaba bunun VW için ne
anlamı olur? Evet, Scirocco’ya
gerçekten güçlü bir rakip
gelmiş olacak. Ayrıca Scirocco
çok da önemli başarılara imza
atamamıştı.

Keyif verenler
Yeni ön süspansiyon
sayesinde GTC artık
önden kaymıyor.


Can sıkanlar

Başarılı süspansiyon,
1.6 Turbo’un 180
HP’lik gücünden daha
fazlasını kaldırabilir.


Sürpriz oldu

Çok yüksek kalan
sürüş pozisyonu
sportif bir coupeye
yakışmıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.