Yakışıklı bakışları var

Chevrolet Aveo HB sınıfının
en iddialı görünen modellerinden
biri oldu. Görünüm
konusunda avantajı
olan otomobil aynı zamanda
iddialı güvenlik özellikleri ile
de ön plaana çıkıyor. Yüksek
donanım listesi ile beğenimizi
kazanan Aveo HB, ülkemizde
28 bin 780 TL’de başlayan bir
fiyat etiketi ile satışa sunuluyor.
1.2 lt ve 1.4 lt benzinli motor
seçenekleri bulunan Aveo HB,
yakışıklı görünen bir otomobil
arayanlar için iyi bir seçenek.

Küçük sınıfın en farklı görünen
otomobillerinden biri bu
hafta test konuğumuz oldu. Sert
bakışlara sahip olan yeni Aveo
HB, Amerikan otomobillerinin
iddialı görünen tasarımdaki elbisesini
üzerine giymiş. Çok
çekici bir kıyafete sahip olan
Aveo HB, çıkıntılı çamurlukları,
öne doğru uzayan burun tasarımı,
derin zzzve katlı geçişleri
ile dikkat çekiyor. Test otomobilinde
de olduğu gibi iddialı bir
renk ile bu görünüm daha da
ön plana çıkarılabiliyor. Sadece
ön tarafında değil, her tarafında
etkileyici bir etki bırakan Aveo
HB, bol kaslı yapısı ve derin
bıçak izleri ile etrafına adeta
“Ben buradayım” diyor.

Yeni tasarım çok iddialı

Tasarımın bu iyi etkisinin uygun
bir fiyatla birleşmesi elbette
onun en önemli kozlarından
olacak. Özellikle farklı görünen
bir otomobil kullanmak isteyenlerin
en önemli tercihlerinden
biri olacağını düşünüyoruz.

Fakat motor kaputunun
altında ilk lansman döneminde
bir dizel ünitenin olmayışı,
işini biraz zorlaştırabilir gibi.
Benzinli motorlarla da elbette
şansı yüksek ama dizel motor
ile ekonomik fiyatını ekonomik
tüketimle birleştirse, pazardaki
şansı daha fazla olabilir. Aveo
bu soruna, seriye yıl sonuna
doğru eklenecek olan, 1.3 lt
hacimli, küçük dizel motorla
çözüm getirecek, ama şimdilik
sadece benzinli motorlarla yetinmek
zorundayız.

~Dış tasarımı ile yolların farklı
oyuncularından biri olmayı tercih
eden Aveo HB, aynı şekilde
yaşam alanında da aynı stratejiyi
benimsiyor. Rahat açılan ve
iniş binişlerin kolay bir şekilde
yapıldığı yaşam alanına geçilmesinin
ardından, hemen bu
durum fark ediliyor. Özellikle
göstergelerin ve orta konsolun
tasarımı çok farklı görünüyor.
Gösterge panelinde motosikletlere
benzeyen bir tasarımın kullanılmış
olması ilk başta neşeli
ve keyif veren bir detay olarak
görülüyor. Fakat bu bölümde
sert plastik malzeme kullanıldığı
da hemen fark ediliyor.
Bu biraz keyfi kaçırıyor olsa
bile farklı tasarımın olması en
azından bu tip bir detaya önem
verenlerin yüzlerini güldürüyor.
Hız saatinin dijital olarak
kullanılmış olması da bazılarını
mutsuz edecek bir detay olabilir.
Gözler normal bir saate
alışkınsa, bu dijital görüntünün
kullanımı zor gelebilir. Aynı
şekilde devir saatinin de farklı
bir tasarıma sahip olması ve
özellikle köşeli hatlarla tasarlanması
rahatsız edebilir.

İç tasarım da özgün


Orta konsol tasarımında da
önemli ve göze hoş görünen
bir tasarıma yer verilmiş. Yan
tarafta kullanılan metal görünümlü
kalın çıtalarla değişik bir
tasarım elde edilmiş. Orta konsolun
biraz şişkin bir tasarıma
sahip olması da iyi bir görüntünün
elde edilmesini sağlıyor.
Bu bölümün alt tarafında ve
bu tasarımın dışında bırakılan
klima kumandaları ise genel
tasarıma aykırı görünen bir durum
ortaya çıkarıyor. Keşke bu
bölüm de, orta konsolun çekici
görünen tasarımının içine dahil
edilebilseymiş. Eşya gözlerinin
sayısı, genişlik gibi konularda
beklentileri karşılayan Aveo
HB, koltukların kullanımı ile
de istediğimizi aldığımız otomobillerden
biri oldu. ~Koltukların
yan destekleri biraz daha iyi
olabilir ama yine de fena değil.
Çift parçalı bir torpido gözünün
kullanılmış olması da yolculuklar
sırasında bu eşyaların
ortadan kaldırılması için önemli
bir uygulama. Vites kolunun ve
körüğünün tasarımı birçok otomobilin
dizaynına göre daha iyi
görünüyor. Burada yapacağımız
tek eleştiri vites kolunun biraz
daha iyi olması olabilir. Yaşam
alanında kullanımla ilgili iki
eleştirimizden biri müzik sistemi
için olacak. Belki test otomobilinden
kaynaklanan bir sorun
olabilir ama müzik sisteminden
istenilen performans, ancak en
yüksek ses moduna getirdiğimiz
zaman alınabiliyor. Biraz
fazla gürültünün olması da bu
durumu yaşamamızın nedeni olmuş olabilir. İkinci eleştirimiz
ise buğu sorunu olacak. Sıcak
yaz günlerinde buğu problemi
yaşadık ama bunun da test aracına
özgü ve genelleme yapılamayacak
bir problem olduğunu
düşünüyoruz.

100 HP güç üreten 1.4 lt hacimli
motorun görev yaptığı
araçta, 5 ileri oranlı manuel
bir şanzıman bulunuyor. Görünümü
ile sportif ve karizmatik
bir etki bırakan araç bu motor
seçeneği ile standart bir hale
bürünüyor. Çok hızlı olamıyor
ve çok yavaş da kalmıyor. Gaza
bastığınız anda biraz bekleme
yaşanıyor ama sonrasında genel
isteklere cevap verebilen
bir performans ortaya çıkıyor.
Manuel şanzımanın çalışma karakteri
açısından da önemli bir
sorun yaşamadık. Vites geçişleri
kemikli ve kolay bir şekilde
yapılıyor. Yolların biraz uzun
olması eleştiri sebebi olabilir
ama biz bundan etkilenmedik.
Şanzımanın konfor özellikli
bir çalışma karakteri var ama
sportif kullanımlar sırasında
da isteneni veriyor. İzine sadık
kalmayı başaran otomobilin şehir
kullanımları ise son derece
kıvrak ve rahat ettiren türden.
~Direksiyon sisteminin çalışma
karakteri de tıpkı performansı
gibi ortalamaları rahat yakalıyor.
Pedalların kullanımı ve
görüş açıları gibi konularda da
ciddi sıkıntılar yaşamadık. Yakıt
tüketimi açısından 100 HP güç
üreten motor cepleri çok fazla
zorlamayacak tüketim sonuçlarına
imza atıyor.

Sonuç

Chevrolet uygun
bir fiyata iddialı
görünen otomobiller
üretme geleneğini
devam
ettiriyor. Yolların çekici görünümlü
araçlarından birisi de yenilenen
küçük sınıf temsilcisi Aveo HB oldu.
Özellikle ön tarafının tasarımı
ile sınıfının tasarım çizgisine
adeta karşı gelen araç, farklılık
arayanlar için çok iyi bir seçenek.
Güvenlik başta olmak üzere yüksek
bir donanım seviyesine sahip olan
araç üstelik bunların karşılığında
çok yüksek bir bedel ödemeyi de
gerektirmiyor. Performans açısından
ortalamaları yakalayan araç,
yaşam alanında da farklı bir tasarımı
kendisine çizgi olarak seçmiş
durumda.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.