Gölge oyunu

BMW X3 yenilenmesinin ardından daha
çekici ve daha iyi görünen bir tasarımla
karşımıza çıktı. Bu aracı yaratan
tasarım ekibi yaptıkları açıklamalarda,
tasarım için yoğun bir çalışma
programı uyguladıklarını dile
getiriyor. Özellikle BMW X3’ün dış tasarımcısı
Erik Goplen, ışık ve gölgenin etkileyici bir canlılık
yaratmayı planladığını ve bunda da başarılı
olduğunu düşündüğünü dile getiriyor.
Açıkçası bu araç test parkına girdiği zaman
bizler de olaya ilk olarak bu yönden bakma ihtiyacı
duyduk.

İlk bakışlarınızı bu araca yönlendirdiğiniz
zaman değişim geçirdiğini bile anlamak biraz
zor görünüyor. Fakat bu aslında neredeyse tüm
BMW modelleri için geçerli bir durum. Var olan
iddialı tasarımı radikal bir şekilde değiştirmek
niyetinde hiç olmadılar ve bundan sonrasında
da olmayacak gibi görünüyorlar.

Ama bu araçta bir değişiklik
olduğu hemen hissediliyor
ve farklı bir havası olduğu düşünülüyor.
Tasarıma yapılan dokunuşlarla
ortaya son derece çekici görünen
bir araç çıkarılmış. Her zaman
olduğu gibi yine keyif veren
bir tasarıma sahip olan X3, aynı
zamanda her türlü zemin üzerinde
çekici görünen araçlar arasında
yer alıyor. Asfaltın üzerinde
de iyi görünüyor, arazi şartlarına
çıkıldığında da güçlü ifadesi
ile zorlu şartların üstesinden gelebileceğini
ispat ediyor.

BMW’nin SAV (Sportif Aktivite
Aracı) sınıfındaki temsilcisi
olan X3, yenilenmesinin ardından
hem daha dinamik bir görünüme
büründü, hem de daha
karizmatik bir duruşa sahip oldu.
Kaslı bir yapıya sahip olan
X3 aynı zamanda akıcı çizgileriyle
de ön plana çıkmayı başarıyor.
Sportif bir görünüme sahip
olan X3, aynı zamanda beğeni
toplayan tasarımı ile de övgüyü
alıyor.

~Ülkemizde 2.0 lt dizel ünite ve
otomatik şanzımanla satışa sunulan
aracın başlangıç fiyatının
150 bin 834 TL olması ise onun
en önemli eksilerinden biri oluyor.
Rekabetin oldukça yüksek
olduğu bu sınıfta marka logosu
BMW, ama gözler artık rahatlıkla
başka bir yöne çevrilebiliyor.
İç mekan söz konusu olduğunda
ise BMW’nin alışkın olduğumuz
çizgilerinin aynen korunduğunu
görüyoruz. Sade, kaliteli
ve iddialı bir tasarım kullanan
BMW bu şekilde önemli bir
avantaja sahip oldu. X3’ün yaşam
alanında da kullanım rahatlığı
ve kalabalık bir yapı olmasına
rağmen, bunun oldukça sade
bir şekilde uygulanması beğenimizi
kazandı. Sürücü ve yolcu tarafında
yeterli bir genişliğin sunulduğu
araçta, biraz büyük olan
vites konsolu tasarımı nedeniyle
dizler bu bölgeye temas edebiliyor.

Kısa süreli yolculuklarda
bu durum büyük bir sorun oluşturmuyor
ama uzun süreli yolculuklar
sırasında rahatsız ediyor.

Bunun yanında bazı bölgelerde,
vites konsolunda da olduğu gibi
oldukça sert ve parlak plastiklerin
kullanılmış olması biraz can
sıkıcı. Aracın iç mekanına hakim
olan alanlarda hayranlık duyduğumuz
malzemeler kullanılırken,
bazı bölgelerde böyle bir
uygulama yapılmamış olsaydı
daha iyi olurdu. Arka tarafta sunulan
yaşam alanı beklentileri
karşılarken, eşya gözlerinin sayısı
ve bagaj hacmi ile de X3 testi
rahatlıkla geçti. Klima performansı,
müzik sisteminin kalitesi,
kumanda elemanlarının kullanımı
gibi konularda da sıkıntı
yaşamadık. Bu yönde yapabileceğimiz
en önemli eleştiri kumanda
elemanlarının büyük bir
bölümünün oldukça küçük boyutlarda
tasarlanmış olması.

~BMW X3’ün motor kaputunun
altında 2.0 lt’lik bir dizel ünite
yatıyor. Her yenilemede giderek
güçlenerek bu dizel motor,
4000 d/d’de 184 HP güç üretiyor.

1750-2750 d/d aralığında
ise 380 Nm tork kullanıma
sunuluyor. 1995 cc hacmindeki,
dört silindirli dizel motor bu verileri
ile her türlü ihtiyaca cevap
verebileceğini ortaya koyuyor.
Yapmış olduğumuz sürüşler sırasında
da motorun performansı
bizim tüm isteklerimize yetti
ve hatta arttı bile. Performans
konusunda beğenimizi kazanan
bu ünite ile yakıt tüketimi konusunda
da cebimizi zorlamayan
değerlere ulaşılabileceğini gördük.

0-100 km/s hızlanmasını otomatik
şanzımanla 8.5 sn’de tamamlayan
X3, 7.2 lt’lik tüketim
değerine de imza atarak, performanslı
ve ekonomik bir araç olduğunu
ispatladı.

X3’ün en sevdiğimiz yanlarından
bir diğeri ise sürüş keyfi oldu.
Sürücü odaklı bir tasarıma
sahip olan araç, sürüş pozisyonunun
bulunması konusunda
hiç sıkıntı yaşatmıyor. Kendinizi
yola hakim hissettiğiniz araçlardan
biri olan X3, görüş açıları
konusunda da önemli bir sıkıntı
yaşatmıyor. Arka camın dar
olması geri manevralar sırasın da biraz zorluk yaşatıyor. Koltukların
kalitesi konusunda da
bir sıkıntı yaşamadık ama koltuk
desen ve tasarımlarını çok
sevdiğimizi söyleyemeyeceğiz.

Bu aracın direksiyon sistemi
bazı kullanıcılara sert geliyor
ama biz bu yapıyı çok seviyoruz.
Direksiyon simidinin
başarılı karakteri ile birlikte
X3’ün en önemli kozlarından
biri de yönlendirme kabiliyeti.
~Başarılı bir süspansiyon sisteminin
kullanıldığı araç bu sayede
hem sessiz kalıyor, hem
de konfor konusunda iddialı
bir seviyeye çıkıyor. Yönlendirmenin
keyfi ise kısa aralıklı ve
biraz hızlı girdiğimiz virajlarda
net bir şekilde karşımıza çıkarken,
şehir ya da otoyol kullanımlarında
da keyif veren bir
karaktere sahip.

xDrive adı verilen akıllı dört
tekerlekten çekiş sistemine sahip
olan X3, bu özelliği ile dinamik
sürüşler sırasında gereken
ataklığı sağlarken, hafif
arazi koşullarında da elinden
gelenin en iyisini yapıyor.
Ama yine de akıllı dört tekerlekten
çekiş sistemi ile bu aracı,
araziye meydan okuyan
araçlardan biri olarak düşünmemekte
yarar var.

Sonuç

BMW X3 yenilenmesinin ardından son derece çekici hatlara
sahip oldu. Bu tasarımda yapılan etkileyici uygulamalarla
gerçekten de her türlü ışık altında ve her türlü zeminde çekici
görünen bir araç yaratılmış. Yaşam alanı konusunda BMW’nin
en önemli kozlarından biri yine karşımıza çıktı ve yine bizden
oldukça yüksek bir puan aldı. Sürüş keyfi açısından da BMW
X3 en çok sevdiğimiz araçlardan biri olmayı sürdürüyor ve
güçlü motoru ile bunu bir adım daha ileriye götürüyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.