Çılgın çocuk

Eğlenceli otomobilleri kullanmak
bizler için her zaman
büyük bir keyif olmuştur.
Tamam, bu tip otomobiller
güçlü karakterleriyle
ön plana çıksalar da, bizler
asıl olarak sundukları eğlenceyi
çok seviyoruz. Skoda Fabia
RS de işte tam böyle bir otomobildi.

Güçlü bir motora sahip olan
ve kullanım ve zevki ile de beğenimizi
kazanan Fabia RS’in
en önemli özelliklerinden birisi
de 49 bin TL’lik satış fiyatı.
Küçük hacimli motoru sayesinde
çok önemli bir vergi avantajına
sahip olan Fabia RS böylece
oldukça yüksek gücü gayet
mantıklı bir fiyatla sunabiliyor.
Volkswagen Grubu’nun Polo
GTI, Ibiza Cupra gibi araçlarında
da karşımıza çıkan 1.4 lt 180
HP ‘lik benzinli ünite bu gücü
6200 d/d’de kullanıma sunuyor.
Devirlenme isteği çok yüksek
olan motor, turbo ve kompresörün
gücünü bir arada kullanıyor
ve 250 Nm’lik torkunu
2000-4500 d/d aralığında yani
geniş bir bantta üretiyor. Gayet
etkileyici olan tork sayesinde
motorun ortaya koyduğu enerji
gerçekten de oldukça yüksek.
Elbette yollardaki meraklı gözler
bu aracın kaputunun altında
nasıl bir ünite yattığını merak ediyor
ve 1.4 lt olduğunu duyun ca biraz burun kıvırıyor. Çünkü
küçük hacimli motorlardan gerçekten
yüksek güçler alınabileceğine
büyük bir kısım hala inanmıyor
gibi görünüyor. Çünkü
en azından 3.0 lt hacim ve 6
silindir beklentisi içindeler ve
1.4 lt cevabını alınca şaşkınlığa
düşüyorlar.

4.029 mm uzunluğa, 1642
mm genişliğe, 1492 mm yüksekliğe
ve 2.464 mm dingil mesafesine
sahip olan küçük sınıftaki
araç, gerçekten çok atak
bir bücür. Fabrika verilerinde
224 km/s hıza ulaşabileceği açıklanan
Fabia RS, maksimum
hız ölçümü yapmamış olsak da
verinin doğru olabileceğini düşünmemizi
sağladı. ~Yine fabrika
verisine göre 0-100 km/s hızlanmasını
7.3 sn gibi çekici bir
zamanda tamamlayan Fabia RS
yaptığımız ölçümlerde de buna
çok yakın zamanlara imza attı.
Kullanım karakteri açısından
bu araçta manuel şanzımanı arayanların
kısa süreli bir hayal
kırıklığı yaşaması mümkün.
Çünkü Fabia RS, 7 ileri oranlı
DSG şanzımanla satışa sunuluyor.
Otomatik şanzıman olgusunun
değişmesini sağlayan
bir ürün olan DSG’nin varlığı,
manuel şanzıman bekleyenlerin
morallerini tekrar yerine getiriyor.
DSG şanzımanın direksiyon
simidinin hemen ön tarafında
bulunan kumanda elemanları
ile manuel olarak kontrol
edilebiliyor olması da önemli
bir artı. Biz bu kulakçıkların
ön plana çıkarılmamış olmasını
da sevdik: Direksiyon simidi
ile aynı renkte olan bu kumanda
elemanlarını fark etmek bile
zor ama kullanması son derece
kolay.

Bu tip bir otomobili kullananların
en önemli şikâyeti yüksek
güç olacaktır: Alt devirlerden
itibaren oldukça yüksek olan
güç nedeniyle gerçekten de otomobili
kontrol etmek bir hayli
zor. Gaz pedalına ne zaman bakarsanız
basın çok atak bir hızlanma
yaşanıyor. Bu sırada otomobilin
özellikle ön tarafı istediğinizin
dışında bir yöne gitme
ihtiyacı duyuyor ama bu durum
elektronik yardımcıları devreye
girmesi ve birkaç küçük direksiyon
hareketi ile kontrol altına
alınabiliyor. Tamam bu bizlere
keyif veren bir tarz ama bu
tip kullanımlara çok fazla alışkın
olmayanların ilk zamanlarda
gaz pedalına çok daha dikkatli
basmalarını tavsiye ederiz.
Uygun fiyatı ile kolay ulaşılabilen
bir sporcu olan Fabia
RS’in süspansiyon sistemini de
beğendik. Sert ayarlara sahip
olan süspansiyon, otomobilin
kontrollü bir şekilde kullanılmasını
sağlıyor. ~Sertlik çukur
geçişlerinde otomobilin özellikle
arka tarafının dengesinin bozulmasına
neden olsa da başarılı
ve güvenli bir yol tutuş için
iyi bir sistem olduğu da kesin.
Uzun virajları büyük bir ustalıkla
dönen Fabia RS, kısa ve sık
aralıklı viraj testlerinde dengesizlik
sorunu yaşatsa da büyük
bir problem olmadan izine geri
dönüyor. Sürüş karakteri gibi
fren performansı konusunda
da Fabia RS güvenlik beklentilerini
rahat karşılıyor.

Bu araçta daha iyi olmasını
beklediğimiz tek şeyse direksiyon
sistemi oldu: İyi sayılabilecek
bir çalışma karakterine
sahip olsa da sertlik konusunda
biraz daha iyi olmalı. Özellikle
yüksek hızlara çıkıldığı
zaman direksiyonun hafifliği
biraz tedirginlik yaşamamıza
neden oldu. Performansın yüksekliği
ve buna eklenen otomatik
şanzıman, doğal olarak yüksek
bir tüketime neden oluyor.
Fakat bu otomobili sakin kullandığınız
zaman cebinizdeki
ateşin söneceğini düşünüyoruz.
Tamam, Fabia RS kesinlikle
sakin kullanımlar için yaratılmış
bir araç değil ama ama
fabrika verilerine göre 6.2 lt olan
ortalama tüketim değerinin
biraz üzerine çıkan tüketim sonuçlarına
imza atmak da müm kün. Performanslı kullanımda
8.9 lt/100 km civarında dolanan
tüketim ise, sunulan performans
karşılığında ödenmesi
gereken makul bir rakam.

Yeşil gövdesi ve siyah tavanı
ile son derece sportif görünen
Fabia RS’in abartılı detaylara
sahip olmaması da sevdiğimiz
yanlarından biri oldu. Yaşam
alanının genişliği ve eşya gözlerinin
zenginliği ise onun en
önemli avantajı. Tamam süspansiyon
biraz sert ve sarsıntılara
neden oluyor ama diğer
özellikleri ile Fabia RS için, aile
kullanımları için bile uygun
değerlendirmesi yapılabilir.

Sonuç

Skoda Fabia RS bu
fiyatı ödeyerek satın
alınabilecek en
iyi sporculardan
biri. Performansını
sevdiğimiz otomobil küçük boyutları
ile tam bir çılgın. Çok kısa
bir süre içinde hızlanıyor ve bu atak
karakterini sürekli koruyor.
Güvenli ve iddialı bir performans
sunan Fabia RS, motoru ve motorla
çok uyumlu çalışan başarılı DSG
şanzımanı ile etkileyici bir sürüş
karakterine sahip. Görünüm konusunda
ise abartıya kaçmadan
yarattığı kaslı etki ve dikkat çekici
renkleriyle dikkat çekiyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.