Türkiye’den 16 takım global yakıt verimliliği mücadelesinde

Shell’in her yıl gençleri, geleceğin enerji alternatifleri ile çalışan araçları geliştirmeye teşvik etmek için düzenlediği Shell Eco-marathon’da geri sayım başladı. Avrupa genelindeki 24 ülkeden 3 bini aşkın öğrenci, en az yakıtla en uzun mesafeyi kat edecek aracı üretmek için yoğun bir şekilde çalışıyor. 15-19 Mayıs 2013 tarihleri arasında Rotterdam sokaklarında gerçekleştirilecek Shell Eco-marathon’da Türkiye’nin farklı üniversite ve liselerinden 16 takım yarışacak. İstanbul, Ankara, Manisa, Kayseri, İzmir, Çorum ve Sakarya’dan katılacak öğrenciler kendi tasarladıkları ve ürettikleri araçlarla yakıt verimliliğinin sınırlarını zorlayacak.

Royal Dutch Shell CEO’su Peter Voser, 29. Shell Eco-marathon hakkında şunları söyledi: “Geçen yıl Shell Eco-marathon Avrupa’yı ziyaretimde öğrencilerin yeni sokak pistine nasıl adapte oldukları beni çok etkiledi. Yeni nesil mühendislerin yaratıcılığı ve Rotterdam şehrinin sunduğu destekle, geleceğin enerji zorluklarına karşı yenilikçi yaklaşımlar tasarlamada Avrupa’nın yeteneğini göstermek istiyoruz.”
Shell & Turcas Kurumsal İletişim Müdürü Yankı Özkan Yıldırır, “Türkiye’nin, Fransa ve Almanya’nın ardından Avrupa’nın 24 ülkesi arasında en güçlü katılımı gösteriyor olması, genç mühendislerimizin, otomotiv teknolojileri ve yakıt tasarrufu konularında ne kadar başarılı çalışmalar yapabileceklerini ortaya koyuyor. Hepsi global düzeyde yarışmalarını sağlayabilecek yaratıcılığa ve kararlılığa sahipler.” diye konuştu.

Ekipler yarışa; “Prototip” ve “Şehir Konsepti” (Urban Concept) adlı iki kategoride katılıyor. Prototipler, fütüristik tasarıma sahip araçlardan oluşuyor. Şehir Konsepti otomobilleri ise günlük yaşantımızda kullandığımız otomobil modellerine benziyor. Yarışlarda; araçlara güç vermek için dizel, benzin, etanol, GTL gibi geleneksel yakıtlar ve hidrojen ile elektrik gibi alternatif enerji kaynakları kullanılabiliyor. Bu yıl farklı olarak, güneş ve elektrik enerjilerinin birleşimi olan yeni bir kategori daha yer alıyor. Geçen yıl Rotterdam’da ilk kez kullanılan sokak pisti, yeni teknolojinin gerçek bir şehir merkezindeki performansını yansıtmış oldu. Beş adet 90 derecelik virajı bulunan yolda, takımların sürüş becerileri de önem kazanıyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.