Citroen C4’te yeni boyutlar

Dizayn deneyleri yok, parfüm otomatı yok, sabit direksiyon göbeği yok… Yeni C4’ü Citroen tamamen normalleştirmiş! Fransız markanın buradaki amacı ise açık: Audi A4 ve VW Golf’ü hedef almak. Yeni C4’ün üçüncü yan cama sahip silueti bir A3 Sportback’e de ait olabilirmiş pekala. Ayrıca böylesi geniş omuzları da genellikle Almanlar tercih ediyor. Normalde heybetli bir otomobil olan Golf bile bu otomobilin yanında neredeyse narin kalıyor. Teknik veriler de bu ilk izlenimleri destekliyor. 4.43 m ile yeni Citroen C4, güncel versiyondan 5 cm daha uzun, 2 cm daha geniş (1.79 m) ve 3 cm daha yüksek (1.49 m). Bu da Golf’ten (4.20/1.78/1.48 m) gerçekten de daha büyük olduğunu kanıtlıyor. İç mekan genişlikleri karşılaştırması ise ilk kez berabere bitiyor. İki otomobil de ikinci sırada geniş birer iç mekan sunuyor. Hangisinin hangi kısımda daha ferah olduğunu ise ölçümler gösterecek. C4’ün 408 lt’lik bagaj hacmi ise açık ara önde: Golf’ün hacmi 350 lt. VW gibi Citroen de daha fazla değişkenlik sunmaya pek önem vermiyor: Değişkenlik, ayrı ayrı katlanabilen arka koltuk sırtlığıyla sınırlı. Diğer unsurlarda da Citroen oyuncaklı bir tasarımdan uzak durmuş: LCD göstergeler artık yok, direksiyon ise alıştığımız gibi. Yüksek bir kalite elde etmek için gösterilen çaba ise rahatlıkla görülebiliyor: Heybetli kokpit artık C5’e benziyor. Citroen motor programına da el atmış. Bu çerçevede benzinli motorların tümü artık, BMW ile yapılan işbirliğinin birer ürünü. Bunlardan 1.4 lt’lik baz benzinli motorun gücü 98 HP. ~Dizel motorlar tanıdık ve 1.6 lt’lik HDi’ın 92 HP’lik versiyonu yine baz dizel seçeneğini oluşturacak. Çok tutumlu olduğunu iddia ettiği start-stop sistemli motorlarını (92 HP, 112 HP) ise Citroen, E-HDi olarak adlandırıyor. Yeni C4 Avrupa pazarlarına kış başında girecek. Fiyatlar ve donanım seviyeleri hakkında henüz bilgi olmamasına rağmen, 1.4 lt’lik baz modelin Almanya fiyatının, 17 bin 500 Euro civarında yani Golf’ten bayağı aşağıda olması bekleniyor.

Sonuç
Yeni C4 hoş bir görüntü çiziyor. Sadece siluetiyle değil, ciddi tarzıyla da biraz Audi’yi hatırlatıyor. Hafiflik ve sıra dışılık gibi tipik Citroen özelliklerine bu otomobilde çok az rastlanıyor. Ancak bu “normalleşme” markanın bazı çılgınlıklarını sevenleri hayal kırıklığına uğratabilir. 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.