Citroen’e dur diyebilecek mi?

Ralli parkurlarında Citroen
Takımı’nın tartışmasız bir üstünlüğü
var. Elbette burada önemli
başarılar elde eden Sebastien Loeb’ün
hakkını vermek gerekiyor
ama Citroen ralli parkurlarında
çok önemli gelişmeler elde etti ve
bunu da şampiyonluklarla taçlandırmaya
devam ediyor.

Citroen’in ralli parkurlarındaki
en önemli rakibi geçtiğimiz yıllarda
olduğu gibi bu yıl da Ford
olacak. Ford Ralli Takımı en
önemli kozu olan yeni otomobilinin
tanıtımını geçtiğimiz günlerde
yaptı. Ford Abu Dhabi Dünya
Ralli Takımı’nın 2011 Dünya Ralli
Şampiyonası’nda kullanacağı
aracı Ford Fiesta RS, yeni dış görünümü
ve teknik özellikleri ile
Birmingham’da düzenlenen Uluslararası
Otomobil Sporları Fuarı’nda
ortaya çıktı.

Takım pilotu Mikko Hirvonen
ve Ford Avrupa Motorsporları
Başkanı Gerard Quinn’in de hazır
bulunduğu etkinlikte takımın yeni
ismi ve yeni logosu ilk kez basına
tanıtıldı. Ayrıca 2011 yılında
takımın üçüncü pilotluğunu Khalid
Al Qassimi’nin yapacağı da
açıklandı.

2005 yılından beri Ford takımına
destek veren, madeni yağ üreticisi
Castrol, bu yıl, Edge markası
ile ileri düzey sentetik yağ serisinin
performansını, Dünya Ralli
Şampiyonası’nın zorlu ortamında
gözler önüne sermeyi planlıyor.
Castrol Edge markası 2011’de yarışacak
Ford Fiesta RS WRC’nin dış
giydirmesinde de çarpıcı şekilde
vurgulanıyor.

Ford Avrupa Motor Sporları
Başkanı Gerard Quinn, Ford’un tasarımcı
ve ürün geliştirme mühendislerinin
M-Sport’taki uzmanlarla,
yakın ve verimli bir çalışma
gerçekleştirdiklerini belirterek,
“Amacımız, hem dünya
şampiyonluğu ünvanı için iddialı
bir yarış aracı üretmek, hem de o
otomobilin piyasaya sunduğumuz
otomobiller ile özdeşleşen “kinetik
tasarım” stil özelliklerini
yansıtmaktı. Yeni aracımızla bu
hedefimize ulaştık” dedi.


~
Ford’un hedefi şampiyonluk
olarak açıklanırken, Citroen Takımı
ise bu yıl yeni kozu ile parkurlara
çıkıyor. Xsara WRC ve C4
WRC’nin elde ettiği başarıların
ardından Citroen Takımı, yeni sezonda
DS3 WRC ile boy gösterecek.
Değişen ralli kurallarına göre
yaratılan iki otomobilde de bilindiği
gibi 1.6 lt’lik motor görev
yapıyor.

Bu iki önemli yenilemenin ardından
Citroen ve Ford Takımları
arasında nasıl bir rekabet olacağı
ise merak konusu. Bu iki takımın
en önemli silahları Citroen cephesinde
Sebastien Loeb ve Ford
cephesinde ise Mikko Hirvonen
olacak. Citroen Takımı Sebastien
Ogier gibi önemli bir isimle rakibinin
önüne geçmek için çalışırken,
Ford ise buna Jari Matti
Latvala ve Khalid Al Qassimi ile
karşılık vermeye çalışacak. İki
otomobil de görünüm konusunda
dikkat çekici bir üniforma giyerken,
1.6 lt’lik motorların nasıl
bir performans sergileyeceği ise
merak konusu. Fakat bundan
önce motorların çevreye yayacağı
o ihtişamlı gürültünün bu yıl biraz
daha azalacağı ise önemli bir
gerçek. Umuyoruz ralli tutkunları
açısından bu durum beklendiğinden
daha büyük bir seyirci
azalması sıkıntısını da beraberinde
getirmez.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.