Dizayn tutkunlarına

Kompakt sınıftaki C4’ün elit
türevi olan DS4, böylelikle Golf ve
benzerlerinin yer aldığı ve genellikle
sıkıcı tasarımların hakimiyetindeki
bu sınıfa ışıltı da getirmiş
oldu. Coupeleri andıran siluet,
şık bir şekilde gizlenmiş arka
kapılar, ilginç far grafikleri ile
DS4 gerçekten ilginç bir tasarıma
sahip. Citroen’in açıklamasına göre
karoser paçalarından hiçbirini
C4 ile paylaşmayan otomobil, rakip
olaraksa Alfa Romeo Giulietta
ve BMW 1 Serisi’ni hedefliyor.

Mutlak şıklık kartını
Citroen, iç mekanda da
kullanmış. Tamam,
kokpitin ana hatları
C4’e benziyor ama malzemeler
de işçilik de kesinlikle
çok daha kaliteli görünüyor.

Peki ama Golf’ün işi bitti mi?
Aslında pek değil. Çünkü DS4’in
de birkaç günahı var. Örneğin bu
çok şık görünümü elde edebilmek
için mühendisler, iç mekan genişliğinden,
özellikle de arka kısımda,
biraz fedakarlık yapmak
zorunda kalmışlar. Bu his, göreceli
küçük kapılardan
arka koltuklara geçerken başlıyor
ve düz yüzeyli minderlere sahip
koltuklara oturulduğunda da
devam ediyor. Ayrıca yüksek yükleme
eşiği ve sadece arka koltuk
sırtlığının yatması da günlük kullanımı
zorlaştırabiliyor.

Tüm bunlardan rahatsız olanların,
sade bir ağır başlılığa sahip
olan Golf’ü tercih etmesi gerekecek.
Diğer herkes ise mayıs
ayından itibaren, 20 bin
700 Euro’dan (120
HP’lik benzinli
motorlu versiyonun
Almanya
başlangıç fiyatı)
başlayan fiyatlarla
bu ilginç alternatife
sahip
olabilir.

Keyif verenler ~

Tasarım hem dışarıda,
hem iç mekanda çok çekici
görünüyor.

Can sıkanlar

Start-stop sistemi tüm modellerde
yok: Sadece 112
HP’lik küçük dizel’de eHDi sistemi
standart donanımda.

Süpriz oldu

Sıradan bir kıyafet giymekten
kaçınan bir kompakt
otomobil… Citroen’in farklı olma
cesareti takdiri hak ediyor.

SONUÇ

Günlük kullanımı zorlaştırabilecek
tüm zayıflıklarına rağmen bu Citroen,
kesinlikle başarılı bir otomobil.
Fransızların böyle bir şeye cesaret
edebilmiş olması da harika. DS4,
kompakt sınıfa çekicilik ve şıklık
getirecek. Güzellik uğruna
bazı şeylerden
vazgeçilmesi ise şart.
Ancak bunları beğenmeyenler
için de pazarda
seçenekler var.

Genel tasarım standart C4 ile aynı ama
malzeme ve işçilik kalitesi daha yüksek.

Şık görünüm için feda edilen baş mesafesi,
baş mesafesini olumsuz etkiliyor.

Gizlenmiş arka kapı kolları, coupe
etkisini artıracak bir ayrıntı.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.