Kırmızı ona çok yakışıyor

Yenilenen Hyundai Elantra
ülkemiz yollarında da boy
göstermeye başladı. İddialı
tasarımı ile hemen dikkat
çeken Elantra’da 1.6 lt hacimli 132
HP güç üreten bir benzinli motor
görev yapıyor. Manuel ve otomatik
şanzımanla kombine edilebilen
Elantra’nın fiyatları ise 43 bin 850
TL’den başlıyor. Sahip olduğu benzinli
motorla beklentileri karşılasa
da Elantra, farklı motor arayışlarını
boşa çıkardığı için biraz hayal kırıklığı
yaşatabilir. En azından biz böyle
düşünüyorduk, ancak Hyundai’den
tarafından yapılan açıklamalara göre
Elantra’nın satışları oldukça iyi
gidiyor.

Bize göre otomobilin en önemli
özelliklerinden birisi de iddialı
tasarımını ön plana çıkaran renk
seçenekleri olacak. Özellikle test
aracındaki ateş kırmızısı rengi ile
Elantra daha da çekici görünüyor.
Söze tasarım konusundan başlayacak
olursak Elantra, güçlü ve
ağırbaşlı yapısı ile sınıfının en önemli
oyuncularından biri olabilir.
Görünümüyle kalite hissi yansıtan
otomobiller arasında yer alan Elantra,
hatlarının sportifliği ile de beğeni
topluyor.

Sadece bazı ayrıntılarında değil,
bir bütün olarak uyum ve şık görünen
otomobiller yaratmak gerçekten
zor bir iş. Sırtlarında büyük bir çanta
taşıyan sedanlarda ise bunu yapmak
biraz daha zor. Fakat zoru başaran
Hyundai tasarımcıları yollara
iyi görünen otomobiller çıkarmaya
devam ediyor. Frankfurt Otomobil
Fuarını’nın ön plana çıkan otomobillerinin
birçoğunun yaratıcısı olan
Hyundai, Güney Koreli üreticilerin
artık gözlerini daha da yükseklere
çevirdiğini haber veriyor. Tasarım
konusunda yapabileceğimiz tek
eleştiri kullanılan malzemeler yönünde
olabilir. Tamam, kapılar ve
bagaj kapağı görünüm konusunda
çok iyi ama göründükleri kadar
tok yapılara sahip değiller. Neyse
ki bu herkesin dikkatini çekecek
bir durum değil. Fakat bu kadar iyi
kıyafetli bir araca sahip olmak ve
bunu sedan bir araçta bulabilmek şu
sıralar pek kolay değil. Bu nedenle
Hyundai’yi bunu başardığı için tebrik
etmemek imkansız.

Elantra yaşam alanında da farklılıklar
sergiliyor. Çünkü buradaki
tasarım da tıpkı dışında olduğu gibi
kalite odaklı. Bol geçişli ve üçgen
köşelere sahip olması, çok iyi sonuçlanmış
cesur bir karar olmuş.
Örneğin orta konsol bugüne kadar
bildiğimiz tüm tasarımların dışına
çıkarak, sportif otomobillerle rekabet
edebilecek bir farklılık sunuyor.
Eşya gözlerinin sayısı ile beklentileri
karşılayan araçta, birçok kullanışlı
kapaklı göz bu hoş tasarıma entegre
edilmiş.

İç mekan da sportif tasarımlı

Farklı tasarımın beraberinde getirdiği
en önemli negatif özellikse
kullanışlılık olmuş. Tamam, kumanda
elemanlarının büyük bir
bölümü alışkın olduğumuz yerlerde
ama dar bir alanda toplanmış olanları
kullanmak bir hayli zor. Özellikle
havalandırma sistemi kumanda
elemanlarının yerlerini bulabilmek
için uzunca bir alışkanlık süresi
gerekiyor.

Sürüş pozisyonunun bulunması ve koltukların kalitesi gibi konularda
ise sıkıntı yaşamadık. Görüş açılarında
da önemli bir sorun yok. Biz
burada özellikle sürüş pozisyonundan
biraz daha söz etmek istiyoruz.
Mavi renkli aydınlatmalara sahip
kokpite baktığınız alanda kendinizi
rahat hissediyorsunuz. Bu bizler için
bir otomobilin en önemli özelliklerinden
biri. Mavi aydınlatma biraz
rahatsız edici olabilse de iyi giyimi
süsleyen birer aksesuar olmaları ile
beğenimizi kazandı.

Motor tek, donanım zengin

Yaşam alanında en önemli eleştiri
konuları malzeme kalitesi ve işçilik
olacaktır: Bazı noktalarda malzeme
kalitesi ve işçilik zayıflıklarıyla
karşılaştık. Ama aracın bütününün
başarısı, tüm bunların arka planda
kalmasını çok rahat bir şekilde sağlıyor.
Elantra’yı satın almayı planlıyorsanız,
önceden de söylediğimiz
gibi başka motor seçeneklerini düşünmenize
hiç gerek yok. Çünkü sadece
1.6 lt’lik benzinli motorla satılıyor.
Yani sadece donanım listesine
odaklanarak seçim yapabilirsiniz.
Donanım listesi açısından üst
seviyede özelliklere sahip olan Elantra
iddialı bir dizel motorla çok
daha şanslı bir otomobil olacaktır.

Sürüş konusunda gürültünün
beklediğimizden daha az olması
iyi bir sonuç olarak karşımıza çıktı.
Direksiyon sisteminin çalışma karakteri
ortalamaları rahat bir şekilde
yakalıyor. Direksiyon simidinin dört
kollu ve farklı tasarımı kullanımın
daha keyifli olmasını sağlıyor. Ele
tam oturan direksiyon simidi, parmak
boşluklarına sahip olan yapısı
ile de hoşumuza gitti.

Elantra, sahip olduğu alüminyum
pedallarla da sınıfının kriterlerini
yukarıya taşırken, otomatik şanzımanı
da motorla başarılı bir uyum
yakalıyor. Vites yolları biraz karmaşık
görünse de 6 ileri oranlı otomatik
şanzıman önemli bir sorun yaşatmadan
konforlu bir yolculuk yapılmasına
imkan tanıyor. Sürüş karakteri
ve süspansiyon sisteminin
konforu açısından da Elantra ortalamaları
rahat bir şekilde yakalıyor.
Elektronik yardımcılarının başarılı
çalışma karakteri ise güvenli yolculuklara
imkan tanıyor. Elantra, başarılı
fren performansıyla testimizden
gayet iyi bir not almayı başardı.
Motorun performansı ise küçük hacimli
seçeneklerin günümüzde ulaştığı
noktayı gösteriyor. Kendisinden
beklenenleri rahatça yerine getiren
motor, düşük yakıt tüketimiyle cep
dostu olmayı da başarıyor.

Sonuç

Elantra yolların en iyi giyimli oyuncularından
biri. Özellikle kırmızı rengin
belirginleştirdiği hatlarıyla son derece
karizmatik görünen aracın aynı etkiyi
yaşam alanında da sürdürmesi de önemli
bir başarı. Alışkın olduklarımızdan çok
farklı bir tasarıma sahip olan yaşam alanında bulunanlar
kendilerini iyi ve farklı hissediyor. Genişlik konusundaki beklentileri
çok rahat karşılayan yaşam alanı ferahlık konusunda
da herhangi bir sorun çıkarmıyor. Tek bir motorla satılıyor
olması bir sorun olarak kabul edilebilir. Ancak motorun başarılı
performansı, motorla uyumlu çalışan otomatik şanzımanı ve
cepleri çok fazla zorlamayan tüketim değerleri bu olumsuzluğu
rahatlıkla telafi edebiliyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.