Dizel ekonomisini ele geçirdi

Yeni Astra’nın dizel’in, görünümü
ya da yaşam alanı özelliklerinden
önce sürüş karakterinden söz etmek
istiyoruz. 1.3 lt’lik 95 HP güç üreten
motor bizlere yabancı değil. 90 yerine
95 HP güç üreten versiyonu ile
karşımıza çıkan dizel motor daha önceden
de Opel modellerinde görmeye
alışkın olduğumuz bir ünite.
4000 d/d’de 95 HP güç üreten motor,
1750 d/d’de ise 190 Nm’lik torku
kullanıma sunuyor. Bu motorun
en önemli problemi alt devirlerde yaşanan
turbo boşluğu olarak ön plana
çıkıyor. 1750 d/d’nin altında yapmaya
çalışacağınız sürüşler sırasında
kaputun altının boş kaldığını
bile düşünebilirsiniz. Turbo aktif
olana kadar yaşanan bu cansızlık
bizlerin aldığı en önemli şikayetlerin
başında yer alıyor. Bu durum sadece
bu motorun sorunu da değil.
Küçük hacimli dizel ünitelerin tamamında
benzeri sorunlarla karşılaşılıyor.
Bazılarında bu çok fazla hissedilirken,
bazılarında ise biraz daha
az sorun oluyor ama tamamen ortadan
yok olmuyor. Astra’nın kaputunun
altında yatan küçük hacimli
dizel ünitenin de en önemli sorunu
bu.

Buna aslında bir sorun demek de
pek mümkün değil. Tamam, kullanım
alışkanlığı gerektirdiğini inkar
etmiyoruz ama bu alışkanlığın sağlanmasının
ardından, motorun performansı
herkes tarafından beğeni
kazanıyor. Bir diğer dikkat edilmesi
gereken önemli nokta ise yaşanan
boşluğun ardından gelen yüksek
güç olmalı. Gücün bir anda gelmesi
ile birlikte çok aşırı olmasa bile,
Astra’nın dizginlerini daha iyi kavramanız
gerekiyor. İşte bu sırada da
motorun asıl özelliğini keşfetmiş ve
onun sakin değil aksine kullanım sırrını
çözdüğünüz anda bir yırtıcı olduğunu
keşfediyorsunuz. Yüksek
hızlara çıkma isteği ve performansı
ile zorlanmadan beğenimizi kazanan
dizel motorlu Astra’nın beş ileri
oranlı manuel şanzımanının çalışma
karakteri de başarılı. Vites geçişleri
kemikli ve yollar net bir şekilde
bulunuyor. İlk iki vites seçeneğinin
oldukça kısa tutulması ile birlikte
uzun son vitesler iyi bir çalışma
karakteri ortaya çıkarmış. Kısa vites
aralıkları ile turbo boşluğundan çok
kolay bir şekilde kurtulmanın ardından,
uzun vites seçenekleri ile
hem yeterli bir performans, hem de
mükemmele yakın bir tüketim değeri
ortaya çıkıyor. Fabrika verilerine
göre Astra, dizel motor ve 5 ileri
oranlı manuel şanzımanla 175 km/s
son hıza çıkabilirken, 0-100 km/s
hızlanma ise 14.5 sn’de gerçekleşiyor.
Bu veriler çok iyi görünmeyebilir.
Elbette daha iyi değerler olmasını,
özellikle son hızın biraz
daha yüksek olmasını beklerdik
ama yine de kesin bir dille söylüyoruz,
performans kimseyi üzmeyecek
türden. Tüketim sonuçları ise onun
en güçlü silahlarından.

Sonuç


Astra çok ama çok iddialı bir otomobil oldu.
Görünüm, yaşam alanı, motor seçenekleri, sürüş
karakteri, güvenlik özellikleri ile bunu gizlemeyen
otomobilin satış fiyatı da rakiplerinin
bazılarının bir hayli üzerinde. Dizel motor seçeneğine
kavuşarak önemli bir eksikliğini gideren
Astra, bu motorla çok başarılı tüketim
değerlerine imza atıyor. Performans konusunda
da bekleneni çok rahat veren dizel motorlu
Astra’nın pazardaki şansı yüksek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Dizel ekonomisini ele geçirdi

Yeni Opel Astra uzun bir süredir ülkemizde pazara veriliyor olmasına rağmen, dizel motorun eksikliğini fazlasıyla hissediyordu.Tüm rakiplerinde mevcut olan dizel motoru, pazara ilk çıkış anında yani lansman döneminde kaputunun altına almayı başaramayan Astra, sonunda muradına erdi ve 1.3 lt’lik 95 HP güç üreten dizel motora kavuştu. 5 ileri manuel şanzımanla birlikte satılmaya başlayan dizel motorlu Astra’nın satış fiyatı ise 46 bin 136TL’den başlıyor. Enjoy ismi verilen donanım paketi ile bu fiyata satın alabileceğiniz otomobilin fiyatı, en yüksek donanım seçeneği olan Cosmo ile birlikte 55 bin 488 TL oluyor. 50 bin TL’ye bir üst sınıfta yer alan Insignia modelinin bile satıldığını hatırlatırsak, sanıyoruz Astra dizelin fiyatı hakkında ne düşündüğümüzü anlatmış oluruz. Yeni Astra’nın dizel’in, görünümü ya da yaşam alanı özelliklerinden önce sürüş karakterinden söz etmek istiyoruz. 1.3 lt’lik 95 HP güç üreten motor bizlere yabancı değil. 90 yerine 95 HP güç üreten versiyonu ile karşımıza çıkan dizel motor daha önceden de Opel modellerinde görmeye alışkın olduğumuz bir ünite. 4000 d/d’de 95 HP güç üreten motor,1750 d/d’de ise 190 Nm’lik torku kullanıma sunuyor. Bu motorun en önemli problemi alt devirlerde yaşanan turbo boşluğu olarak ön plana çıkıyor. 1750 d/d’nin altında yapmaya çalışacağınız sürüşler sırasında kaputun altının boş kaldığını bile düşünebilirsiniz. Turbo aktif olana kadar yaşanan bu cansızlık bizlerin aldığı en önemli şikayetlerin başında yer alıyor. Bu durum sadece bu motorun sorunu da değil. Küçük hacimli dizel ünitelerin tamamında benzeri sorunlarla karşılaşılıyor.~ Bazılarında bu çok fazla hissedilirken, bazılarında ise biraz daha az sorun oluyor ama tamamen ortadan yok olmuyor. Astra’nın kaputunun altında yatan küçük hacimli dizel üniteninde en önemli sorunu bu. Buna aslında bir sorun demekde pek mümkün değil. Tamam, kullanım alışkanlığı gerektirdiğini inkar etmiyoruz ama bu alışkanlığın sağlanmasının ardından, motorun performansı herkes tarafından beğeni kazanıyor. Bir diğer dikkat edilmesi gereken önemli nokta ise yaşanan boşluğun ardından gelen yüksek güç olmalı. Gücün bir anda gelmesiile birlikte çok aşırı olmasa bile, Astra’nın dizginlerini daha iyi kavramanız gerekiyor. İşte bu sırada da motorun asıl özelliğini keşfetmiş ve onun sakin değil aksine kullanım sırrını çözdüğünüz anda bir yırtıcı olduğunu keşfediyorsunuz. Yüksek hızlara çıkma isteği ve performansı ile zorlanmadan beğenimizi kazanan dizel motorlu Astra’nın beş ileri oranlı manuel şanzımanının çalışma karakteri de başarılı. Vites geçişleri kemikli ve yollar net bir şekilde bulunuyor. İlk iki vites seçeneğinin oldukça kısa tutulması ile birlikte uzun son vitesler iyi bir çalışma karakteri ortaya çıkarmış. Kısa vites aralıkları ile turbo boşluğundan çok kolay bir şekilde kurtulmanın ardından, uzun vites seçenekleri ile hem yeterli bir performans, hem de mükemmele yakın bir tüketim değeri ortaya çıkıyor. Fabrika verilerine göre Astra, dizel motor ve 5 ileri oranlı manuel şanzımanla 170 km/s son hıza çıkabilirken, 0-100 km/s hızlanma ise 14.7 sn’de gerçekleşiyor. Bu veriler çok iyi görünmeyebilir.~ Elbette daha iyi değerler olmasını, özellikle son hızın biraz daha yüksek olmasını beklerdik ama yine de kesin bir dille söylüyoruz, performans kimseyi üzmeyecek türden. Yapmış olduğumuz ölçümlerde de bu tip değerlere imza atmamıza rağmen, performans ve ataklık açısından neredeyse hiç elimiz kolumuz bağlanmış gibi hissetmedik. Üstelik esneklik değerleri açısından baktığımızda da elbette alt vites seçeneklerinde ortaya çıkan sonuçlar iyi. Üst vites seçeneklerinde sollama yapmaya kalkarsanız, size oldukça uzun bir düzlüğün gerektiğini de hatırlatalım. Performans açısından yüz güldüren ve kötü hissetmemenizi sağlayan otomobilin yakıt tüketimi ise tam anlamıyla bu otomobilin çekim gücünü oluşturuyor. Ekonomi meraklılarını mıknatıs gibi çekecek bir değer: 100km’de 6.1 lt. Bu rakama ulaşmak isteyenler Astra’nın yörüngesine çok kolay girecektir. Sürüş karakteri açısından baktığımızda da Astra başarılı olan kompakt HB modellerden biri. Yeni ve iddialı görünümü ile sportif olan Astra’nın biraz sert ayarlara sahip olan süspansiyon sistemi, yol tutuş konusunda etkin bir rol oynarken, başarılı şasi birleşimleri ve karoserin burulmadan uzak duran yapısı ile güvenli ve keyif veren bir sürüş karakteri ortaya çıkıyor. Hatta iddialı bir açıklama yaparak limitlerine sadık kaldığınız zaman Astra’nın birçok rakibinden daha iyi bir sürüş karakterine sahip olduğunu söylemek isteriz. Insignia’da kullanılan gelişmiş Flex Ride sistemi yeni Astra’da da yer alıyor. Titreşim ve sesleri azaltma konularında iddialı olan süspansiyon, otomobilin izine sadık kalması konusunda etkili bir performans sunuyor.~ Gerçekten de lüks sınıfta yer alan araçlar kadar sessiz bir çalışma karakterine sahip olan Astra, bol fırtınalı ve bol yağmurlu günlerde bile sessiz karakterini korumayı başarıyor. Fakat süspansiyonun önemli dezavantajlarından biri, özellikle arka taraftan derin çukur geçişleri sırasında normalden biraz daha fazla gürültünün gelmesi. İyi hissettiren bir sürüş pozisyonuna sahip olan Astra’nın sevdiğimiz direksiyon simidine, yine rakiplerinin bir çoğundan daha iyi çalışan bir direksiyon sistemi eşlik ediyor. Yönlendirme kabiliyeti iyiler arasında yer alan Astra’nın, sürücüyü selamlayan ve ibrelerin ucunda yer alan bir kırmızı ışık yardımıyla okunmasını kolaylaştıran ve sportif de görünen göstergeleri de çekici. Sürüş pozisyonu ve bu tip göstergelerle Astra, kendinizi bir OPC’nin içindeymişsiniz gibi hissettiriyor. Elbette koltukların kalitesini de unutmamak gerek. Yol konforları iyi olan koltuklar, sportif sürüşlere de çok iyi destek oluyor. Fren performansı ile daha önceki testlerinde olduğu gibi yine iyi değerlere imza atan Astra, güvenli bir otomobil olduğunu bu özelliği ile de ispat ediyor. Aydınlatma renklerini de sevdiğimiz Astra’nın farları ve stop grubu da görmeyi ve görülmeyi kolaylaştıran türden. İç mekan konusunda da genişliği ve kullanım kolaylığı ile beğenimizi kazanan otomobilin artık fazlaca eşya gözüne sahip olması da önemli bir avantaj. Dışında sportif ve kaliteli olan Astra, iç mekanında da aynı karakteri bulunduruyor. Görüş açısının ve oturma alanın arka tarafta biraz kısıtlı olması ise bu sınıfın ortak sorunlarından biri olmaya başladı. ~SONUÇ
Astra çok ama çok iddialı bir otomobil oldu. Görünüm, yaşam alanı, motor seçenekleri, sürüş karakteri, güvenlik özellikleri ile bunu gizlemeyen otomobilin satış fiyatı da rakiplerinin bazılarının bir hayli üzerinde. Dizel motor seçeneğine kavuşarak önemli bir eksikliğini gideren Astra, bu motorla çok başarılı tüketim değerlerine imza atıyor. Performans konusunda da bekleneni çok rahat veren dizel motorlu Astra’nın pazardaki şansı, bu seçeneğin eklenmesi ile arttı.

(+) Görünüm, iç mekan, kalite, fren, yaşam alanı, sessizlik, süspansiyon
(-) Fiyat, görüş açıları, bazı işçilik detayları


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.