Ekonomik güç artırımı: EcoBoost

EcoBoost benzinli motorlar,
aynı hacimdeki konvansiyonel
benzinli motorlara kıyasla yakıt
tüketiminde ve CO2 atıklarında
yüzde 20’ye varan azalma sağlıyor.
Yüksek güce sahip küçük
hacimli motor aynı zamanda
sürüş zevkinden de mahrum
bırakmıyor.

Ford Otosan, ilk etapta CMax/
Grand C-Max ve Mondeo’da
kullanım görmeye başlayan
EcoBoost motorlarını Antalya’da
gerçekleştirdiği organizasyon
ile basına tanıttı. Biz de
bu organizasyonda 1.6 litrelik
EcoBoost motorunu, her iki
araçta da kullanma fırsatını bulduk.
EcoBoost motoru Ford’un
WRC ralli yarış araçlarında kullandığı
motorun paralelinde geliştirilmiş.
Bu motor yarışçı kardeşi
ile birebir aynı olmasa da,
sunmuş olduğu güç ve sürüş
zevki itibarı ile tamamen yeni bir
motor.

1.6 litrelik dört silindirli Eco-
Boost motor, tamamı alüminyumdan
oluşan bir tasarıma sahip
olmakla beraber üç teknolojiyi
bir arada bulunduruyor.
EcoBoost’un temelini oluşturan
ve 1.6 litre hacme sahip motor
iki farklı güç çıkışına sahip. CMax’ta
kullanım gören 1.6 litrelik
motor 180 HP güce ve 240
Nm torka sahip. Mondeo cephesinde
ise 1.6 litrelik, 160 HP ve
240 Nm tork sunan motorun yanında,
2.0 litrelik 240 HP’likgüç ve 340 Nm tork üreten, daha
büyük bir motor da yer alıyor.
1.6 litrelik EcoBoost’un geliştirilmiş
yanma sistemi aynı zamanda
bu güçteki benzinli motorların
performans ve yakıt verimliliğini
üst seviyeye de çıkarıyor.
EcoBoost, büyük hacimli
bir motorun düşük devir torkunu
sunabiliyor ve yüksek performans
beklentilere kolaylıkla
cevap veriyor. 1.6 litre hacimli
motorun kalbinde, yakıtı her
bir ~silindire 200 bar basınçla
püskürtebilen yüksek basınçlı
direkt enjeksiyon sistemi bulunuyor.
Püskürtülen yakıt damlacıklarının
boyutları 0.02
mm’den daha küçük. 1.6 litrelik
motor yeni nesil doğrudan yakıt
püskürtme sistemine sahip. Busistemde merkezi olarak yerleştirilmiş
enjektörler yakıtı doğrudan
yanma odasının ortasına
püskürtüyor. Altı delikli enjektörler
verimli yanma için yakıtı
hassas bir şekilde yönlendirirken,
EcoBoost motorun daha
yüksek bir sıkıştırma oranı ve
turbodan gelen daha yüksek
basınçla çalışmasına imkan veriyor.
Böylece daha yüksek yakıt
verimliliği ve düşük devirlerde
daha yüksek performans
sağlanıyor.

Düşük atalete sahip turbo,
yüksek performans sunuyor

1.6 litre hacimli Ford EcoBoost,
dizel motorların sunduğu
düşük devirde yüksek torku,
benzinli bir motorda sunmakla
kalmıyor ve bunu motorun bütün
devir aralığında yumuşak ve
atak bir performansla birleştiriyor.
Turboşarj türbini 200.000
d/d’yi aşan hızlarda dönerken,
1.6 litrelik motor 1.600 ile 4.000
d/d’da 240 Nm tork değerine
imza atıyor. Ani hızlanmalarda
gerekli anlık tepkiyi ve turbo gecikmesini
minimum seviyede
tutmak için turboşarj türbinleri
daha küçük ve düşük atalete sahip
olacak şekilde tasarlandı.
Borg Warner KP39 tipi turboşarj
kullanılırken, ani hızlanmalarda
kısa süreliğine maksimum
270 Nm’lik tork elde edilebiliyor.
Mondeo ve S-Max’te görev yapan
160 HP’lik motor en yüksek
torkunun yüzde 95’ini 1.500 ile
5.500 d/d arasında sağlıyor. Gücün
bu geniş aralıkta sunulması,
ayrıca vites oranlarının daha
~yüksek tutulmasına olanak tanıyor
ve bu da yakıt tüketimini
ve motorun sessiz çalışmasını
daha da iyileştiriyor.

1.6 litrelik EcoBoost motor
hem emme hem de egzoz eksantrik
millerinde bağımsız değişken
supap zamanlamasına sahip.
Böylece motorun her devrinde,
yanma odasındaki gaz akışı
en iyi duruma getiriliyor. Ti-
VCT sistemi özellikle kısmi yük
altında motor verimliliğini ve
performansını iyileştirmekte
önemli bir rol oynuyor. Ti-
VCT’nin kullanımı, ayrıca mühendislerinin
bir egzozdan yararlanma
etkisini kullanarak düşük
devirdeki torku daha da artırılmasına
olanak tanıdı. Egzoz
gazından yararlanma işleminde
emme ve egzoz manifoldları arasındaki
basınç farklılıklarından
yararlanılarak düşük devirlerde
daha soğuk temiz havanın motora
girişi artırılıyor. Böylece hem
daha yüksek tork sağlanıyor,
hem de turbonun daha çabuk
hızlanmasına yardım ediliyor.
Ti-VCT sistemi yağ basıncıyla
hareket ettirilen kanatçık tipi iticiler
kullanıyor ve eksantrik mili
açısını hem emme hem de egzoz
supaplarında 50 dereceye
kadar değiştirebiliyor.

1.6 litrelik EcoBoost geleneksel
2.0 litre Duratec motoruna
göre daha küçük bir hacme sahip
olduğu için, azaltılan iç sürtünmenin
yanında daha düşük
pompalama kayıpları ve daha az
ağırlıktan kaynaklanan verimlilik
avantajları sağlıyor ve aynı zamanda
motor daha çabuk ısınıyor.
Mondeo ve S-Max’ta kullanıma
göre 1.6 litre, 160 HP Eco-
Boost’un yanında C-Max’ta 180
HP’lik motor bulunuyor. Mondeo’da
ayrıca 2.0 litrelik 240
HP’lik motor seçeneği de yer alıyor.
Hacmine rağmen 1.6 litrelik
EcoBoost’un sunduğu performans~
rakamları etkileyici.
Mondeo’nun 160 HP’lik gücünün
yanında 1.600 ile 4.000 d/d
aralığında 240 Nm torka ulaşan
bu motor, ortalama 6.8 lt/100
km’lik yakıt tüketimine ve 158
gr/km CO2 emisyona sahip. CMax
ve 1.6 litrelik Mondeo’da
manuel 6 ileri şanzıman görev
yaparken, Mondeo’nun 2.0 litrelik
EcoBoost versiyonunda
otomatik 6 ileri Powershift isimli
şanzımana yer veriliyor, bu
versiyonun CO2 emisyonu 179
gr/km. EcoBoost teknolojisi benzer
performans değerine sahip
klasik benzinli motorlara göre
yüzde 20 oranında daha düşük
yakıt tüketimi ve aynı oranda düşük
emisyon sağlıyor. 1.6 litre
EcoBoost motorlu Ford Mondeo’nun
ortalama yakıt tüketimi
6.8 lt/100 km seviyesinde.

C-Max: Yüksek güç ve yakıt
ekonomisinin yanında düşük CO2

üzere iki farklı karoser tipine sahip
C-Max/Grand C-Max modellerinde,
ileri teknolojiler artan
fonksiyonellikle birlikte sunuluyor.
1.6 litre Ford EcoBoost
motor, bu otomobilde 180 HP
güç sunarken, çok geniş bir düz
tork eğrisine sahip. Maksimum
tork ise 1.600 d/d’de elde ediyor;
240 Nm. 180 HP’lik EcoBoost
motorlu C-Max, 0-100 km/s’e
hızlanmayı 8.5 sn’de tamamlıyor.
Ortalama yakıt tüketimi 6.6
lt/100 km olmasının yanında
154 gr/km CO2 emisyonuna
sahip. Ford Mondeo 1.6L Eco-
Boost versiyonu 55 bin 610
TL’den, beş koltuklu C-Max
1.6L EcoBoost 52 bin 275 TL’den
ve yedi koltuklu Grand C-Max
1.6L Ecoboost 56 bin 375 TL’den
başlayan fiyatlara sahip.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.