Tofaş, 2010 Yılında Cirosunu % 25.4 Yükselti

Geçtiğimiz yıl bir yandan kuruluşunun 42. yılını kutlayan bir yandan ise Yeni Fiat Doblo projesini tüm unsurlarıyla hayata geçiren Tofaş, verimli bir büyüme grafiği sergileyen az sayıda üreticinin başında gelerek ulusal + ihracat satışları sonucunda % 25 artışla 6.4 milyar TL’lik ciro gerçekleştirdiğini açıkladı. Sadece tek bir alanda iyi olmakla yetinmeyen ve üretim, ihracat ve iç pazar gibi konuların tamamında güçlü sonuçlara imza atarak sektördeki lider ve öncü varlığını her geçen gün pekiştiren Tofaş, güçlü finansal sonuçlarıyla da dikkat çekiyor. Adında Türk ibaresi bulanan tek otomobil ve hafif ticari araç üreticisi olan Tofaş; net kârını geçtiğimiz yıla göre % 6.6 arttırarak 384.2 milyon TL’lik başarılı bir sonuca ulaşmayı başardı. Tofaş, Dünya Klasında Üretim prensipleri doğrultusunda maliyet odaklı yaklaşımıyla vergi öncesi kârını % 45.1 artışla 391.7 Milyon TL’ye yükseltti.

Yatırımlar Yine Hız Kesmedi, Net Kar 384.2 Milyon TL’ye Ulaştı!

Yatırım anlamında atılımlarında hız kesmeyen ve 2010 yılında 145 Milyon Euro tutarında yatırım yapan Tofaş, böylece son 5 yılda 1.2 Milyar Euro’yu aşan toplam yatırım yatırım yaparak sektörel anlamda gücünü bir kez daha kanıtladı. Net kârını bir önceki yıla göre % 6.6 arttıran istikrar abidesi Tofaş, 2010 yılında 384.2 Milyon TL net kâr elde etti. Bununla birlikte 2010 yılında Tofaş, 312 bin adetle Türkiye’de en çok otomobil ve hafif ticari araç üretimi yapan (SKD+CKD dahil) otomotiv üreticisi oldu ve 2010 yılında sektör üretiminin % 28.5’ini gerçekleştirdi. 312 bini aşan üretim içinde 167 bini aşkın Minicargo-Fiat Fiorino, 100 bin adete yakın Fiat Doblo ailesi, 25 bin adete yakın Palio/Albea ve 22 bin adete yakın ise Fiat Linea üretildi. Bunun dışında Tofaş otomotiv ihracatında % 25.6’ı pay alarak 2.3 milyar USD’lik ihracat gerçekleştirdi. 2010 yılında Tofaş’ın ürettiği 193 bin 741 araç dünya yollarına çıktı. Bu noktada Tofaş adet bazında ihracatta Türkiye ikincisi oldu.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.