En cimri Astra

İLK İZLENİMLER
(+) Cimri ama olumsuz anlamda değil, yani hiçbir şeyden ödün vermeniz gerekmiyor. Gerçektende Ecoflex, eksiksiz bir kompak totomobil.
(-) Baz modelde vasatı aşamayan donanım seviyesi; yüksek lastik basıncı, süspansiyonu sertleştiriyor.

NELER YENİ
Opel’in BlueMotion’a (VW’nin tasarruflu modelleri) geç kalan cevabı: Kaputun altında küçük ve yakıt tüketimi optimize edilmiş bir dizel motor görev yapıyor. Tasarruf, vites değiştirme uyarısı,aerodinamik müdahaleler, otomatik olarak kapanan ızgara paneli ve şanzıman optimizasyonuyla destekleniyor. Bu haliyle Astra Ecoflex’in 100 km’de 4.1 lt motorinle yetindiği açıklanıyor.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Fazla basınçlı (2.7 bar) lastikler sert bir yuvarlanmaya neden oluyor. Tamam, motor bir performans abidesi değil ama trafikte engel olmayacak veya sol şeritten vazgeçmenize neden olacak kadar ağır kanlı da değil. Standart CDTI gibi tam gazla gürültülü olurken, gücünü yumuşak ve homojen şekilde üretiyor ve sadece hafif vibrasyonlarla varlığını hissettiriyor. Çok uzun tutulmuş 5. viteste otomobil, sadece o andaki hızını koruyabiliyor.

SONUÇ
Astra Ecoflex’in Almanya başlangıç fiyatı 20 bin Euro’nun biraz altında. Ancak bu model için “süslü bir ambalaj” denilebilir, çünkü donanım listesi çok kısıtlı: Klimada müzik sistemi de yok. Hatta bir tasarruf modeli için vazgeçilmezlerden biri olan yol bilgisayarı bile opsiyonel. Ancak en önemli rakibi olan cimri Golf BlueMotion’ın fiyatı 2 bin Euro daha yüksek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.