Bu üç bücürün toplam gücü 535 HP

GENEL ÖZELLİKLER
Üç rakip de Kızılderililerin savaş boyalarına gönderme yapan abartılı renklerden uzak duruyor ve bu iyi bir seçim olmuş. Gerçekten de motorlarının sahip olduğu yüksek güçlerle ilgili işaretler, 17 inçlik jantlar ve çiftli egzoz çıkışlarıyla sınırlı. Klima, elektrikli camlar ve merkezi kilit tümünde standart. Aynı şey ESP ve en azından 6’şar adet hava yastığı için de geçerli. Eleştirel bakışlardan Polo rahatlıkla kurtularak, harika işçilik kalitesi, basit kullanımı, konforlu iç mekanı ve başarılı görüş özellikleriyle puan topluyor. 5 kişi ile Polo, en fazla insan taşıma kapasitesini de sunuyor. Alfa ve Mini ise 4 kişilik otomobiller. Ayrıca İngiliz rakibin arka koltukları sadece küçük çocuklar için uygun. Diğer taraftan Mini kullanıcıları, eğlenceli iç mekan tasarımının keyfini çıkarabiliyor: Devasa hız göstergesi, pratiklikten uzak şalterler ve bolca krom dekorasyon, gariplikle kültlük arasında bir çizgiye sahip. Biraz garip olacak ama Alfa, detay işçiliği mükemmel olmasada, çok ciddi bir havaya sahip. Diğer taraftan MiTo, 270 lt gibi gerçekten kullanışlı bir bagaj hacmi de sunabiliyor. Mini sadece 160 lt, Polo ise 185 lt bagaj hacmine sahip. Bu durum Polo’nun, başarılı ses izolasyonu ve iyi şekillendirilmiş spor koltuklarının sağladığı günlük kullanıma uygunluk potansiyelini olumsuz etkiliyor. Alfa’nın da koltukları rahat ama bi-raz yan destek eksikliği hissettiriyor. Mini ise iyi şekillendirilmiş ve alçak konumlandırılmış başarılı koltuklarıyla neredeyse sürücüsüne entegre oluyor. ~SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Mini’nin oturma pozisyonunun dışında sürüş özellikleri de go-kartları hatırlatıyor. Özellikle opsiyonel sportif süspansiyona sahipse. Alfa ve VW, sportif sayılabilecek sertlikteki süspansiyonlarına rağmen zemin darbelerini, özellikle de kaba darbeleri, nispeten başarıyla emiyor. Mini yolcuları ise tüm darbeleri aynen hissedip otomobilin içinde titreyip duruyor. Düz asfaltta ise Cooper S, neredeyse mutlak hassasiyetle çalışan direksiyonun da yardımıyla, sürücüsünün yüzüne sürekli bir gülümseme ifadesi kazıyor. Gerçekten de virajları Mini kadar hızlı, kıvrak ve rahat alabilen ve izine Mini kadar sadık olabilen ikinci bir otomobil daha yok. Can sıkıcı sallantılar veya önden kayma eğilimi mi? Kesinlikle yok! Sportif ayarlara sahip ESP ise etkileyici müdahaleler yaparak sürücünün her zaman her şeyin kontrolünü elinde tuttuğunu hissetmesini sağlıyor. Altı ileri vitesli manuel şanzıman ve alt devirlerdeki hızlanmasından, devirlenme açlığına kadar sürücüsünü “gaza getiren” 1.6 lt’lik motor da aracın karakterine çok iyi uyum sağlıyor. Tam bir yarış aracı gibi hissettiren motorun 100km’de 7.2 lt ile yetinebiliyor olması ise alkışı hak ediyor!Polo ise soğuk hassasiyetiyle öne çıkıyor: Karşılaştırmanın en iyi hızlanan otomobili, en az tüketeni, en yüksek devir çevireni, en iyi duranı ve en iyi çalışma karakterini sunanı olmayı da başarıyor. Tüm bu mükemmelliğe rağmen Polo sürücüsü, Mini’nin insanı sürekli hızlı olmaya iten, kanını kaynatan, sadece keyif için otomobil kullanmaya tahrik eden etkileyiciliğinin eksikliğini hissediyor.~ Tamam, Polo’nun sarsıntısız vites geçişlerine sahip DSG şanzımanı çok iyi çalışıyor ama bu hissi veremiyor işte. Eğer gaz ve debriyaj pedalıyla oynamayı eğlenceli bulan biriyseniz, Polo’nun benzersiz vites değiştirme hissine alışmanız zor olacaktır. Sonuç olarak Polo, bir pist makinesinden çok bir Gran Turismo olmayı tercih ediyor. Benzer bir durum Alfa için de geçerli. Günlük kullanım için oldukça canlı ve keyifli ama hissiz direksiyonunun da etkisiyle hızlı viraj avında doğru çizgiyi tutturmak zor. Hem de 3 ayar seçeneği sunan süspansiyonun dinamik modunda bile. Bunun dışında otomobil, hızlı virajlarda dümdüz dışa doğru kayıyor ve ESP de güçlü önden kaymaları kontrol altına alamıyor. İyi çalışan ve start-stop sistemi sayesinde tutumlu da olabilen (7.3 lt/100 km) 1.4 lt’lik turbo motor ise çok daha başarılı.

MALİYETLER
Almanya fiyatlarına bakıldığında en uygun fiyatlı rakip, Alfa MiTo QV: Aktif süspansiyon ile 21 bin 550 Euro. Otomobilin Türkiye satış fiyatı ise yaklaşık 24 bin 500 Euro. Ülkemize henüz ithal edilmeyen VW Polo GTI’ın Almanya fiyatı yaklaşık 22 bin 500 Euro. Mini Cooper S Almanya’da 24 bin 360 Euro’dan satılırken, ülkemizdeki fiyatı ise 30 bin 865 Euro. Firmalar otomobillerinin ağırlıklarını azalttıkları kadar biraz da fiyatlarda düşüş yapsalar nasıl olurdu acaba?

288 PUAN
VW Polo GTI

Mükemmellik coşkunun önünde. Polo GTI günlük kullanımda geniş iç mekanı, yüksek konforu ve düşük tüketimiyle etkiliyor. Ayrıca, hızlı, güvenli ve atak olmayı da başarıyor.Tek eksiği sportif ruh. ~266 PUAN
Mini Cooper S

Mini’de önemli olan tek şey her zaman sürüş keyfidir ve Cooper S de bunu fazlasıyla sunuyor. Hiçbiri virajlarda daha hızlı değil. Motoru ve süspansiyonu birinci sınıf, konfor ve iç mekan genişliği ise kısıtlı.

252 PUAN
Alfa Romeo MiTo QV

Alfa Romeo MiTo QVMiTo QV, yeterli konfor ve iç mekan, bolca bagaj ve canlı bir motor sunuyor. Aşırı seri kullanımda ise tamamen hissiz kalan direksiyonu ve kuvvetli önden kayma eğilimiyle puan kaybediyor.

~

SONUÇ
Puanlara göre VW Polo GTI, açık ara önde. Bunun ana nedeni ise günlük kullanımda önemli bir zayıflık sergilememesi. Ancak mutlak bir sporcu olabilmek için bu küçük GTI, biraz fazla “uslu” kalıyor. Karşılaştırmanın ikincisi, gerçek bir mutlak sporcu olan Mini Cooper S oluyor. Ancak Mini, sunduğu en yüksek sürüş keyfiyle kalplerin geleneksel birincisi. Üçüncülük sırası ise Alfa Romeo MiTo QV’ye kalıyor. Gücü ve tasarımıyla beğeni toplayan sıcak İtalyan’ın sonunculuğunun ardındaki en önemli nedenler ise, ağır kanlı sürüş karakteri ve hissiz direksiyonu. 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.