En güzeli en sona kaldı: RS 3

340 HP ile, kendisiyle aynı güce sahip
BMW 1 M Coupe’ye cevap veren
Ingolstadtlı kompakt sporcunun
ilk sürüş izlenimleri karlı bir
zeminde gercekleştirildi.
Otomobilin görünümü de, gücünü
biraz yansıtıyor. Ön taraftaki
çamurluklar (karbon-fiber) hafifçe
genişletilmiş ve arka tekerleklerin
iz açıklıkları artırılmış. RS
3 genel olarak sert karakterli bir
otomobil: Amortisörler zemin bozukluklarına
sert tepkiler veriyor
ve darbeleri kuru bir şekilde iç mekana
yansıtıyor. Peki bu sportif bir
sertlik mi? Bize göre minimal
konfor kırıntısı demek daha doğru.
Diğer taraftan RS 3, sportif kullanım
meraklılarını sonuna kadar
tatmin edilebiliyor. Şu anda sadece
5 kapılı karoser ve 7 ileri oranlı STronic
şanzımanla satılan otomobil,
0-100 km/s’yi 4.6 saniyede
gercekleştiriyor. Maksimum hız ise
250 km/s’de elektronik olarak limitlendirilmiş.
Dördüncü nesil
Haldex kavramalı 4×4 sistemi
(Golf R’dakiyle aynı) gücü, normal
şartlar altında iki aksa eşit oranda
dağıtıyor. Herhangi bir kayma
olduğunda ise gücün tamamı, ön
veya arka akslara yönlendirilebiliyor.
Bu tip araçları tanıyanlar
pistte, nefes kesici driftler atabilir.
RS 3’ün limitleri, sürüş keyfiyle
aşırı güven arasında tehlikeli bir
noktada duruyor. Kokpittesi S
düğmesi, motor, vites ve gaz pedalı
tepkilerini daha da sertleştiriyor.
Bu sırada egzoz sisteminde açılan
bir kapak da daha boğuk ve etkileyici
sesler yükselmesini, 2.5 lt’lik
5 silindirli motorun tehditkar kükremelerini
acığa çıkarıyor.
Audi RS 3’ün Almanya fiyatı 49
bin 900 Euro olarak belirlenmiş.
Ancak bu rakama, spor koltuklar,
deri döşeme, navigasyon sistemi
veya spor direksiyon simidi dahil
değil. Sonuç olarak Audi, en yakıcı
fiyatları da sona saklamış.

A1 QUATTRO: KÜÇÜK SERİ HALİNDE ÜRETİLECEK

Audi’nin Polo ebatlarındaki ilk 4×4 modeli
olan A1 Quattro modelinin testleri
devam ediyor. 1.4 lt 186 HP’lik TFSI motorla
donatılan prototipin ağırlığı, standart
A1’den 120 kg daha fazla.
Ancak bu haliyle A1, virajlarda
çok daha az bir önden kayma
eğilimi gösteriyor. Sonbahar
aylarında 500 adetli küçük
seri olarak üretilmesi planlanan
otomobilde gücü 200
HP’den daha yüksek olan
turbo beslemeli 2.0 lt’lik bir
motor kullanılacak. 27 bin
Euro fiyatla satılacak olan otomobil beklenen
başarıyı yakalarsa, S1 adı altında
büyük seri halinde de üretilebileceği
düşünülüyor.


~
TEKNiK VERiLER
AUDI RS 3

Önde enlemesine yerleştirilmiş 5 silindirli
turbo motor; silindir başına 4
supap; motor hacmi: 2480 cc; maksimum
güç: 340 HP-5400 d/d; maksimum
tork: 450 Nm-1600 d/d; 4×4; 7
ileri DSG şanzıman; 0-100 km/s: 4.6 sn;
maksimum hız: 250 km/s; tüketim: 9.1
lt/100 km; CO2 emisyonları: 305 gr/km

DEĞERLENDİRMELER


Keyif verenler

Kaba, güçlü ve özgün karakteriyle
beğeni toplayan 5 silindirli
motor kompakt sınıfa
geri döndü.

Can sıkanlar

Acaba neden sadece Sportback
olarak satılıyor? Çünkü
3 kapılı versiyonun olmaması
önemli bir eksiklik.

Sürpriz oldu

Süspansiyon, sertliği günlük
kullanım sırasında rahat edebilmek
için kesinlikle fazla sert.

Sonuç

RS3 hem etkileyici hem de uslu olmaktan
çok uzak bir spor otomobil.
Golf boyutlarında bir otomobilde
340 HP güce kimsenin gerçekten
ihtiyacı olmaz. Özellikle de
bu araç üst sınıf bir otomobil fiyatına
satılıyorsa. Ancak bir düşünün:
“Arada bir kaçamak yapılmadığında
hayat ne kadar sıkıcı
olurdu!”


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.