Fanatikler için uygun

Üç harf, tek düşünce… Eğer
GTI diyorsanız Golf GTI’ı kastediyorsunuzdur.
Bu durum, ilk
GTI’ın 1975 Frankfurt Otomobil
Fuarı’nda sergilenmesinden bu
yana böyle: Enjeksiyonlu motor,
110 HP, 800 kg.

Wolfsburg’un bu sinirli temsilcisi
2004 sonunda yukarıda yer
alan iddialı sloganıyla geri döndü.
24 bin 200
Euro’dan başlayan
çıplak
hali ve 30 bin
Euro’luk donanımlı
fiyatıyla bu otomobil
gayet pahalıydı. Bu nedenle birçok
insan, o günlerde gençlik rüyasını
satın almaktan vazgeçmek
zorunda kaldı. Şimdiyse bu GTi
fanatiklerinin bir şansı var. Çünkü
5. nesil Golf üzerine inşa
edilen Golf GTi’ın ikinci eldeki fiyatları
mantıklı sayılabilecek seviyelere
gerilemiş durumda. Peki
ama bu, iyi bir alış-veriş olur
mu?
Beşinci nesil Golf üzerine inşa
edilen GTI’ın ağırlığı, 1975’te
üretilen dedesinin neredeyse 2
katı. Neyse ki gücü de iki katına
ulaşmış durumda. Ancak 280
Nm’lik vasat torku nedeniyle
bazen güçlü turbo dizellere yol
vermek zorunda da kalabiliyor.
Durum böyle olunca birçok GTI
sahibi, geçmişin
üstün motor
avantajını bu
yeni otomobilde
de arıyor. Bunun
çözümü ise çoğunlukla çip-tuningden
geçiyor. Gerçekten de
yollardaki hiçbir otomobile GTI
kadar fazla modifikasyon yapılmıyordur
sanırız.

Ne yazık ki bu durum ikinci el
GTI arayışını zorlaştırıyor. Çünkü
çip modifikasyonu motor,
şanzıman ve debriyajın ömrünü
kısaltan bir uygulama. Hatta
turboların son nefeslerini çok daha erken vermelerine de oldukça
sık rastlanıyor.

~
Bunun nedeni ise yüksek gücün
ana kaynağının turbo basıncı
olması: Basınç artırıldığında
küçük türbinin, bir anda
dakikada 250 bin yerine 300 bin
devir çevirmeye başlaması gerekiyor.

Neyse ki
kontrol ünitesinde
yapılan
değişikliklerin
büyük bir çoğunluğu
test aygıtıyla ortaya çıkarılabiliyor.
Eğer test aygıtı
modifiyeye işaret ediyorsa, en iyi
seçim bu araçtan uzak durmak
olacaktır. Standart haliyle ise
Golf GTI, ne motoru ne de aktarma
organlarında problem çıkaran,
oldukça sağlam bir otomobil.

Aynı şey, çok sık tercih edilen
bir opsiyon olan ve otomatik
şanzıman konforunu manuel
şanzımanların tüketimiyle harmanlayan
çift debriyajlı DSG
şanzıman için de geçerli. Bu
şanzımanın kalkışlarda yarattığı
hafif sarsıntıdan şikayet etmeniz
için oldukça hassas bir
bünyeye sahip olmanız gerekiyor.
Ancak bunun da çözümü
var: Vites kolunu
N konumundan
D konumuna
çektikten
sonra
gaza basmadan bir saniye kadar
beklemek yeterli olacaktır.

GTI’ın 200 HP’lik gücünü yetersiz
bulanlar için 2 özel seri
seçeneği bulunuyor: 2006 yılının
sonunda piyasaya çıkan GTI 30
ve bir yıl sonra tanıtılan Pirelli-
GTI. Her ikisinde de turbo motorun
gücü 230 HP ve iki aracın
da hem görünümleri, hem de
donanım seviyeleri daha çekici.

TEST SÜRÜŞÜ



TEST ARACI: Hamburglu bir VW bayinden
aldığımız otomobil, ilk anda
göze çok güzel görünüyordu. Boyada en
küçük bir çizik, 18 inçlik jantlarda ise tek
bir taş çarpması izi bile yoktu. İç mekan
ise resmen yeni kokuyordu. Bu otomobilin
yol yaptığını sadece kilometre sayacındaki
90 bin rakamı gösteriyordu.
Büyük ekranlı navigasyon, deri döşemeler,
xenon farlar ve sunroofu da içeren
donanımı ise çok yüksekti.

~
TEST SÜRÜŞÜ:
Kesinlikle keyifliydi. Golf
GTI, bu üç harfin hakkını sonuna kadar veren
bir otomobil. Yıllar içinde iyice büyüyen
karoser nedeniyle ilk GTI’ın o samimi
darlığını ise bu otomobilde hissedemedik.
Ses seviyesi de biraz “cılız”
kalıyordu. GTI’ı “duymak” istiyorsanız ya
camları açmanız ya da devir ibresini 6 rakamının
üzerine getirmeniz gerekiyor.


DEĞERLENDİRME:
Harika bakılmış çok
iyi durumda ve satın alınmasını tavsiye
edebileceğimiz bir otomobildi. Teknik
olarak da herhangi bir sorunu yoktu. Bu
kalitede bir ikinci el otomobil bulma şansınız
pek de yüksek değildir.

CAN SIKANLAR

Sürtünmenin olduğu yerde aşınmaların
da olacağı, yüksek güçlü motorlara
sahip tüm otomobiller için geçerlidir.
Bu nedenle frenler ve debriyajın durumu,
aracın önceki sahibinin kullanım tarzıyla
yakından alakalıdır. Vites değişimleri
sırasında turbonun devrini korumasını
sağlayan Wastegate valfi, GTI’ın
en zayıf parçalarından biridir. Ateşleme
bobinleri de çok uzun ömürlü değil. Üretim
yılına bağlı olarak klima kompresörleri
de sorun çıkarıyor: Özellikle 2006
yılından önce üretilen modeller. Bunların
dışında tipik zayıflıklar yok. Okur şikayetleri
mektuplarında da GTI, en az şikayet
edilen araçlar arasında.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.