Fark edilmenin peşinde

Skoda Superb sınıfının
bize göre en iddialı otomobillerinden
biri. Ülkemizde
oldukça zengin
bir motor yelpazesi ile
satışta olan Superb’in fiyatı 50
bin 500 TL’den başlıyor ve 93
bin 500 TL’ye kadar çıkıyor. 105
ile 170 HP arasında güç üreten
motor seçenekleri bulunan araç
istendiği zaman dört tekerlekten
çekiş sistemi ile bile satın
alınabiliyor.

Yükselişte olan ve bu yükselişini
devam ettirmek için
yeni model atağına da kalkan
Skoda, D segmentinde yer alan
aracı Superb ile hak ettiği ilgiyi
göremiyor gibi görünüyor. Bu
otomobil sahip olduğu özelliklerle
sınıfında daha iyi yerlere
gelmeyi bize göre rahatlıkla hak
ediyor.

Tasarım açısından otomobili
incelediğimizde birçok insan
farklı düşünceleri bizlerle paylaştı.
Özellikle Skoda’nın farklı
görünen tasarımını beğenmeyenlerin
sayısı bir hayli fazla
oldu. Fakat Superb ile ilgili düşüncelerin
genel ortalamasına
aldığımızda bu otomobili beğenenlerin
sayısının daha fazla
olduğunu söylemek istiyoruz.

En önemli eleştirilerden birini
biraz eski gibi algılanan yüzü
ile alan otomobil aslında Skoda
kimliğini paylaştığı için bu tip
bir durumla karşı karşıya kalıyor.
Volkswagen Grubu çatısı
altında yer alması gibi çok ciddi
bir avantajı bulunan Superb,
özellikle hava girişi ve panjuru
nedeniyle böyle bir eleştiri alıyor.
Fakat bu eleştirilerin büyük
bir bölümüne bizler katılmıyoruz.
Tamam daha Avrupalı
çizgilerle bu otomobilin şansı
çok daha yüksek olabilir ama
yolların farklı oyuncularından
birisi olması da hiç fena bir
durum değil. Damla formlu ve
dikdörtgen başlayıp sonrasında
büyüyen farları ile ön plana
çıkan yüzünde, büyük sis farları
da beğendiğimiz bir detay
oluyor. ~Alt tarafta bulunun ve
şeritlerle bölünmüş büyük hava
girişi de ona atletik bir kimlik
kazandırıyor. Görünümün bütününe
baktığımızda ise onun
güçlü görünen otomobillerden
biri olduğunu düşünüyoruz.
Kaslı detayları ile bu tip bir ifade
kazanan araç aynı zamanda
yüksek motor kaputu tasarımı
ile de agresif bir yapıya sahip
oluyor. Elbette bu sportiflik ve
agresif detayların aracın bütününe
hakim olmaması da
önemli bir avantaj. Prestijli bir
görünüm aranan sınıfta yer alan
araç bize göre bunun tam karşılığını
veriyor ve elit duruşu ile
seviliyor.

Kombinasyon iyi

Yaşam alanında ise test otomobilinde
uygulanan kombinasyonu
beğendiğimizi belirtmek
istiyoruz. Açık renklerin
kullanılmış olması önemli bir
artı. Ferahlık konusunda bu tip
uygulamalar son dönemlerde
en beğendiğimiz çalışmalardan
biri oldu. Dört kollu direksiyon
simidinin tasarımı ise yaşam
alanında en çok dikkat çeken
detaylardan oluyor. İri görünen direksiyon simidi kokpit ve orta
konsol tasarımının biraz arka
planda kalmasına neden oluyor.
Kolay okunan gösterge panelini
beğendiğimiz araç, bilgi ekranı
ile de beklentileri karşılıyor.
Dokunmatik ekrana ev sahipliği
yapan orta konsol tasarımı da
derli toplu görünüyor. Bu sayede
daha az kumanda elemanına
yer verilmiş olması da daha
sade bir görünümün ortaya çıkmasını
sağlıyor. Vites konsolunun
olduğu bölümde de bazı
kumanda elemanlarına yer verilmiş
ve bunların kullanımında
da bir sorun yok. Vites kolunun
tasarımını sevdik ama körük
ucuz bir görüntü oluşturuyor.
Havalandırma ve müzik sisteminin
performansı da iyi. Görüş
açıları konusunda arka tarafı
kontrol etmek biraz zor oluyor
ama çok rahatsız etmiyor. Koltukların
kalitesi özellikle uzun
yol sürüşleri için oldukça iyi.
Yan desteklerin yumuşak yapısı
ise performanslı kullanımlar
sırasında yetersiz kalabiliyor.
Eşya gözlerinin sayısı açısından
da biraz daha fazlası aranıyor.
Farklı bagaj açma karakteri ile
(TwinDoor) iki farklı yapıda açılabilen
bagaj ile yüklemeler son
derece kolay yapılabiliyor. Bagaj
hacminin genişliği de yeterli.

~Kullanım açısından keyif veren
bir otomobilin içinde kendimizi
bulduğumuzu belirterek
sözlerimize başlamak istiyoruz.
Sürüş pozisyonunun ayarlanması
konusunda bir sıkıntı yaşamadığımız
araçta, alışkanlık
süreci gerektirmeden adapte
olmamız olumlu bir özelliği.
Direksiyon simidinin konumlandırılması,
pedallara ulaşım,
görüş detayları ve araca olan
hakimiyet konusunda Superb
sınıfının en iyi otomobillerinden
biri diyebiliriz.

Kontak anahtarının çevrilmesinin
ardından konfor konusunda
da araç bizden olumlu
puanları rahatlıkla aldı. Sessizlik
beklentilerimizi karşılayan
Superb, yol konforu açısından
da çekici otomobillerden. Yaşam
alanında mekanik seslerin
bulunmaması da iyi. Aydınlatma
renklerinin iyi seçilmiş olması
da sürüş keyfini artıran detaylar
arasında yer alıyor.

Sportif sürüş destekli

Bu otomobilin bizi şaşırtan
bir diğer yanı ise sportif sürüşleri
destekleyen karakteri oldu.
Tamam araçta çok güçlü bir
motor bulunmuyordu ama verdiği
sportiflik hissi keyif verici.
Hızlı girdiğimiz virajlarda ortaya
koyduğu kontrol performansı
en iyiler arasında yer almasını
sağlıyor. Aynı çatıyı paylaştığı
grubun da getirdiği avantajla
Superb iddialı bir sürüş karakteri
sunuyor. Güvenli ve keyif
veren bu tip sürüş karakterlerini
bizler gerçekten de seviyoruz.

Yönlendirme kabiliyeti açısından
biraz büyük olarak gördüğümüz
direksiyon simidine
rağmen iyi bir karakterle karşılaştık.
Verdiğimiz tepkilere
iyi cevaplar veren direksiyon
sistemi yüksek hızlarda ve şehir
kullanımlarında iyi sonuçlar
ortaya koydu.Kaputun altında
yatan dizel ünite ise ortalama
bir performans sunuyor. Siz bu
motor seçeneği ile yolların ne
hızlılarından ne de yavaşlarından
biri oluyorsunuz. Genel olarak
sessiz bir çalışma karakteri
olan motor performansından
daha çok yakıt tüketimindeki
cimri karakteri ile kendini sevdirmeyi
biliyor.

Sonuç

Skoda Superb,
bizlere göre sınıfının
hak ettiği
değeri göremeyen
araçlarından biri.
50 bin TL gibi iyi denilebilecek
bir başlangıç fiyatına sahip olan
otomobil belki biraz daha Avrupalı
görünen çizgilere sahip olabilse
eli çok daha güçlü olacak. Yaşam
alanının genişliği ve ferahlığı ile
sevdiğimiz araç elit görünüme sahip
ama bazı gözler onun daha iyi
olması gerektiğini söylüyor. Dizel
motoru performanstan daha çok
ekonomisi ile memnun ederken,
sürüş karakteri bu sınıfın en beğendiklerimizden
birisi oldu.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.