Farklı alternatifler

Sabahın beşinde Hamburg’un en garip bölgelerinden biri ve alternatif yerleşimlerinden olan Schanze’ye sükunet hakim. Yollarda evlerine dönmekte olan birkaç insanın gölgesi ve öten birkaç kuştan başka birşey yok. Yani fotoğrafçı arkadaşımız işini çok rahat bir ortamda yapabiliyor. Otomobiller Schanze’de birer yaşam tarzı unsuru değil. Buna rağmen Citroen DS3 ve Honda CR-Z, bölgeye çok iyi uyuyor. Çünkü bunlar da, da yatılan sıradan yaşam tarzının dışına çıkabileceğiniz alternatifler. Örneğin DS3, küçük sınıfa biraz ölçüsüzlük, biraz aşırılık, biraz farklılık, biraz da elitlik katan bir otomobil. Honda ise çevreci anlamda doğru bir hibrid otomobil, ama bunu sportiflikle kombine ederek rutinin dışına çıkıyor. Yani ikisi de biraz olsun farklılık arayanlar için iyi birer yol arkadaşı olabilir.

Sıkıcı olmasın yeter: CRZ ve DS3 hayata eğlence katıyor
Köşeli, kısa ve alçak bir otomobil olan CR-Z’nin keskin hatlı çizgilerinde tabi ki CRX’e de gönderme yapılmış. Bilindiği gibi CRX, 1980’lerin haşarı ve keyifli coupesiydi ve Honda, bu otomobilin yerini doldurabilecek gerçek bir halef bulmayı asla başaramadı. Gelecekten gelmiş gibi görünen kokpitte, yatık ve alçak bir pozisyonda oturuyorsunuz. Ancak ilk anda aşırı ilerici gibi gelen kokpit, başarılı ergonomisi ve okunaklı unsurlarıyla, modernlikten korkanları bile ikna edebilecek bir kullanım rahatlığı sunuyor. CR-Z’yi Honda, 2+2 koltuklu bir otomobil olarak tanımlarken, arkadaki iki koltuğa iki spor çantadan fazlasını sığdırmak zor. CR-Z’nin hibrid sistemi, 1.5 lt 114 HP’lik bir benzinli ve 14HP’lik bir elektrik motorundan oluşuyor.~ Elektrik motoru, alt ve orta devirlerde ilave tork desteği sağlıyor, fren yapıldığında ise nikel-metal-hibrid aküyü şarj ediyor. Bu otomobili farklı kılanşeyse, bir düğme yardımıyla farklı kullanım modlarını seçebiliyor olmanız: Spor, normal, ekonomi. Her modda direksiyon ve gaz tepkileriyle hibrid sistem desteği farklı ayarlara sahip. Toplam sistem gücü 124 HP olan otomobilin 174 Nm’lik maksimum torku ise 1500 d/d’den itibaren kullanıma hazır oluyor. Spor modda CR-Z, gerçektende seri olabiliyor. Ancak bu, akü boşalana kadar devam ediyor. Normal kullanımda aküler makul sayılabilecek bir süre boyunca destek olurken, hızlı kullanımda kapasite birkaç kilometrede tükeniyor. Akü boşaldıktan sonra ise sürücü, 1.5 lt’lik benzinli motorun 114 HP’lik gücüyle yetinmek zorunda kalıyor: Ağır başlı ama her şekilde karoserin dinamizminin vaat ettiğinden daha yavaş. Normal ve özellikle de Econ adlı ekonomik modda otomobil bayağı ağır kanlı oluyor. Bu nedenle bu iki programın, kalabalık şehir içi trafikte veya düşük tüketime önem verenler tarafından tercih edilmesi en doğrusu olacaktır. Sıra karşılaştırmamızın en enteresan bölümünde: Honda ve Citroen’i yakıt tüketim parkurunda birden fazla kez kullandık. Spor modda 6.1 lt tüketen CR-Z, normal modda 5.7, Econ modunda ise 4.7 lt yakıtla yetindi. Bunlar gerçekten dikkat çekici rakamlar. Sıradaki haber ise Citroen hayranlarını sevindirecek: DS3’ün normal kullanımda 6.5 lt olan tüketimi, tasarruflu kullanım yapıldığında 5.4 lt’ye geriledi. Bunun dışında DS3, en az CR-Z kadar hızlı da olabiliyor. ~Başarılı ayarlara ve derinden gelen seslere sahip 1.6 lt’lik motoru (PSA ile BMW tarafından ortak geliştirilmiş) homojen güç dağılımıyla beğeni toplasa da, gerçekten hızlı olabilmek için bayağı devirli bir kullanım gerektiriyor. Hafif, canlı ve sakinlikten uzak bir tarza sahip olan CR-Z’nin yanında DS3, çok daha oturaklı bir manzara sergiliyor: Sert ve enerjik ama daha heyecansız. Bunun dışında DS3 bir avantaja daha sahip: Kullanışlı, yani gerçek bir ikinci koltuk sırası. Burada boyu 1.80 m’ye kadar olan insanlar, uzun yolculuklarda bile rahat edebiliyor. Daha uzunların ise başlarını biraz kısarak oturmaları gerekebilir. Sonuç olarak Citroen, alternatif mobilite konusunda Honda’dan farklı bir yerde konumlanıyor ve küçük otomobil sınıfına Fransız yaşam tarzını getiriyor. Ayrıca 17bin 500 Euro’luk Almanya fiyatı da göreceli olarak CR-Z’den daha düşük: Tam bir teknoloji üssü olan CR-Z’nin fiyatı ise 22 bin Euro

Citroen DS3 VTi 120       265 PUAN
DS3 şıklığı, sıra dışılığı ve detaylarındaki eğlenceli oyuncaklarıyla dikkat çekiyor. Ayrıca sürüş özellikleride gayet iyi, motoru daha güçlü ve fiyatıda Honda’dan çok daha ucuz.

Honda CR–Z 1.5 IMA   258 PUAN
CR-Z ile Honda, sürüş keyfini yüksek bir tutumlulukla harmanlamayı hedeflemiş ve başarmış: Hibrid sistem çok iyi çalışıyor. Ancak Citroen’e göre iç mekanı kısıtlı kalıyor.

~

~SONUÇ
DS3 de CR-Z de bu sınıfta farklı alternatifler arayanlar için ciddiye alınması gereken seçenekler. Çekiciliğiyle Citroen, özellikle Mini ve Fiat 500’e iyi bir alternatif. Ayrıca sürüş dinamikleri de gayet iyi. Hibrid Honda ise CRX fanatikleri ve teknoloji meraklılarının seçimi olabilir. Neticede hem tutumlu hem de sportif olabiliyor. 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.