Frankfurt’un yenilikleri şimdiden hazır

Eğer fuarların renkleri olsa 2011 Frankfurt
Otomobil Fuarı en parıltılı tonlarla
ışıldardı herhalde. Örneğin parlak yeşil:
Her geçen gün daha fazla yeni tutumlu ve
çevreci model yollara çıkıyor. Örneğin altın
rengi: Otomotiv sanayii yükselip en parlak
günlerine doğru yol alıyor. Bunun dışında
tüm dünyadan otomobil üreticileri, daha
şimdiden 100 adet yeniliği fuarda sergileyeceklerini
açıkladılar bile. Bu yeniliklerin
hepsi en son teknolojileri ve fikirleri
barındıran otomobiller olacak: Mercedes
SLS Roadster’den bücür VW Up’a, BMW
1 Serisi’nden Opel Zafira’ya… Fuardaki
yeniliklerden bazılarının örtülerini kaldırıp
şimdiden derledik.

Aile babalarını rahat ettirecek

Önce en önemli haber: B Serisi B
Serisi olarak kalmaya devam edecek.
Bilindiğin gibi bir zamanlar bir van
olan A Serisi yerini 2012 yılında iyice
coupelere yaklaşan tasarımıyla çok
büyük bir değişiklik geçiren yeni bir
modele bırakacak. Yeni B Serisi ise
van yapısını korumanın dışında biraz
daha yükselecek. Ekim ayında piyasaya
çıkacak olan yeni B Serisi’nin
kamuflajlı bir prototipi, yanımızda
Proje Sorumlu Eva Greiner olduğu
halde kullandık. Karosere yapıştırılmış
kamuflaj folyolarına rağmen
bazı detaylar hemen anlaşılabiliyor:
Ana form korunurken, kalan her
noktada daha fazla dinamizm sağlayacak
değişiklikler yapılmış. En
önemli yenilik ise artık otomobilin
“üstünde” değil “içinde” oturuyor
olmanız. Greiner’in bu açıklamasının
doğruluğunu biz de onaylıyoruz.
Sürüş pozisyonu daha rahat ve
dizlerinizi de eskisi kadar kırarak
oturmanıza gerek yok. Bunun dışında
B Serisi, ileri-geri kaydırılabilen
arka koltuğuyla daha da değişken
bir hale gelmiş.
~
Prototipin iç mekanı da meraklı
bakışlara karşı korunmuş olsa da,
kendimizi yakından incelemekten
alamadık ve ilginç şeyler fark ettik:
iPad’i andıran hareketli navigasyon
monitörü, jet motorlarını hatırlatan
havalandırma ızgaraları, cilalı
alüminyum yüzeyler kesinlikle çok
kaliteli görünüyor.

Ancak Eva Greiner ve ekibinin
süspansiyon üzerinde biraz daha
uğraşmaları gerekecek. Sert yuvarlanma
karakteri ve duyulan sürekli
vuruntular, aracın henüz seri üretime
hazır olmadığının işaretleri.
Yeni B Serisi’nde kullanılacak olan
tüm motorlar, ağabeyi C Serisi’nden
alınacak ve güçleri 120 HP ile 204 HP
arasında değişecek.
Artık iyice yaşlanan otomatik şanzıman
ise yerini çift debriyajlı modern
bir şanzımana bırakacak. Start-stop
sistemi ve enerji geri kazanımı (araç
gaza basmadan ilerlerken veya fren
yaparken akü şarj ediliyor) gibi teknolojiler
tüm B Serisi modellerinde
standart olacak. İki yıl içinde motor
ailesine, gücünü akülerden veya
yakıt hücresinden alan elektrik motorları
da eklenecek.

Yeni B Serisi’nin fiyatının, güncel
versiyondan çok farklı olması beklenmiyor.
Yani başlangıç fiyatı 24
bin 500 Euro seviyesinde olacak.
İlk değerlendirmemiz, B Serisi’nin
daha da pratik bir araç haline geldiği
yönünde. Yani bir “yaşanacak.
~
Mercedes: ML’nin yıldızı parlıyor

Mercedes’e göre IAA, yani Frankfurt
Otomobil Fuarı doğru zamanda
düzenlenen bir iç saha organizasyonu
olacak: Üretim rekorlar kırarken,
Mercedes de otomobilin 125.
yılını kutlayacak. İşte bu nedenle
Mercedes büyük bir şov yapmayı
planlıyor. Frankfurt’ta Mercedes’in
3 yeniliği seyircilerle buluşacak.
Tecrübelerimiz bize, insanların en
fazla dikkatini hangisinin çekeceğini
söylüyor: SLS Roadster. Kanat kapıları
olmamasına ve teknolojileri üstü
kapalı kardeşi ile aynı olmasına rağmen
bu iki koltuklu otomobil, harika
tasarımıyla tam bir ilgi odağı olacak.
571 HP’lik gücüyle 0-100 km/s’yi 4
saniyenin altında gerçekleştirebilen
ve 317 km/s maksimum hız yapabilen
SLS Roadster’in fiyatı ise 200 bin
Euro (Almanya) seviyesinin üzerine
çıkacak.

Diğer bir yenilik olan ML ise 55 bin
Euro civarındaki fiyatıyla çok daha
“halka yakın” bir seçenek olacak.
Yeni ML’in fuarda, dizel (204
HP’den itibaren) ve benzinli (292-
387 HP) motorlarının dışında, hibrid
olarak da sergilenmesi bekleniyor.
Mercedes’in ABD pazarı için geliştirdiği
benzin-elektrik hibridlerinin
dışında dizel hibrid hazırlayıp hazırlamayacağı
ise henüz belli değil.
Yeni ML’in seri üretim haliyle nasıl
görüneceğini ise büyük fotoğrafta
görebilirsiniz.

Yeni B Serisi ise bu ikili kadar heybetli
veya dikkat çekici olmasa da
ilginç bir yenilik olarak fuardaki yerini
alacak. Kamuflajlı halini kullanma
fırsatı bulduğumuz B Serisi’nin sürüş
izlenimlerini aşağıda bulabilirsiniz.
~Boyu uzayarak 4.36 m’ye ulaşan yeni
B Serisi, öncüsünün sandviç zeminini
kaybetse de, görsel olarak eskisiyle
neredeyse aynı görünüyor. Diğer
taraftan otomobil birçok teknolojik
yeniliği de barındıracak. Bu otomobilde
Mercedes, gelecekte sunacağı
neredeyse tüm yeni motor konseptlerini
de sergileyecek: Hibrid, elektrik
motoru, yakıt hücresi. Ancak
yeni B Serisi piyasaya, ilk etapta
konvansiyonel, yani benzinli ve dizel
motorlarla (Kasım 2011) çıkacak.

Tasarrufun en lüks yolu
/ Panamera S Hybrid, S 250 CDI’ya karşı


Şu sıralar Almanya’da çevrecilik
en önemli konu. Ayrıca bir “yeşilci”
başbakanları da olabilir. Bu durum
bazılarında Stuttgart’ta artık otomobil
olmayacağı şeklinde bir abartıyla eleştiriliyor.
Ancak paniğe gerek yok. Çünkü
Stuttgart’ta üretilen otomobiller
varlıklarını sürdürmeye devam edecek.
Sadece Porsche ve Mercedes’in, çok
kısa bir süre öncesine kadar insanların
aklına gelmeyecek derecede tasarruflu
otomobiller üretiyor olmaları bile bu
iyimserlik için yeteri: S Serisi’nde 4 silindirli
bir dizel, Porsche Panamera’da
ise 6 silindirli bir hibrid görev yapıyor!
Porsche’nin tasarruf konseptinin kalbini,
kompresör beslemeli 3.0 lt’lik 6
silindirli bir boxer motor oluşturuyor.
333 HP’lik bu boxer motor 47 HP’lik
bir elektrik motoru tarafından destekleniyor.
Bu ikilinin birlikte çalışması
sonucunda ortaya, çok canlı ve güçlü
bir kombinasyon çıkmış. ~
Panamera Hybrid en yüksek tasarruf
potansiyelini, şehir dışı veya otoyollarda
yapılan sabit hızlı sürüşlerde
sunuyor. Benzinli motor hızlanmalarda
kullanılmadığı sürece otomatik olarak
kapatılıyor ve hızı koruma görevi
elektrik motoruna veriliyor. Gaza
basıldığında ise benzinli motor, hiç
hissedilmeden tekrar devreye giriyor.
Sadece elektrik gücüyle Panamera,
maksimum 2 km yol katedebiliyor.
Start-stop sistemi, düşük sürtünmeli
lastikler ve fren enerjisi geri kazanımı
gibi diğer önlemlerle Panamera S
Hybrid, 100 km’de 6.8 lt benzin tüketiyor
ve atmosfere kilometre başına 159
gr karbondioksit salıyor. En azından
fabrika verileri bu şekilde. Bizse kısa
mesafeli test sürüşümüz sırasında
8.9 lt/100 yakıt tükettik. Tasarruflu
olmasına rağmen Panamera S Hybrid,
sportif performanstan ödün vermiyor:
0-100 km/s hızlanma süresi 6.0 sn ve
240 km/s’lik maksimum hız. Düşük sürtünmeli
lastiklerden vazgeçildiğinde
ise maksimum hız 270 km/s’ye çıkıyor.
Aracın Almanya fiyatı 106 bin 185 Euro
olarak açıklandı.

Mercedes ise topmodelinde bir süredir
hibrid seçenek sunuyor. Karşılaştırma
için Porsche Hybrid’in yanına konuk
ettiğimiz S 250 CDI ise gelmiş geçmiş
en az tüketim sunan S Serisi unvanına
sahip. Araçta 4 silindirli bir dizel
motor görev yapıyor. 2.2 lt’lik hacim
ve 204 HP’lik güç sunan motor gayet
hızlı da olabiliyor: 8.2 sn’lik 0-100 km/s
hızlanma ve 240 km/s’lik maksimum
hız. Maksimum torkun 500 Nm olduğu
düşünülünce bu performans hiç de
şaşırtıcı gelmiyor. Tek sorun dizel motorların
tipik tıkırtılarının bir S Serisi
için alışılmadık bir şey olması.
~
Konfor ise kesinlikle rakipsiz. Eğer konforlu
yolculuklar ve rahat koltuklarla
(masaj fonksiyonu da eklenince harika
oluyor) yetinebilirseniz, bu otomobil
en doğru seçenek olacaktır. Start-stop
sistemine de sahip olan C 250 CDI, daha
önceden konuk olduğu kapsamlı testte
6.7 lt/100 km’lik tüketim rakamına imza
atmıştı. Otomobilin Almanya fiyatı
ise 71 bin 876 Euro’dan başlıyor.

Saab

Karakter sahibi tasarımıyla beğeni toplayan
Saab 9-5, eylül ayından itibaren şık bir
station karoserle de müşteri avına çıkacak.
Sedan kardeşindeki gibi station 9-5’in de
platformu ve motorları (160-300 HP) eski
kardeş model Opel Insignia’dan alınacak.
Station 9-5’in 35 bin Euro’dan başlaması
beklenen fiyatları, rakipleri A6, 5 Serisi ve E
Serisi’nin çok altında olacak.

Hyundai

Hyundai Sonata’nın yerini alacak olan i40
ilk kez Barselona Otomobil Fuarı’nda sergilenmiş
olsa da Frankfurt’taki şovu çok daha
etkileyici olacak. En azından konu ziyaretçi
sayısı olduğunda Frankfurt kesinlikle rakipsiz
fuarlardan biri. Kia Optima’nın kardeş modeli
olan i40, 4.80 m uzunluğunda ve çok dinamik
hatlara sahip bir otomobil. Dinamik çizgilere
rağmen geniş bir iç mekan sunuyor. Bunun
nedeni ise 2.77 m’lik dingil mesafesinin ana
rakibi Passat’tan (2.71 m) bile daha uzun
olması. Ancak i40’ın gerçek rakibi, en az
kendisi kadar şık ve dinamik hatlara sahip
olan i40 Station Wagon olabilir!

~
Subaru


Subaru’nun konsept otomobili XV, yüzünü
ilk kez Şanghay Otomobil Fuarı’nda
göstermişti. Frankfurt’ta ise XV, Avrupalı
tüketicilerin ağızlarını sulandırmaya
çalışacak. 4.45 m uzunluğa sahip 4×4
araçta tabi ki 2.0 lt hacimli bir boxer motor
görev yapıyor. Konseptin seri üretim
şansının çok yüksek olduğu söyleniyor.

Daha canlı daha taze


Daha taze bir görünüm ve 2.2 lt’lik dizelde 30 HP daha fazla
güç… Yeni Honda Accord önümüzdeki model yılına işte böyle girecek.
Motorun 380 Nm’lik torku ön tekerlekleri ıslak zeminlerde
sürekli zorluyor. Kalkışlarda da gürültü olmasına rağmen bu motor
kesinlikle keyifli: Çekiş gücü yüksek ve ara hızlanmalar çok iyi.
Tüm bunlara eşlik eden başarılı süspansiyon ayarlarıyla birlikte
Honda Accord, olgun bir orta sınıf otomobil haline gelmiş. Çünkü
Accord, sportifliği sertlikle karıştırmayan ve yola çok iyi oturan bir
otomobil. Çok iyi çalışan 6 ileri oranlı şanzıman ve hassas direksiyon
da bunda etkili oluyor. Accord Type S i-DTEC gerektiğinde 230
km/s’ye ulaşabiliyor ve 0-100 km/s’yi 8.6 sn’de gerçekleştiriyor.
Ayrıca tüketimi de –en azından teoride- gayet düşük: 8.6 lt/100 km.
~
Mazda


Mazda’nın Tiguan’ı olarak adlandırabileceğimiz CX-5, yıl sonuna doğru
Avrupa’da piyasaya çıkmaya başlayacak. Boyu yaklaşık 4.50 m olan SUV,
1500 kg gibi gayet düşük bir ağırlığa sahip. Teknik verilere göre 2.2 lt 150
HP’lik yeni dizel motor 100 km’de 4.5 lt motorinle yetinebiliyor. Bunun dışında
Mazda, araçta 2.0 lt’lik bir benzinli motor da (gücü 160-180 HP arasında)
sunacak. Önden çekişe sahip giriş modelinin Almanya satış fiyatı 25 bin Euro
civarından başlayacak.

Toyota FT-86


Acaba adı gerçekten de Celica mı olacak?
Bu sorunun cevabını Frankfurt’ta
öğreneceğiz. Tabi ki Scirocco’nun rakibi
olacak olan 200 HP’lik sporcunun son
halini de göreceğiz.

Sonuç: IAA’da üreticiler çekici otomobillerle öne çıkacak

Frankfurt Otomobil Fuarı bu yıl çok
önemli. Çünkü 2011, otomobilin icadının
125. yılı anlamına geliyor. Anavatanlarındaki
bu büyük organizasyonda
Almanlar kesinlikle büyük oynayacak.
Aslına bakılırsa Almanların bu kadar
gururlu olmak için nedenleri gayet fazla.
Ancak Frankfurt sadece parıltılı şovlardan
oluşan bir fuar olmamalı, ziyaretçilere
yeni otomobillerin gelecekte de
çekici, çevreci ve ulaşılabilir kalacağının
mesajını vermeli, gelecekte temiz ve
rahat bir şekilde mobil olabileceğimizi
de göstermeli. Modern teknolojiler
gelecekte, alternatif rotalar üreterek
sürücüleri sıkışık trafikten kurtarmalı,
tutumlu motorlar sürekli artan yakıt fiyatlarının
etkisini azaltmalı. Yani sadece
çevreye değil, aile bütçelerine de katkıda
bulunmalı. İşte Frankfurt Otomobil
Fuarı’nda bunları da görmek istiyoruz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.