Gerçek bir Çin mucizesi

Çin otomobil pazarı gerçekten inanılmaz bir ivmeyle büyüyor. Örneğin 2008 yılında 9 milyon 380 bin adet olan otomobil satışları, geçtiğimiz yıl 13 milyon 645 bin adede ulaştı ve ülkeyi, dünyanın en büyük otomobil pazarı haline getirdi. Bu yılsa bu rakamın 17 milyonu aşması bekleniyor. Sadece son 10 yıl içinde ülkede faaliyete geçen otomobil firması sayısı 100’ü geçmiş durumda. Bunun iç pazardaki satış rakamları olduğunu unutmamak gerekir, buna ihracat rakamlarıda katıldığında, Çin’deki otomobil üretim adedinin çok daha yüksek olacağı görülecektir. Durum böyle olunca Auto China 2010, yani Pekin Otomobil Fuarı, Çinliler için çok önemliydi. İşte bu nedenle fuarda çok büyük bir Çinli katılımı yaşandı. Pazarın büyüklüğü yıllardır önemli markaları Çin’e çekiyordu ve bazı üreticiler yeni modellerinin dünya prömiyerlerini yapacak yer olarak Pekin’i seçerek, buraya verdikleri önemi gösterdiler. Çinli üreticilerin stantlarında, lisanslı üretim ve taklit ürünlerin yanı sıra özgün modeller de bolca vardı. Ancak en önemli gelişme, Çinlilerin elektrikli otomobil konusunda yaşadıkları ilerleme oldu. Hemen her marka kendi elektrikli otomobilini sergilerken, özgün teknolojik çözümlerde dikkat çekti.

“Fabrika Sakarya’ya”
Pekin Otomobil Fuarı’nda düzenlenen basın toplantısında Mermerler Otomotiv Genel Müdürü Murat Mermer, Chery ileTürkiye’de otomobil fabrikası kurma planlarının gerçekleşme ihtimalini “yüzde bir milyon bu iş oluyor”  yorumuyla dile getirdi. Chery ile Türkiye’de kurmayı planladıkları otomobil fabrikası konusunda son aşamaya geldiklerini belirten Murat Mermer, sözlerine şöyle devam etti: “Kısa süre içinde Maliye Bakanı Şimşek ile görüşeceğiz. 2 bin dönümlük arsanın 49 yıllığına değil, sürekli olarak Chery’ye tahsis edilmesini talep ettik. Bakanlık da bunu uygun gördü. Tapu tahsis belgemiz tamam. Sıra ÇED raporuna geldi. Maliye’den arsayla ilgili gerekli izinleri aldığımız için ÇED raporunda da sorun olmayacağını tahmin ediyoruz. Raporu aldıktan sonra gündemimizde teşvikler olacak. Limanı olması nedeniyle lojistik açıdan Sakarya-Karasu’yu tercih ediyoruz.~ Bu arazide otomotiv fabrikası yatırımına bir engel olmadığını düşünüyoruz. Zeminin bataklık olması nedeniyle ilk etapta planlanan 500 milyon dolarlık yatırım, 650 milyon doları bulabilir. Fabrikada ilk yıl 20 bin adetlik kapasite planlıyoruz. Fabrikanın Türkiye’de kurulması halinde motor ve şanzımanlar, Çin Halk Cumhuriyeti’ndeki fabrikalarda üretilerek ülkemize getirilecek. Türkiye’deki üretim maliyetleri aşağı çekecek, araç fiyatları en az yüzde 17 ucuzlayacak, yerli parçaların yoğun olarak kullanılması halinde ise fiyatlardaki düşüş yüzde 30’lara ulaşabilecek. Artık son söz Maliye Bakanlığı’nda.” Murat Mermer’den sonra Chery Başkan Yardımcısı Zhou Biren de açıklamalar yaptı: “Türkiye Chery için çok önemli. Çünkü buradan Avrupa’ya açılacağız. Mermerler ile birlikte birkaç yıldır bu fabrikanın kurulması üzerine çalışıyoruz. Türkiye’deki yatırım için koşulların oluşması gerekiyor, bu nedenle fizibilite çalışmalarını çok dikkatli yürütüyoruz. Fabrika kurulursa Chery A3 ve G3 ile Rely Türkiye’de üretilecek. Küresel krizin etkileri azalıyor. Yeni modelleri haziran sonunda Türkiye’de, 2011 model olarak piyasaya çıkaracağız.”

Audi A8 L W12 Quattro

Fuarda dünya tanıtımı yapılan diğer bir model de A8’in uzun versiyonu oldu. Yenilikçi teknoloji konusunda abartıya kaçan otomobilin 6.3 lt’lik W12 motoru 500 HP güç üretiyor. Boyu ve dingil mesafesi normal A8’den 13 cm daha uzun olan otomobilde LED’li farlar görev yapıyor. Devasa ızgarayı enlemesine kesen parıltılı çıtalarla heybetli bir görünüm sunan A8 L’de büyüyen boyutlar, arkada limuzinleri aratmayan bir iç mekan genişliği sunmakta kullanılmış. Lükslük bakımından Maybach’ı aratmayan iç mekanıyla otomobil, 0-100 km/s hızlanmayı 4.9 saniyede gerçekleştirirken maksimum hızı 250 km/s’de sınırlandırılmış.~BMW 535Li
Yeni 5 Serisi’nin sadece Çin’de satılacak olan uzun versiyonu 535Li, standart 5 Serisi’ne göre 5.5 cm daha uzun. Aradaki bu fark, arka koltuk yolcularının rahatı için kullanılmış. Otomobilin arka koltuklarında eğlence sistemi, ayarlanabilir aydınlatma, katlanır masalar ve daha birçok lüks unsur yer alıyor. Otomobilin diğer teknik özellikleri ise standart 5 Serisi ile aynı :3 adet 6 silindirli motor ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman.

Changan Green-i concept
Chang’an Auto isimli firmanın (Çin dışında Chana olarak biliniyor) fişe takılarak şarj edilen elektrikli konsept otomobili Green-i’nin bataryaları, özel bir şarj cihazıyla 10 dakikada doldurulabiliyor. Ancak bu hızlı şarjla aracın menzili açıklanmıyor. Boyutlar: 3230x1670x650 mm.

BAIC (Saab) C60 ve C71

Beijing Automotive Industries Company (BAIC) Saab’ın eski 9-3 ve 9-5 modellerinin haklarını satın almıştı. Araçlara yeni birer burun ve stop tasarımı ekleyen BAIC, modellerin isimlerini C60 ve C71 olarak değiştirmiş. Değiştirilmiş 9-5’in elektrikli C71EV versiyonu ise hızlı akü değiştirme sistemiyle (Better Place’in sistemine benziyor) öne çıkarak uzun şarj süresi problemini ortadan kaldırıyor.145 km olarak açıklanan menzil ise aracın boyutları ve akünün küçüklüğü göze alındığında biraz “fazla iyimser” kalıyor.

BMW Concept Gran Coupe

Dört kapılı coupelerin yükselişine BMW de karşı koyamadı ve Grand Coupe adlı konseptini Çin’de sergiledi. Arka kapıları dikkate almadığınız zaman bu otomobilin tasarımı, bir sonraki 6 Serisi ile çok yakın görünüyor. Alçak ve sportif tasarımıyla insanın kanını kaynatan otomobil, standart 5 Serisi’nden 10 cm daha alçak. Çerçevesiz camlar ve LED’li aydınlatma grupları kullanılan Gran Coupe, önümüzdeki yıl piyasaya çıkacak.~Ford Start concept
Start concept, Ford’un kinetik dizayn anlayışının bir ürünü. Eski konseptlere göre çok daha temiz ve gerçekten sevimli çizgilere sahip olan Start, alüminyum, yüksek dayanımlı çelik ve kompozit malzemelerin karışımından üretilmiş. Bu yapı sayesinde çok aydınlık ve ferah bir kokpit elde edilirken, ince tutulabilen sütunlar sayesinde görüş de iyileştirilmiş. Üretilmesi henüz gündemde olmayan bu konseptteki bazı unsurları geleceğin Ford modellerinde göreceğiz. Özelliklede 1.0 lt’lik Ecoboost teknolojili turbo motor, yakın zamanda kullanıma geçecek.

FAW Red Flag
Pekin merkezli First Auto Works, uzun yıllar boyunca Çin hiyerarşisinin resmi otomobil sağlayıcısıydı. 1950’lerde Sovyetlerin otomobilini alarak Çin’de üreten firma, otomobili yıllar boyunca geliştirmeyi de sürdürdü. Audi ve Lincoln lisanslarıyla limuzinler de üreten FAW’ın, yüksek rütbeli Çinliler için hazırladığı devlet otomobili Red Flag’ın son versiyonu, fuarda büyük ilgi gördü. Rolls-Royce Phantom’u andıran otomobilin kaputunun altında bir V12 görev yapıyor.

Ferrari 599 GTO

İtalyan üretici, 599 GTO adlı yeni modelinin dünya tanıtımını Çin’de yapma-yı tercih etmiş. Gelmiş geçmiş en hızlı, önden motorlu yol otomobili unvanına sahip olan GTO’nun burada tanıtılması, Ferrari’nin Çin’e verdiği önemin bir göstergesi. Otomobilin 6.0 lt’lik V12 motoru 670 HP güç ve 620 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı 335 km/s olarak açıklanan otomobil, 0-100 km/s hızlanmayı ise 3.35 saniyede tamamlıyor. F1 tipi 6 ileri şanzımanla donatılan 599GTO’nun ortalama yakıt tüketimi 14.7 lt/100 km olarak açıklanıyor.

Chevrolet Volt MPV5

Range Extender yani menzil uzatıcı teknolojili (içten yanmalı motor sadece elektrik motorunu besliyor) Volt ailesi genişliyor. Fuarda sergilenen Volt MPV5 konsepti, 5 kişilik bir crossover. Farları, stopları ve ızgara tasarımıyla Orlando’yu hatırlatan MPV5’in içten yanmalı motoru 150 HP güce, aküsü ise16 kWh depolama kapasitesine sahip. ~Aynı teknolojileri kullanan Volt tek şarjla 65 km ilerleyebilirken, bu rakam MPV5’te 51 km. İç mekanı da Volt’tan neredeyse aynen alınan araçta iki adet LCD ekran da bulunuyor.

Lamborghini Murcielago LP670-4 Super Veloce China Limited Edition

Fuardaki en uzun isimli araç budur herhalde. 670 HP güce sahip bu sınırlı üretim, adından da anlaşılabileceği gibi sadece Çin pazarında satılacak. Standart versiyonla aradaki farkların listesi ismine inat çok kısa: Bir volkanın gücünü simgeleyen oranj renkli şerit ve mat gri boya… Bu özel serinin asıl görevi ise, yakın bir zamanda 8. galerisini açan Lamborghini markasının Çin’deki varlığını güçlendirmek.

Hyundai Verna
Hyundai’ın akıcı dizayn anlayışı artık en küçük araçlarınada uyarlandı. Artık yaşlanan Accent’in yerini alacak olan Verna da bu anlayışın bir ürünü. Sonata’ya yakın çizgileriyle dikkat çeken bu küçük sedanın iç mekanı da Accent’e göre daha çekici ve daha kaliteli. Araçta ilk etapta 1.4 lt 106 HP ve 1.6 lt 120 HP’lik 2 benzinli motor ve 5 ileri manuel ve 4 ileri otomatik olmak üzere 2 şanzıman seçeneği bulunacak.

Geely Englon TXN
Geely Grubu markalarından Englon’un TXN adlı modeli, Londra taksilerinin birebir kopyası. Araçta 2.4 lt’lik benzinli ve 2.5 lt’lik dizel motorlarla 5 ileri manuel şanzıman görev yapıyor. TXN’in 30 bin dolar civarında olması beklenen fiyatı ise “ucuz Çinli” imajına pek uymuyor.

GeelyGE

Geely GE kariyerine, geçtiğimiz yıl Rolls-Royce Phantom ile arasındaki benzerlik nedeniyle eleştirilerek başlamıştı. Bu kez yenilenen haliyle karşımıza çıkan otomobil, daha yuvarlak hatlara ve farklı bir arka kısma kavuşmuş. ~Arka sırada iki adet bağımsız koltuğa sahip olan GE ile ilgili olarak bir yetkili, platformundan stiline kadar her şeyin yeni olduğunu, hiçbir yabancı üreticiden esinlenmediklerini söyledi. Emgrand markası altında üretilecek olan otomobilde, 3.5 lt’lik bir V6 görev yapacak.

Riich G5

Chery Grubu markalarından Riich’in yeni G5 modeli Pekin’de tanıtıldı. Modellerinin tanıtımı için Çinli firma, ünlü futbolcu Lionel Messi ile anlaşmış. 2.0 lt’lik motorla donatılan otomobilin homologe versiyonu, Nürburgring’de oldukça iyi bir zamana imza atmayı başardı.

Mercedes-BenzCLS Shooting Break
Aslına bakılırsa Shooting Break tasarımı yeni bir şey değil. Neticede bunun bir örneğini BMW Z3 M Coupe’de görmüştük. Mercedes’in buradaki yeniliğiise eklenen 2 adet arka kapı. Markanın gelecekteki model çizgisinden de izler taşıyan CLS Shooting Break için, coupe-hatchback-station melezi denilebilir. Tam LED’li ön farları, 20 inçlik jantları ve karoser eklentileriyle beğeni toplayan araçta, direkt enjeksiyonlu 3.5 lt 306 HP’lik bir V6 görev yapıyor.

Volkswagen Phaeton
Phaeton’un 2011 model yılı içinde hafifçe makyajlanan versiyonu da Pekin’deydi.Güncel modelle aradaki farkları görebilmek için dikkatlice bakmak gerekiyor.Yeni LED’li aydınlatma gruplarının kullanıldığı otomobilin iç mekanında, trafik hız tabelalarını algılayıp sürücüyü uyaran bir kamera sistemini de içeren en son navigasyon sistemine yer verilmiş. Şerit takip asistanı ve dinamik far sistemi isediğer yenilikler. Aracın motor seçeneklerinde ise bir değişiklik yok.

MG Zero Concept

Boyu sadece 3.96 m olan bu 4 kapılı konsept, iç mekan genişliğinden çok stil ve sürücüsüne sunacağı donanımlar konusunda iddialı: Havada asılı gibi duran orta konsol tamamen dokun matik kontroller ve bolca eğlence ve bilişim ürünleriyle yüklü.~Konsept otomobilin sahip olduğu çizgiler, MG markasının gelecekteki tasarım anlayışı hakkında da bilgiler veriyor.

VW Tiguan

Makyajlı Tiguan’ında örtüsü Pekin’de açıldı. Markanın yatay çubuklu ızgarasına kavuşan araçtaki değişiklikler çok fazla değil ama yinede daha alçak ve geniş bir etki yaratarak aracın yere daha iyi oturuyormuş gibi görünmesini sağlamış.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.