Gösterişi seviyor…

Mercedes CLS gösterişli
görünme konusunda en
iddialı modellerden biri.
Neresinden bakarsanız bakın
CLS’nin albenisi çok fazla. Son derece
iddialı bir tasarım formuna
sahip olan otomobil, beyaz renginin
altında bile şık elbisesini çok iyi bir
şekilde gösteriyor. Farklı bir tasarım
anlayışının ürünü olan CLS, farklılık
isteyenler için iyi bir seçim olabilir.
Bu kez 350 CDI 4 Matic versiyonu
ile test konuğumuz olan CLS, hiç
ayrılmak istemediğimiz otomobillerden
biri oldu. Yüzüne bakıldığında
kaslarını tüm heybetiyle ortaya
çıkarmış bir otomobille karşılaştık.

Bakışları hem karizmatik hem de
son derece çekici olan CLS’nin uzun
motor kaputunun yanlara doğru
inen formu da başarılı bir tasarım
uygulaması olmuş. Arkaya doğru
keskin çizgilerle indirilen tasarımı,
bu bölümün en çekici yeri olmasını
sağlıyor. Yandan bakıldığında da
dinamik görüntüsü devam eden otomobil
arka tarafında da heybetli ve
çekici görünmeyi başarıyor. Güneş
üzerine vurduğunda, tıpkı bir yıldız
gibi parlayan CLS, güçlü tasarımı ile
beğeni kazanıyor.

Söz konusu yaşam alanı olduğunda
da CLS, tıpkı dışında olduğu gibi
son derece şık görünüyor. Dıştaki
iddialı tasarım yaşam alanında da
devam ediyor.

Başarılı renk seçimi ile zarif ve kibar
görünen yaşam alanı, kumanda
elemanlarının sayısı oldukça fazla
olmasına rağmen iyi bir yerleşimle
karşımıza çıktı. Kullanım açısından
neredeyse hiç problem yaşamadık.

~Eşya gözlerinin sayısı yeterli. Konfor
her Mercedes modelinde olduğu
gibi yine ön planda. Kokpiti boydan
boya kaplayan piyano boyası ile
şık görünen yaşam alanında bulunan
analog saat ise son derece iyi
düşünülmüş bir detay. Açık renkli
malzemelerin kullanılması, özellikle
direksiyon simidinde “Acaba çabuk
kirlenir mi?” sorusunu ister istemez
akıllara getiriyor.

Gösterge panelinin şık ve beyaz
zeminli tasarımı ise otomobilin
sportif karakterine gönderme
yapıyor. Bol bol kullanılan krom
kaplama ile de kalite hissinin çok
yüksek olduğu yaşam alanında, alışkanlık
isteyen bazı detaylar da yok
değil. Örneğin direksiyon simidinin
önündeki kumanda kolları daha önce hiç Mercedes kullanmadıysanız, ilk
etapta karışıklık yaşayacağınız detaylar
olacak. Yaşam alanı genişliği konusundaki
beklentiler ön bölümde çok rahat
karşılanırken, arka tarafta baş mesafesi
konusunda sıkıntı yaşanıyor.

Sürüş karakteri açısından incelediğimizde,
CLS 350 CDI’ın son derece
güçlü dizel bir motora sahip olduğunu
görüyoruz. 265 HP güç üreten bu ünite
ile 6.2 sn’de 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan otomobilin, maksimum
hızı ise elektronik olarak 250 km/s ile
sınırlandırılmış durumda.

Hızlanma isteği neredeyse hiç kesilmeyen
otomobil, her zaman ayağımızın
altında güç olduğunu bize hissettirdi.
1600 d/d’de kullanıma sunulan 620
Nm tork, elbette bu motorun en fazla
öne çıkan özelliği. Her devirde sunduğu
yüksek tork ile performans konusunda
hiç ödün vermiyor. 7 ileri oranlı otomatik
şanzımanı ile motorun uyumu
kusursuz.

~Performans verileri herkesin iştahını
kabartacak seviyeye rahatlıkla ulaşıyor.
Aynı zamanda, istediğinizde ekonomik
tüketim sonuçlarına da ulaşmanız
mümkün. 4 matic dört tekerlekten çekiş
sisteminin de sürüş konusunda her
zaman güvenli bir karakteri var. Sürüş
hissi ve dinamikleri ile de iddialı olan
CLS, sürücünün kendisini çok iyi hissettiği
bir karaktere sahip.

Tasarım, elektronik sistemler, kalite,
performans, direksiyon sistemi, güvenlik, sürüş keyfi ve karakteri, şanzıman

Bazı plastik malzemeler, görüş açıları,
yüksek fiyat, arkadaki baş mesafesi,
alışkanlık isteyen detaylar

Sonuç

CLS son derece şık
elbisesi ile dikkat çekiyor.
Yaşam alanında
da aynı etkiyi devam
ettiriyor. Fakat asla
bu karizmatik detaylarının
altına saklanarak
sürüş hissinden,
keyfinden ve iddialı performanstan ödün
vermiyor. Elbette güvenli sürüş de onun
olmazsa olmazlarından. Her zaman izinin
üzerinde kalan sürüş karakteri ile güvenlik
konusunda ön plana çıkan CLS, aynı
zamanda sürücünün canı biraz eğlenmek
istediğinde de buna hiç sorun çıkarmadan
izin veriyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.