GTS: 911 senfonisinde son nota

Eski Ahit’te “verimli olun ve çoğalın” denir. Porsche’nin 911 Serisi bu emre sonuna kadar uyuyormuş gibi görünüyor. Çünkü serinin verimliliği, aileye en son katılan Sport Classic ve Speedster’in katılımıyla daha da arttı.  Yeni Carrera’nın Frankfurt Otomobil Fuarı’ndaki dünya prömiyerinden bir yıl önce Porsche, aileye daha sportif, yeni bir üye daha kazandırdı: Carrera GTS.Carrera’nın 19. türevi olan GTS, 4 tekerlekten çekişli modellerin genişletilmiş karoserine ve gücü, tıpkı Speedster’de olduğu gibi, artırılarak 408 HP’ye çıkarılmış 3.8 lt’lik boxer motora sahip. Resmi olarak GTS, Carrera S ile çok daha sportif bir Carrera türevi olan GT3’ün arasındaki boşluğu doldururken, S ile aradaki düşük fiyat farkı nedeniyle neredeyse “kelepir” bir model. Otomobilde coupe ve 10 bin 115 Euro ekstra bedel karşılığında cabrio karoser seçenekleri bulunuyor. Peki ama Carrera S ile GTS’in arasındaki 6 bin 300 Euro’luk farka gerçekten değer mi? Kesinlikle! Çünkü GTS, elden geçirilen motorunun daha devirli çalışması (maksimum güç 6500 d/d yerine 7300 d/d’de) sayesinde daha fazla sürüş keyfi vermeyi garantilemekle kalmıyor, daha fazlasını da sunuyor. Örneğin standart donanımdaki spor egzoz sisteminden yayılan sesler de daha etkileyici. Bunun dışında daha geniş yürüyen aksam (iz açıklığı arkada 32 mm daha fazla) heybetli lastikler (önde 235/35 R 19, arkada 305/30 R 19) ve RS-Spyder jantlarla (standart) birleştiğinde GTS, çok daha etkili bir yol tutuş ve çok daha keyifli viraj sürüşleri sağlıyor. ~Yeni model Carrera S’e göre daha hafif: 5 kg tasarruf sağlayan arka koltuklardan vazgeçilmiş. Ancak bunları bedelsiz opsiyon olarak sipariş edebiliyorsunuz. İç mekan da sade bir sportif şıklığa sahip. Harika spor koltuklardan genel havaya hakim olan elit alkantara döşemelere kadar birçok şey otomobilin standart donanımında. Müşteriler, manuel (standart) veya 7 ileri DSG (opsiyon) şanzıman arasında seçim yapabilecek. DSG şanzımanın talep görmesi mümkün, çünkü GT3 ile aradaki yüksek fiyat farkını ödememiş olmak, bu tercihi kolaylaştıracaktır.

Keyif verenler
Harika bir kombinasyon. Hatta Carrera S’e gerek bırakmıyor bile denilebilir.

Can sıkanlar
Eksik olan ne mi? Ne olabilir! Tabi ki satın alabilecek para!

Sürpriz oldu
911’in doğurganlığı inanılmaz. Porsche’nin 911 ailesini genişletme çalışmaları taktiri hak ediyor.

SONUÇ
GTS için “GT3’ü aşırı sıra dışı, standart Carrera’yı ise aşırı normal bulan herkes için en doğru 911” yakıştırması yapılabilir. Neticede hem gerçek bir sporcu, hem de harika bir kombinasyona sahip. Yani en iyi sanatçı Porsche’de de yine enson sırada sahneye çıktı. 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.