Haydar Yenigün, Marka Konferansı

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün İstanbul’da düzenlenen Marka Konferansı 2012’ye konuşmacı olarak katıldı. Yenigün konuşmasında; 47 yıldır dünyada, 45 yıldır Türkiye’de üretilen Transit’ten yola çıkarak, sürdürülebilir bir marka olmanın sırlarını anlattı. Otomotiv sektöründe bugünün ve geleceğin tüketici trendleri hakkında katılımcılara ilginç bilgiler verdi.

Değişen dünya ve teknolojinin hızlı gelişimiyle tüketici beklentilerinin değiştiğini; dolayısıyla, otomotiv sektörünün de bu sürecin içinde olduğunu belirten Yenigün, bunun en güzel örneğinin efsanevi Transit markası olduğunu söyledi. Yenigün, “İlk üretildiğinde fonksiyonelliği öne çıkan Transit, bugün 7’nci nesliyle aklı ve güzelliği temsil ediyor” dedi.

Ford’un en uzun ömürlü markası: Transit

Transit, Yenigün’ün de söylediği gibi Ford’un ürün gamındaki en uzun ömürlü marka olarak tanınıyor. Markanın itici gücü olarak da tanımlanan Transit; sınıfında fonksiyonellik, sağlamlık ve dayanıklılık DNA’sını oluşturdu ve doğru konumlandırma stratejisinin sonucu olarak 47 yıldır, değişik hayat ve işlere sahip tüketicilerin yaşamının her anında yer aldı.

Transit’i bu kadar güçlü kılan, kuşkusuz tüketici beklentilerine hızla uyum sağlaması oldu. Transit, trendleri hep yakından takip etti; çevre odaklı dönüşüm, butik çözümler ve ürün çeşitliliğiyle lider konumunu sürdürdü. 2012 yılında 7’inci nesli üretilen Transit, çıtayı daha da yükseltti. Hem düşük kullanım maliyeti ve dayanıklılık özelliğiyle gelenekselliğini korudu, hem de şıklığını ve fonksiyonelliğini artırdı, sürücü dostu özellikler ve akıllı araç teknolojilerle donatıldı. Tüm bu adımlar, Transit’i ihracat pazarlarının da gözdesi yaptı. Meksika ve Güney Afrika gibi yeni pazarlarla birlikte Transit 90 ülkeye ihraç edilmeye başlandı.

Sürdürülebilir marka olmanın ipuçları

Türkiye’de 1967 yılında başlayan üretimiyle birlikte Transit kendi ekonomisini de oluşturdu. Türkiye’de doğmayan ancak Türkiye’de büyüyen Transit, geçen bu 45 yılda kendi yan sanayisini, bayi satış teşkilatını ve servis ağını oluşturdu. Transit büyürken, Türkiye ekonomisini de büyüttü ve geliştirdi. Sosyal yaşamın her noktasında yer aldı. Transit bugün; fonksiyonellikten akıllı güzelliğe uzanan bu uzun yolu başarıyla kat etmiş bir marka, global olarak benimsenmiş gerçek bir otomotiv ikonu olarak yoluna devam ediyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.