Giulietta için ideal versiyon

1.4 lt 170 HP’lik motor Giulietta
için neredeyse ideal. Yüksek güç
üretmesinin yanında bu motorun
önemli avantajı ekonomik tüketim
değerleri. Sessiz çalışma karakteri de
bu benzinli motora ayrı bir özellik
kazandırıyor. Başarılı çalışan ve kemikli
vites değişimleriyle beğeni
toplayan 6 ileri manuel şanzıman sayesinde
1.4 lt’lik makine her devri
çok rahat kullanabiliyor. Alt devirlerde
üst vites seçeneklerini tercih
edebilme imkanı bulunan motor, bu
sayede ekonomik de olabiliyor.

Performans gerektiğinde ise gaz
pedalına dokunmanız yeterli. Hiç
bekleme yaşamadan hızlanan araç,
bunu sonuna kadar devam ettirerek
son hıza ulaşma konusundaki istekliliği
ile beğeni topluyor.

Alfa Romeo Giulietta’nın sürüş
karakteri bu kombinasyonla çok iyi.
Son dönemde bu kadar konforlu ve
yol tutuşu iyi olan bir süspansiyon
karşımıza çıkmamıştı. Giulietta’nın
yaratıcıları bu iki özelliği bir arada
toplayarak çok önemli bir işe imza
atmışlar. MacPherson ön süspansiyon
sistemine arkada Multilink (çok
bağlantılı) bir sistem eşlik ediyor. Ancak
yüksek güç nedeniyle biraz dengesiz
ve hızlı girilen, kısa aralıklı virajlarda
önden kayma eğilimi kaçınılmaz
bir son. Değişken ayarlı sürüş
yardımcısı ile bu problemin rahatça
ortadan kaldırılabiliyor.

Alfa DNA’sı adlı sistem sayesinde,
motorun, direksiyon sisteminin,
frenlerin ve Q2 elektronik diferansiyelin
çalışma karakterine müdahale
edilebiliyor. Yeni geliştirilen ve Dual
Pinion Active Steering adı verilen direksiyon
sistemi de net tepkileri ile
beğeni topluyor. Pedalların kullanımının
kolay olduğu araçta fren pedalı
kolay dozlanıyor ve ani frenler
sırasında pedalın basınç şiddetini
ayarlayabiliyor.

Giulietta’nın yaşam alanına yansıyan
mekanik gürültüler olmazken,
yüksek hızlarda camlardan sızan
rüzgar sesi rahatsız ediyor.

Start&Stop sisteminin çalışma karakteri
konusunda biraz sıkıntı yaşadık:
Her zaman devreye girmedi.

Aracın önemli eksiği ise otomatik
şanzıman seçeneğinin olmaması.
Fakat sonrasında, tıpkı VW Grubu’nun
kullandığı DSG şanzıman
gibi çift kavramalı bir sistem bu
araçta da kullanılmaya başlayacak.

Görünüm ve yaşam alanı konusunda
çok fazla söze gerek kalmadığını
zaten test fotoğraflarına bakınca
anlayacaksınız. Geniş bir yaşam
alanı sunulurken, aynı zamanda
eğlenceli tasarımlara da yer verilmiş.
Kama şeklini andıran tasarımı
ile insanın kanını kaynatan bir tasarıma
sahip olan Giulietta’nın kumanda
elemanlarında Fiat ailesinin
yardımını alması ise en önemli
bir eleştiri konusu olabilir. Yan aynaların
bağlantısının zayıf olması rahatsız
edici bir özellik olarak dikkat
çekerken, el fren kolu tasarımı da sevemediğimiz
yanlarından oldu.

Sonuç

Alfa Romeo Giulietta bu kombinasyon ile en
iddialı ve iyi hallerinden birini almış durumda.
170 HP güç üreten motor, altı ileri oranlı manuel
şanzıman, iddialı görünüm, başarılı ve
eğlenceli yaşam alanı ile Giulietta’yı bu
kombinasyon ile rahatlıkla tavsiye edebileceğimiz
modeller listesine alıyoruz. Elektronik
yardımcıları ile sınıfının en iddialı seçeneklerinden
biri olan Giulietta’nın en önemli artılarından
birisi ise fiyatı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Giulietta için ideal versiyon

Alfa Romeo beklenen atağı yaptı ve Giulietta ile önemli bir çıkış yakaladı. Başarılı tasarımı ile ön plana çıkan Giulietta’nın tek artısının bu olmadığını da belirtmemiz gerekir. Başarılı sürüş karakteri, iddialı güvenlik donanımları ile beğeni toplayan aracın kaputunun altında yatan motor seçenekleri de bir hayli fazla ve bu motorlar yüksek güçleriyle oldukça da iddialı. Ülkemizde 1.4 lt 120 HP, 1.4lt 170 HP ve 1.75 lt 235 HP olmak üzere üç benzinli, ve birde 1.6 lt 105 HP’lik dizel motor seçenekleriyle satışa sunulan Giulietta’nın satış fiyatı ise 22 bin 500 Euro’dan başlıyor. Fiyat açısından bakıldığında da Giulietta’nın, konumlandığı segmentte, bu sınıfın önemli modelleri ile rekabet edebilecek güce sahip olduğu görülüyor. Bu motor seçeneği ile birlikte en ideal kombinasyon oldu dememizin nedenlerini ise öncelikli olarak saymak istiyoruz. 1.4 lt hacmindeki motorlar son dönemlerin önemli gelişmeleri olarak dikkat çekiyor. Artık her üretici düşük hacimli, yüksek güç üreten ve çevreye daha saygılı motorlar geliştiriyor. Giulietta’nın motor kaputunun altında yatan 1.4 lt’lik 4 silindirli ünite, 170 HP güç üretiyor. Yüksek güç üretmesinin yanında bu motor seçeneğinin önemli avantajları arasında ekonomik tüketim değerlerine ulaşması yatıyor. Performans açısından her türlü ihtiyaca cevap verebilen ünite, başarılı tüketim değerleri ile de cebe hitap ediyor. ~Tüm bunların yanı sıra sessiz çalışma karakteride bu benzinli motora ayrı bir özellik kazandırıyor. 6 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilen 1.4 lt 170 HP’lik motorun can alıcı noktalarından bir diğeri ise her devri çok rahat bir şekilde kullanabiliyor olması. Alt devirlerde üst vites seçeneklerini tercih edebilme imkanı bulunan ve bunu çok rahat bir şekilde gerçekleştiren motor, bu sayede son derece ekonomik olabiliyor. Bu tip kullanımlar sırasında performans gerektiğinde ise gaz pedalına dokunmanız yeterli oluyor. Hiç bekleme yaşamadan hızlanan araç, bu özelliğini sonuna kadar devam ettirerek son hıza ulaşma konusundaki istekliliği ile beğeni topluyor. Devir boşluğunun yaşanmaması olumlu bir özellik olarak listemizin en üst sıralarında yer alıyor. Elbette biraz boşluk var ama bunu hissetmek bu araçta çok kolay olmuyor. Motora iyi bir şanzıman eşlik ediyor. Bunu rahatlıkla söylememiz mümkün. Altı ileri oranlı manuel şanzımanın kumanda topluluğu iyi görünüyor. Kullanım konusunda da kemikli vites geçişleri beğeni topluyor. Olumsuz özelliği ise yolların çok net bir şekilde belli olmaması denilebilir. Zaman zaman vites yollarını bulmak özellikle performanslı kullanımlar sırasında sorun olabiliyor. Alfa Romeo Giulietta’nın sürüş karakteri ise bu kombinasyonla çok iyi diyebiliriz. ~Son dönemde bu kadar konforlu ve yol tutuşu iyi olan bir süspansiyon sistemi karşımıza çıkmamıştı. Bazı otomobiller sert ayarları seçerek daha iyi bir yol tutuş, bazıları ise biraz daha yumuşak ayarlarla daha yüksek bir konfor arar. Fakat Alfa Romeo Giulietta’nın yaratıcıları bu iki özelliği bir arada toplayarak çok önemli bir işe imza atmışlar. Otomobil ilk tanıtıldığı günden itibaren, Alfa Romeo yetkililerinin bu özellik üzerinde duruyor olması da aracın süspansiyon sistemine ne kadar güvendiklerinin önemli bir ispatı. Geliştirilmiş Mac Pherson ön süspansiyon sistemine arkada ise Multilink (çok bağlantılı) bir sistem eşlik ediyor. Bir bütün halinde çok iyi çalışan süspansiyon sistemi konfordan ödün vermeden performanslı sürüşler sırasında da önemli bir yol arkadaşı oluyor. Yüksek güç nedeniyle biraz dengesiz ve hızlı girilen, kısa aralıklı virajlarda önden kayma eğilimi kaçınılmaz bir son olarak karşımıza çıktı. İşte bu sırada da ayarları seçilebilen bir sürüş yardımcısı ile bu problemin üstesinden Giulietta’nın çok rahat gelebileceği ortaya çıktı. Orta konsolun alt tarafında bulunan bir kumanda elemanı ile devreye alınabilen ve dinamik, normal ve her türlü hava koşulu seçenekleri bulunan DNA sistemi beğenimizi kazanan detaylardan oldu. Alfa DNA’sı olarak adlandırılan bu sistem sayesinde, motorun, direksiyon sisteminin, frenlerin ve Q2 elektronik diferansiyelin çalışma karakterine müdahale edilebiliyor.~ DNA sayesinde VDC’nin (Denge Kontrol Sistemi) ayarları da farklılaştırıyor. Yeni geliştirilen ve Dual Pinion Active Steering adı verilen direksiyon sistemi denet tepkileri ile beğeni topluyor. Bu yeni sistemle Giulietta bu konuda iddialı olan rakip modellerin elini de çok zorlayacak. Pedalların kullanımının kolay olduğu araçta fren pedalı kolay dozlanıyor ve ani frenler sırasında pedalın basınç şiddetini ayarlayabiliyor. Yani sürüş güvenliği açısından Giulietta’nın elektronik yardımcıları hazır bekliyor ve herhangi bir sorun halinde anında müdahale ediyor. Yol tutuş, sürüş karakteri, yönlendirme kabiliyeti, fren performansı, güvenlik gibi konularda birçok rakibinin zorlanmadan önüne geçen Giulietta’nın yaşam alanına yansıyan mekanik bir gürültü de olmuyor. Sadece yüksek hızlara çıkıldığında camlardan sızan rüzgar gürültüsü rahatsız ediyor. Aslında çok iyi bir yalıtım yapılmış ve 100 km/s’e kadar olan hızlarda aracın sessizliği kusursuz. Fakat bu hızın üzerine çıkıldığında biraz problem var. Start&Stop sisteminin standart olarak sunulduğu araçta, bu sistem, ekonomik tüketim seviyeleri ve çevreye verilen zararları azaltma konusunda etkin bir rol üstleniyor. Motoru, kalabalık dur-kalk trafiğinde kalındığı zaman, durup bekleme anlarında stop ettiren sistem, araç hareket edeceği zaman (debriyaj pedalına basıldığında) da motoru anında çalıştırıyor. ~Bu sistemin çalışma karakteri konusunda da biraz sıkıntı yaşadık. Hep aynı tip sürüşler yapmamıza rağmen sistem bazen devreye girerken, bazen devreye girmeyerek şaşırmamıza neden oldu. İyi bir yönlendirme kabiliyeti olan araçta beğenmediğimiz bir başka detaysa direksiyon simidinin tasarımı oldu. Özellikle direksiyon simidinin göbeği kötü görünüyor. Aracın önemli eksikliklerinden biri de otomatik şanzımanı. Bu tip bir şanzımanla aracı satın almak isteyenler maalesef aradıklarını bulamayacak. Fakat sonrasında, tıpkı VW Grubu’nun kullandığı DSG şanzıman gibi çift kavramalı bir sistem bu araçta da kullanılmaya başlayacak. Geniş bir yaşam alanı sunulurken, aynı zamanda eğlenceli tasarımlara da yer verilmiş. Kama şeklini andıran tasarımı ile insanın kanını kaynatan bir tasarıma sahip olan Giulietta’nın kumanda elemanlarında Fiat ailesinin yardımını alması ise en önemli bir eleştiri konusu olabilir. Yan aynaların bağlantısının zayıf olması rahatsız edici bir özellik olarak dikkat çekerken, elfren kolu tasarımı da sevemediğimiz yanlarından oldu. ~SONUÇ
Alfa Romeo Giulietta bu kombinasyon ile en iddialı ve iyi hallerinden birini almış durumda. 170 HP güç üreten motor, altı ileri oranlı manuel şanzıman, iddialı görünüm, başarılı ve eğlenceli yaşam alanı ile Giulietta’yı bu kombinasyon ile rahatlıkla tavsiye edebileceğimiz modeller listesine almaya yetiyor. Elektronik yardımcıları ile sınıfının en iddialı seçeneklerinden biri olan Giulietta’nın en önemli artılarından birisi ise fiyatı. Konfor ve sportif sürüşün birlikte olması da avantaj.

(+) Fiyat, görünüm, yaşam alanı, tüketim, motor, sessizlik, sürüş, güvenlik
(-) Yan aynalar, bazı kumandalar, direksiyon göbeği, yüksek hızlarda gürültü


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.