Hedefine erkek kullanıcıları da aldı

Citroen C3, yenilenmeden önce,
daha çok kadın sürücüler ilgi gösteriyordu.
Citroen tasarımcıları aracı
yenilerken, yuvarlak hatların belirgin
üstünlüğüne bir son vererek,
bunun yerine köşeleri ile ön plana çıkan
bir otomobil yaratmışlar. Sınıfının
kibirli ve agresif görünen araçlarından
biri olarak karşımıza çıkan
C3’ün genlerinde, eskiden olduğu
gibi sevimli görünmek de var.

Tasarımın en önemli yanlarından
biri görüş konusuna verilen
önem. Açılır tavan iç mekanın çok ferah
olmasını sağlarken, ön tarafta
yolculuk edenlerin kendilerini cam
bir fanusta yolculuk ediyormuş gibi
hissetmesine neden oluyor. Sert güneş
ışınlarıysa, karartılmış olmasına
rağmen bu cam tasarımında rahatsız
edici bir boyuta ulaşabiliyor. Dışarıdan
bakıldığında da farklı cam tasarımı
onun sevimli görünmesinde
çok önemli bir rol oynuyor.

C3’ün iç mekanı öncüsüne göre
geniş. Kalitenin yükseldiği yaşam
alanında, kokpit ve orta konsol tasarımının
kullanışlı ve sevimli görünen
yapısını da sevdik. Kumandaların
kullanımı açısından sorun yaşamadığımız
aracın sessizliği de beğenimizi
kazandı. Görüş açıları konusunda
övünüldüğü gibi başarılı
olan C3’ün koltukları ise daha iyi olabilirmiş:
Minderler küçük, destekler
zayıf. Bazı noktalara bakıldığında
kullanılan malzeme kalitesinin tasarruf
amaçlı olarak düştüğü belli
oluyor: Kapı içlerinde kullanılan
malzeme bir hayli sert ve ucuz bir
görüntü oluşturuyor. Eşya gözlerinin
sayısını yeterli bulduğumuz araçta
300 lt gibi beklentileri karşılayan bir
bagaj hacmi sunuluyor.

Küçük sınıf bir araç olmasına rağmen
uzun yolculuklarda bile rahat
ettiren bir karaktere sahip olan C3,
eleştiri almayan bir sürüş karakterine
sahip. Küçük dokunuşlarla sürüş
karakteri biraz daha iyileşen süspansiyon
sistemi yol tutuş ve konfor
konularında beğenimizi kazandı.
Sevdiğimiz bir forma sahip olan direksiyon
simidinin kullanılması ile
yönlendirme konusunda da bir
olumsuzluk yok. Sert sürüşlere bile
dengesini koruyan C3, kontrollü kıpırdanmaların
dışında izine sadık kalıyor
ve limitleri zorlandığında, küçük
birkaç direksiyon hareketi ile izine
geri dönüyor.

1.6 lt HDi dizel motor, özellikle yakıt
tüketimi konusunda cebinizi düşündüğünü
ispat ediyor. Ekonomi
adına performanstan ödün verilmemiş
olmasını da sevdik. Alt devirlerde
yaşattığı turbo boşluğu dışında motor,
1080 kg ağırlığındaki C3’e başarılı
performans verileri sağlıyor. Pedal
grubu da kullanışlı olan araç, kolay
dozlanan bir fren pedalına sahip.
Panik fren duruşları sırasında C3, güvenlik
beklentileri rahatça karşılanıyor
ve stabil yapı korunuyor.

Sonuç

Citroen C3 radikal bir şekilde değişim gösteren
yeni tasarımı ile, çok daha iddialı bir
otomobil oldu. Uygun başlangıç fiyatı ve
zengin donanımları ile de öne çıkan C3, kibirli,
sert ve dinamik görünümünü sevimli detaylarla
birleştirmiş. Fiyatı biraz daha iyi olsa
daha iddialı bile olabilirmiş. İç mekan özellikleri
iyileştirilen C3, zengin motor seçenekleri
ile beğeni kazanırken farklı cam tasarımı
ferahlık sağlayan bir seçim olmuş.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Hedefine erkek kullanıcıları da aldı

Citroen’in küçük sınıftaki temsilcisi C3, yenilenmeden önce, yuvarlak hatları ile ancak bu tarz tasarımı seven müşteri kitlesine hitap edebiliyordu. Bu otomobile tasarımı nedeniyle daha çok kadın sürücüler ilgi gösteriyordu. Gerçekten de tasarımında karşımıza çıkan yuvarlak hatların fazlalığı onu erkek sürücülerin ilgisinden biraz uzakta tutuyordu. Citroen tasarımcıları bu duruma bir son vermek adına küçük sınıf temsilcilerini yenilerken, ilk başta bu özelliğinin tamamen değişmesi için çaba harcamış ve yuvarlak hatların belirgin üstünlüğüne bir son vererek, bunun yerine köşeleri ile ön plana çıkan bir otomobil yaratmışlar. İlk etapta test merkezimizi,1.6 lt dizel motor seçeneğiyle ziyaret eden C3, ürün yelpazesi içerisinde, güçleri 70 HP ile 120HP arasında değişen, 1.4 lt ve 1.6lt’lik benzinli ve dizel motorları barındırıyor. Yeni Citroen C3 serisinin satış fiyatı ise 27 bin 300TL’den başlıyor, donanım ve motor özelliklerine göre 37 bin 600 TL’ye kadar çıkıyor. Attraction, Confort, Exclusive olmak üzere üç farklı donanım paketi bulunan araç, donanım açısından, başlangıç versiyonundan itibaren beklentilere cevap verebiliyor. ABS, EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı), EBA (Acil frendestek sistemi), sürücü, yolcu, yan havayastıkları, klima, yol bilgisayarı, direksiyondan kumandalı Radyo CD MP3 çalar gibi donanımlar standart olarak veriliyor. Donanım listesi ödenen fiyata göre daha da kabarık bir hal alabiliyor. Başta da söylediğimiz gibi Citroen C3 tasarım açısından radikal bir değişim geçirdi. ~Tasarımında yine de yuvarlak formlar bulunsa bile, C3 eskisine göre daha köşeli ve daha sert çizgileri de bulunan tasarımı ile küçük sınıfın önemli oyuncularından biri halini aldı. Bu sınıfın kibirli ve agresif görünen araçlarından biri olarak karşımıza çıkan C3’üngenlerinde, eskiden olduğu gibi sevimli görünmek de var. Sert, maço ama gülümseyen yüz ifadesi ile çevresindekilere göz kırpmayı da biliyor.Tasarımın en önemli yanlarından biri görüş konusuna verilen önem. Citroen’in Creative Technologie imzasını vurgulayan, Zenith ismi verilen özel ön camtasarımı sayesinde görüş açısı çok başarılıyken, aynı zamanda farklı bir hava da yakalanmış durumda. Açılır tavanlara farklı bir boyut kazandıran bu yeni sistem iç mekanın çok ferah olmasını sağlarken, ön tarafta yolculuk edenlerin kendilerini cam fanustan imal edilmiş bir otomobilin içinde yolculuk ediyormuş gibi hissetmesine de neden oluyor. Açıklamalara göre bu yeni ön cam tasarımı sayesinde 108 dereceye çıkan bir görüş açısı yakalanmış. C4 Picasso’daki Visiospace özelliğinin ikinci nesil temsilcisi olan Visiodrive sayesinde, yuvarlatılmış özel ön cam sürücü koltuğunun arkasına kadar devam ediyor. Sert güneş ışınlarıysa, karartılmış olmasına rağmen bu cam tasarımında rahatsız edici bir boyuta ulaşabiliyor. Çok sert güneşli havalarda, tavanın neredeyse yarısına kadar ilerleyen bu cam, kullanılmak istenmediği zaman özel olarak yapılmış ve elle kontrol edilen bir aksamla kapatılabiliyor. Fakat tavan kapatıldığı zaman aracın iç mekanında yaratılmış olan büyü kayboluyor.~ Ayrıca tavanı kapatan bu parça oldukça ucuz bir görüntü oluşturuyor ve kullanım konusunda da çok başarılı sonuçlara imza atamıyor. Dışarıdan bakıldığında da farklı cam tasarımı onun sevimli görünmesinde çok önemli bir rol oynuyor. İnsanların birkaç kez otomobile bakmasına neden olan bu farklı çalışma, bakalım satış rakamları açısından Fransız otomobil üreticisi Citroen’e nasıl bir başarı getirecek. Bunun yanında plastik aksamın içine monte edilen güneş siperliklerinin kullanımı da zor. C3’ün yaşam kabininde ise eskisine göre daha ferah ve daha geniş bir alan sunuluyor. Kalite çizgisinin yükseldiği yaşam alanında, kokpit ve orta konsol tasarımının kullanışlı ve sevimli görünen yapısını da sevdik. Kumandaların kullanımı açısından çok önemli bir sorun yaşamadığımız aracın sessizliği de beğenimizi kazandı. Havalandırma ve klima performansını da beğendiğimiz C3’ün oyuncaklı tasarımı da onu farklı kılan özellikler arasında bulunuyor. Direksiyon simidinin sportif yapısı kullanım sırasında da bu hissin yakalanmasını sağlıyor. Görüş açıları konusunda övünüldüğü gibi başarılı olan C3’ün koltukları ise daha iyi bir tasarıma sahip olabilirmiş. Küçük minderlere sahip olan koltukların yan destekleri de daha iyi olmalıydı diye düşündük. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi bazı yerlerde oldukça yüksekken, bazı yerlerde ise tasarruf yapıldığı açıkça belli oluyor. Özellikle kapı içlerinde kullanılan malzeme bir hayli sert ve ucuz bir görüntü oluşturuyor. Yaşam alanında yer alan eşya gözlerinin sayısını yeterli bulduğumuz araçta 300 lt gibi oldukça iddialı bir bagaj hacmi de sunuluyor. Yükleme eşiği çok geniş olmasa bile bagaj hacmi beklentileri çok rahat karşılıyor.~ Küçük sınıf bir araç olmasına rağmen uzun yolculuklarda bile rahat ettiren bir karaktere sahip olan C3, daha önceki versiyonuyla da eleştiri almayan bir sürüş karakterine sahip. Yapılan küçük dokunuşlarla sürüş karakteri biraz daha iyi bir halalırken, süspansiyon sistemi yol tutuş güvenliği ve konfor konularında beğenimizi kazandı. Değişken oranlı elektrikli hidrolik direksiyona sahip olan C3, sevdiğimiz bir forma sahip olan direksiyon simidinin de kullanılması ile yönlendirme konusunda da olumsuz bir eleştiri almıyor. Sert sürüşlere bile olumlu yanıt verebilen C3, kontrollü kıpırdanmaların dışında izine sadık kalıyor. 3941 mm uzunluğunda, 1728 mm genişliğinde ve 1524 mm yüksekliğinde olan C3, limitler zorlandığında, sportif modellere göndermeler yaparak, küçük birkaç direksiyon hareketi ile izine geri dönüyor. 1.6 lt HDi dizel motorun 90 HP güç üreten versiyonu ile testimize konuk olan C3, motor konusunda da bizden övgü almayı başarıyor. Özellikle yakıt tüketimi konusunda elde ettiğimiz veriler, bu aracın cebinizi düşündüğünü açıkça ispat ediyor. Ekonomik olmak adına performanstan ödün verilmemiş olmasını da sevdik. 4000 d/d’de 90HP güç ve 2000 d/d’de 215 Nm tork üreten yüksek basınçlı turbo dizel direkt enjeksiyonlu, 16 supaplı motorla C3, hızlı ve atak bir karaktere bürünüyor. Bu motorun yaşattığı alt devirlerdeki turbo boşluğu probleminin dışında, 1080 kg ağırlığında olan C3’ün performans verileri de başarılı diyebileceğimiz türden. Pedal grubunu kullanma açısından da bir sorun yaşamadığımız araç, kolay dozlanan bir fren pedalına sahip. Panik fren duruşları sırasında ise artık birçok araçta olduğu gibi C3’te de güvenlik beklentileri rahatça karşılanıyor ve duruş sırasında stabil yapı korunuyor. ~SONUÇ
C3 radikal bir şekilde değişim gös-teren yeni tasarımı ile, küçük sınıfta eskisine göre çok daha iddialı bir otomobili oldu. Uygun denilebilecek başlangıç fiyatı ve zengin donanım listesi ile de sınıfının iddialı ürünlerinden biri olan C3, kibirli, sert ve dinamik görünümünü sevimli detaylarla birleştirmiş bir otomobil. İç mekan özellikleri iyileştirilen C3, zengin motor seçenekleri ile de beğeni kazanırken farklı cam tasarımı ayrıcalık.

(+) Tasarım, motor, direksiyon, donanım, sürüş, ferahlık
(-) Koltuklar, bazı plastik detaylar,tavan kapama aparatı, siperlik


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.