Her yönüyle ekonomik

Chevrolet… Çok değil 20 yıl
öncesine bu markanın adı
geçtiğinde aklımıza kimi devasa
(Tahoe) kimi de süper spor karakterlere
(Corvette, Camaro) sahip
otomobiller gelirdi, ancak bunlar
ABD pazarına uygun modellerdi.
Günümüzde de altıgen formlu ızgara
ve bunu, ortasından geçen kalın
çıtayla destekleyen özgün tasarımlar
sayesinde artık Avrupa pazarındaki
Chevrolet otomobilleri de Amerikan
havasına kavuştu.

İşte Aveo da bu modellerden biri.
Altıgen büyük ızgara, büyük Chevrolet
logosu, siyah fon içinde gizli
ikili bağımsız yuvarlak far, kaputun
iki yanda çıkıntı yapan yapısı, çıkıntılı
çamurluklar, marşpiye hizasındaki
içbükey kırık ve çamurluğun
üst kısmından başlayıp kapı kolları
hizasından bagaja kadar devam
eden ütü iziyle yeni Aveo, küçük
sınıfta yer almasına rağmen, gerçek
bir Amerikanmış gibi algılanıyor.
GM’in yeni geliştirdiği Gamma II
platformunun düz zeminli yapısı,
Aveo’ya yüksek bir karoser burulma
direnci ve buna bağlı olarak da
sessiz ve gayet dinamik sürüşler
sağlıyor.

Bilindiği gibi ülkemiz sedan modellerin
daha fazla rağbet gördüğü
bir pazar. Aveo Sedan ise 502 lt’lik
bagaj hacmiyle küçük sınıf bir sedandan
beklenebilecek hacmin çok
daha fazlasını sunarak önemli bir
avantaj elde ediyor.
Tasarım ise daha önce de söylediğimiz
gibi Amerikanlaşmanın dışında,
hem farklı hem de biraz yaramaz
bir etki bırakmayı başarıyor. Bunu
sağlayan ana unsurlar ise ortasından
kalın bir çıtayla bölünen ön ızgara
ve ikili bağımsız farları içeren sivri
ön tasarım. Bu sayede Aveo, sert
ve sportif bakışlara kavuşurken,
aslında olduğundan daha büyük
algılanıyor. Ancak sedanların sahip
oldukları sırt çantasına benzeyen
çıkıntılı bagaj bölmesi Aveo’nun
bu etkisini biraz sıradanlaştırıyor.

~Diğer taraftan 502 lt’lik bir hacmi,
gövdeye fazla büyük görünmeyen ve
uyumlu sayılabilecek bir çıkıntıyla
entegre edilmiş olmasının bir başarı
olduğunu da kabul etmek gerekiyor.
Karoserin “farklı” karakteri iç
mekanda küçük bir sürprizle devam
ettirilmiş: Motosikletleri andıran
bir gösterge paneli. Mat metal
görünümlü bir plastik çerçevenin
içine yerleştirilen bu küçük gösterge
grubunun içinde devir sayacının
yer aldığı, sol tarafı yuvarlak,
dijital hız göstergesini içeren sağ
tarafıysa köşeli bir yapıya sahip.
Izgarada kullanılan altıgen form
ise orta konsolun metalik görünümlü
çerçevesinde tekrar edilmiş.

Aynı metal görünümlü malzemeye,
direksiyon kollarında (burada da
sportif bir etki bırakıyor) ve orta
konsolun alt kısmında bu kez
kaplama olarak rastlıyoruz. Orta
konsolun iki yanındaki küçük gözler cep telefonu benzeri ufak tefek
eşyaları göz önünde kalacak şekilde
koyabilmenizi sağlıyor. Aveo bunun
dışında da birçok küçük gözü ve
iki parçalı torpido gözüyle günlük
kullanımda hatırı sayılır bir pratiklik
sunabiliyor. Üstteki torpido gözünün
içerisinde bulunan USB ve AUX
girişi aracılığıyla harici cihazlardan
müzik dinleyebilirsiniz.

Tasarım iç mekanda da farklı

İç mekanda kullanılan sert plastik
yüzeyler eleştiri konusu edilebilir.
Ancak tasarımdaki bu tür oyuncaklar
sayesinde gözünüz bunlara
pek takılmıyor. Diğer taraftan orta
konsoldaki klima kumandaları gibi
bazı detayların tasarımları göze
biraz daha hoş görünür olabilirmiş.
Yaşam alanının genişliği konusunda
Aveo Sedan, küçük sınıf beklentilerini
rahatlıkla karşılayan bir
otomobil. Ancak arka koltuklarda
baş mesafeleri uzun boylular için
sorun yaratabilir. Koltukların kalite
seviyesi gayet iyi ancak yan destekler
biraz daha güçlü olabilirmiş.

~Doğru sürüş pozisyonunu bulmakta
da sorun yaşanmıyor. Geniş açılan
kapılar sayesinde arka koltuklara
rahatlıkla geçilebiliyor. Yan taraflardaki
jet motorlarının çıkışlarını
andıran yuvarlak havalandırma
ızgaraları da göze hoş görünüyor.
Klima sistemi yeterlinin ötesinde bir
performans sergiliyor. Aveo Sedan,
sürüş sırasındaki sessiz yapısıyla da
beğeni topladı. Diğer taraftan müzik
sistemi, USB ve AUX girişlerine
sahip bir sistem için, gerekli ses
kalitesini sunmakta yetersiz kalıyor.

Kullanım / Güvenlik

Testimize konuk olduğu 2 bin
kilometre boyunca Chevrolet Aveo
Sedan, sürüş karakteri açısından
sınıf beklentilerini rahatlıkla karşıladı.
Biraz yumuşak kalan direksiyon
şehir içinde hayatı kolaylaştıran
bir detay olarak notlarımız arasına
girdi. Süspansiyon küçük darbeleri
emerken yeterli performansı gösteriyor
ancak üzerinden sert geçilen
engellerde araç biraz fazla sarsılıyor
ve vuruntu sesleri geliyor. Diğer
taraftan bu orta sertlikteki süspansiyon
ayarları, sportif kullanımlarda
bile sürücüyü destekleyebilmesini
sağlıyor. Limitler zorlandığındaysa
bu kez devreye, standart donanımdaki
ESP sistemi giriyor. Büyük
yan aynalar neredeyse hiç kör nokta
yokmuş gibi bir etki bırakarak
kullanımı, özellikle de manevraları
kolaylaştırıyor. Aveo Sedan’ın en
önemli kozu ise sınıf standartlarının
üzerindeki güvenlik donanımları:
ESP’nin dışında araçta, 8 havayastığı,
çekiş kontrol sistemi, ABS, EBD,
ESC, yokuşta kalkış desteği, ISOFIX
bağlantısı. 502 lt’lik bagaj ise bize
göre bu aracın en güçlü ikinci kozu.

~Motor/Şanzıman özellikleri

Test aracımızda, Aveo motor yelpazesinde
yer alan 1.3 lt’lik dizel
motorun 95 HP’lik versiyonu (75
HP’lik seçenek de var) görev yapıyordu.
Dizel motorun öncelikle
performansı ve cimri tüketimiyle
beğenimizi kazandığını söyleyebiliriz.
Alt devirlerde küçük hacimli
bir dizelden beklenmeyecek bir canlılık
sunan motorda turbo boşluğu
sorunu yaşanıyor ancak buna çok
kısa bir sürede adapte olabiliyorsunuz.
1.3 lt’lik dizel motorun otoyol
kullanımlarındaki performansı ise
yeterli. Manuel şanzıman kemikli ve
kolay vites geçişlerine sahip ve vites
yolları rahat bulunuyor. 6 ileri vitese
sahip olması ve başarılı çalışmasıyla
dikkat çeken start/stop otomatiği de
motorun tutumlu tüketim rakamlarına
imza atmasına yardımcı oluyor.
Uzun dönem test boyunca ölçtüğümüz
6.2 lt’lik tüketim rakamı,
rotanın neredeyse tamamının şehir
içinde yapıldığı dikkate alındığında
gayet iddialı.

Cebe seslenen unsurlar

Chevrolet Aveo Sedan’nın baz modeli
1.2 16V LS’nin başlangıç fiyatı 30
bin 509 TL. Diğer benzinli seçenek
olan 1.4 lt’lik motorda ise başlangıç
fiyatı 34 bin 62 TL. Dizel seçeneklerde
1.3 lt’lik motorun 75 HP’lik
versiyonu LS donanım paketiyle 37
bin 157 TL’den satılırken, 90 HP’lik
dizellerin başlangıç fiyatı 39 bin 292
TL. Test aracımız olan 95 HP’lik
LTZ paketli topmodelin açıklanan
fiyatı ise 42 bin 744 TL. Bu rakam
ilk başta yüksek gibi görünebilir ancak
sunduğu düşük tüketim, zengin
güvenlik donanımları ve eksiksiz
sayılabilecek konfor donanımları
dikkate alındığında normalleşiyor.
Aveo Sedan ülkemizde 3 yıl veya 100
bin km garanti ile satılıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.