Homurtularla gelen kusursuz güç

Bu tip otomobiller pek sık
karşımıza çıkmıyor, çıktığı
zamanlarda da açıkça
belirtelim bizim bile aklımız
başımızdan gidiyor. Mercedes
modelleri, genelde konfor
öncelikli yani rahat ettiren otomobiller
olarak akıllarımıza yer
etmiştir. Fakat bu otomobil ile
Mercedes hakkında bildiklerimizi
unutarak başka bir dünyanın
içine giriş yaptık.

Nasıl bir giriş peki bu? Bu öyle
bir değişim ki kelimelere nasıl
dökeceğimizi bilemiyoruz. İsterseniz
söze şu şekilde başlayalım:
Hepimiz Formula 1 hissini
bu araçta yaşadık.

Nasıl yaşamayalım ki? Öncelikle
karşınızda 6.2 lt hacimli bir
V8 ve bu harika motorun ürettiği
kusursuz bir güç var. Kontak
anahtarını çevirmeden bu hissi
yakalamak mümkün olmasa da
daha anahtarı çevirmeden de
farklı rüyaların içine dalmış oluyorsunuz.

Uzunlamasına yerleştirilmiş
bu V8, 6800 d/d’de tamı tamına
525 HP güç üretiyor. 630 Nm’lik
tork ise 5200 d/d’de kullanıma
sunuluyor. Teknik veriler tablosundaki
bu veriler bile akıllarımızı
baştan almaya yetiriyor. Dokuzuncu
nesil E Serisi’nin AMG
versiyonu, elinizin anahtara, daha
doğrusu start-stop kumandasına
gitmesinin ardından gerçek
karakterini açık bir şekilde
ortaya koyuyor. Karoserin sarsılmasıyla
birlikte harekete geçen
motorun gücünü damarlarınızda
hissediyorsunuz. Elbette bu kadar
güçlü bir motora sahip diğer
araçlarda da benzer duygular
hissetmek mümkün ama Mercedes
etkileyicilik dozajını mükemmel
ayarlamış: Abartı yok, tamamen
öz gerçeklik var.

Motor bloğunun içinde yaşanan
ateşleme patlamalarını homurtular
halinde duyarken,~ kendinizi
bir anda farklılaşmış hissediyorsunuz. Elbette bu farklılaşma
çok normal bir sonuç, çünkü
gerçek anlamda safkan bir otomobilin
içinde bulunuyorsunuz.

Bu otomobile sahip olmak için
ödemeniz gereken bedelse normalde
216 bin Euro. Fakat üze
rine olmazsa olmaz birkaç donanımı
daha eklediğiniz zaman
fiyat, test otomobilinde de olduğu
gibi, 260 bin Euro’ya ulaşıyor.
İşte şimdi ellerimiz titremeye
başladı! Tamam, safkan bir güç
tüm gerçekliği ile ortada duruyor
ama bu otomobili özel bir pistte
değil de İstanbul trafiğinde kullanmamızın
gerektiği gerçeği kulaklarımızda
çınlayıp duruyor.
Kaba bir hesapla 600 bin TL’lik
bir otomobilin direksiyonunda
olduğumuz hep aklımızın bir
köşesinde ve ne yapsak buradan
çıkmıyor.

Çok iyi bir motora sahip olan
araç zaten AMG ismiyle de tüm
dünya üzerinde nam salmış durumda.
Neyse, ona ilk hareketi
vermenizin ardından motor, gövdeyi
uzunca bir süre silkeledikten
sonra güçlükle sakinleşiyor.
Sanki jokeyinden kurtulmak isteyen
bir atı hatırlatan denemelerin
ardından, neyse ki her şeyiyle
kullanıcısının emrine giriyor.
Kumanda paneline baktığımızda
ise tam bir karmaşa yaşıyoruz.
Çünkü orta konsol ve koltukların
ortasında, aracın tüm
karakterini değiştiren kumanda
elemanları yer alırken, her zaman
kullanmak zorunda olduğumuz
kumanda elemanlarının büyük
bir bölümü de burada konumlandırılmış. Bir uçak kokpitindeymişiz
gibi yanlış bir düğmeye
bastığımızda çok farklı bir
tepki verebileceği endişesiyle anlık
bir korku duyuyoruz. Süspansiyon
ayarlarını kontrol eden
kumanda elemanlarının yanında,
üzerinde sadece ~AMG yazan, yuvarlak
ve olanca ihtişamı ile size
bakan kumanda elemanı sizi
bekliyor.

Sadece bu kumanda elemanını
kullanarak, motorun ve şanzımanın
çalışma karakterini, süspansiyonun
ayarlarını ve direksiyonun
çalışma karakterini sportif
kullanıma hazır hale getirebiliyorsunuz.
7 ileri oranlı AMG
Speedshift şanzımanla birlikte
keyif biraz daha artıyor. Çünkü buşanzıman Formula 1 teknolojisini
baz alan ve onların kullandığı
performansı günlük yaşamda yollara
yansıtan bir sistem. Direksiyon
simidinin üzerinden kumanda
edilebilen şanzıman için
hiç abartmadan “muhteşem çalışıyor”
demeliyiz. Oranlar çok iyi
ayarlanmış ve hızlanmaya en
ufak bir sekte vurmuyor.

Motor ve şanzımanın muhteşem
uyumu ile birlikte ağızları
sulandıran bir performans ortaya
çıkıyor. Açıklanan verilere göre
aracın maksimum hızı 250
km/s ile sınırlandırılmış. Eğer bu
sınırlandırma olmazsa aracın rahatlıkla
100 km/s hızlanabileceğini
düşündük. 0-100 km/s hızlanma
4.5 sn içinde gerçekleşirken,
200 km/s’ye kadar geçen süre
içinde normal otomobillerin
çoğunun 100 km/s’ye bile ulaşamadığını
söylemek isteriz.
Muhteşem çalışan elektronik
desteklere de sahip olan otomobil
asfalt üzerinde tam bir usta ve
bu ustanın sizin hizmetinizde
olduğunu bilmek ayrı bir keyif.
Siz ne derseniz onu yapan E63
AMG, sizin tereddüt ettiğiniz yerlerde
ise doğru kararları kendisi
alıyor. Fakat keyfinize de törpü
vurmamak için bunu en geç limitlerde
yapıyor. İsterseniz elektronik
yardımcıların büyük bir
bölümünü devre dışı bırakma
fırsatı da sunuluyor ama çalışma
karakterlerini sevdiğimiz bu sistemleri
devrede tutmak daha
akıllı bir karar olacaktır.

~En az hızlandığı kadar iddialı
bir şekilde durabilen E63 AMG
yolda kullandığınız bir “Gümüş
Ok” olduğunu her açıdan size
anımsatıyor. Direksiyon sistemi
de bunlar içinde yer alıyor. Yönlendirme
karakteri ve hızlı kullanımlar
sırasında ulaştığı keskinlik
muhteşem. Çok iyi yol tutan,
çok iyi hızlanan, yönlendirmesi
kusursuz olan ve homurtulu
sesleri ile yaşam alanını ve çevresini
inleten bu otomobilin görünümü
ya da diğer özelikleri
üzerine çok fazla söz söylemeye
gerek yok. Yaşam alanının geniş,
bagaj hacminin büyük, müzik
sisteminin (olur da kullanmak isteyen
çıkarsa) üstün olması zaten
önemli avantajlar. Son söz olarak
böylesine güçlü ve böylesine keyif
veren otomobilin yakıt tüketiminin
de Formula 1 otomobillerini
aratmadığını bilmenizi isteriz:
Bir F1 pilotu gibi sık sık pitstop
yapma ihtiyacı kaçınılmaz bir
son.

Sonuç

Mercedes E63 AMG
her açıdan başka bir
şey. Formula 1 otomobilini
yollara çıkarmak
anlamına gelebilecek AMG, insanın
aklını başından alacak özelliklere
sahip. İşi sadece sportif otomobil
üretmek olanların büyük bir bölümünün
önüne rahatlıkla geçebilecek
olan E63 AMG, karoserin çalkantılı
çalışması ile bile bizlere şu kısa birlikteliğimizde
büyük dersler verdi. Tek
kelime ile söylemek gerekirse; Nefis…
Üstelik bu sportif otomobili istediğiniz
zaman bir aile otomobili gibi kullanma
şansınız bile var.

Performans, sürüş özellikleri, ataklık,
yol tutuş, direksiyon, keyif, teknoloji,
yaşam alanı

Tüketim, fiyat, kısıtlanan keyif


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.