Türkiyeli Pirelli tam puan aldı

Bilindiği gibi Uluslararası
Otomobil Federasyonu (FIA)
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda
tek marka lastik uygulamasına
geçti. Bu büyük eleştirilere
sebep olsa bile geri adım
atılmadı ve bu uygulama devam
etti. Günümüzde ise bu
lastikler Pirelli tarafından verilecek.
Bunun en ilginç yanı ise
Pirelli’nin Formula 1 yarış lastiklerinin
Türkiye’de üretiliyor
olması. Gerçekten de Formula
1’in en çok konuşulan konularından
biri olan lastiklerin Türkiye’den
gidiyor olması başlı
başına büyük bir olay.

Pirelli, 2011-2013 yıllarını kapsayan
Formula 1 resmi lastik tedarikçiliği
çalışmalarını oldukça
verimli ve önemli gelişmeler
elde ettirerek devam ettiriyor. Pirelli
önümüzdeki üç sezon boyunca
Türkiye’de ürettiği dördü
kuru, ikisi ıslak zemin olmak
üzere toplam 6 tip PZero Formula
1 lastiğini dünyanın en iyi
pilotlarına sağlayacak.

Pirelli tarafından oldukça çekişmeli
geçmesi beklenen 2011
sezonunda kullanılacak olan
lastiklerin testleri ise son hızla
devam ediyor. Pirelli, Türkiye’de
ürettiği PZero Formula 1 lastiklerinin
son özel testi olan ıslak
zemin için Abu Dabi’yi seçti.
Pirelli test pilotları Avrupa ve
Orta Doğu pistlerinde son 5 ay
içerisinde yeni geliştirilen lastiklerle
toplam 20 bin km yol yaparak
önemli testler yaptılar.
Islak zemin testlerinin yapıldığı
Abu Dabi’de yer alan Yas Marina
Pisti, 140 bin litre suyla ıslatıldı.
Formula 1 takviminin en etkileyici
pistlerinden biri olan
5.55 km uzunluğundaki Yas Marina
Pisti’nin kuzey yarısındaki
3.1 km’lik bölümü Pirelli’nin ıslak
zemin ~lastiklerini test etmek
üzere tankerlerle 140 bin litre su
kullanarak ıslatıldı ve çok özel 12
saatlik bir gece testi gerçekleştirildi.
2011 sezonunda bu lastikler,
ıslak ve yarı ıslak zeminlerde
kullanılmak üzere geliştirildi.
FIA kurallarına uygun olarak
Pirelli tarafından geliştirilen
ve dört farklı hamur tipine sahip
olan kuru zemin lastiklerinin
testleri ise daha önce tamamlanmıştı.

Formula 1’in sezon öncesi son
resmi lastik testleri ise 1 Şubat
2011 tarihinde Valencia’da tüm
takımların katıldığı bir ortamda
gerçekleştirilecek.

Pirelli, yeni Formula 1 lastiklerinin
geliştirme aşamasındaki
testlerde Toyota TF109 yarış
otomobilini kullandı. Yarış otomobilinin
direksiyonuna ise test
pilotu Pedro de la Rosa geçti. Toyota
TF109, Japon üretici tarafından
2009 yılında şampiyonadan
çekilme kararı almadan
önce geliştirilmiş ve yarıştığı
son sezonda beş kez podyum
görmüştü. Pedro de la Rosa’nın
kullandığı Toyota TF109 lastiklerin
tepkilerini ve performansını
tespit etmek amacıyla zor şartlar
altında ıslak asfalt üzerinde
1.000 km kadar kullanıldı. Daha
önce gerçekleştirilen kuru zemin
lastik testiyle birlikte Abu Dhabi
testleri 2 bin km’yi buldu.

Pirelli Formula 1 Direktörü
Paul Hembrey “Bir Formula 1
yarış otomobilini ıslak ve sıcak
asfalt üzerinde ışıklandırılmış
bir pistte gece test etmek son derece
özel bir çalışma. Bu hafızalardan
silinmeyecek bir test oldu.
Testi bu şekilde yapmamızın
nedeni; ıslak zemin lastiklerimizin
performansını olası her
türlü şartta görmek~ istememizdi.
Kim bilir, belki de Grand
Prix’nin geleceği için çok iyi bir
fikirdir? Yapmış olduğumuz bu
testler bize Formula 1 lastiğimizi
geliştirme sürecini tamamlamadan
önce son birkaç değişikliği
yapma imkanı tanıyacak
olan çok önemli veriler sağladı.
Lastiklerimizi geliştirmeye başlayalı
7 ay kadar oldu ve yaklaşık
5 aydır testler yapıyoruz.
Elde etmiş olduğumuz sonuçtan
memnunuz ve takımlardan da
olumlu geri dönüşler aldık. İlk
resmi test sezonu kısa bir süre
sonra İspanya’da başlayacak.
Bu bize takımlardan
daha fazla geri bildirim
alma ve sezonun ilk yarışı
olan Bahreyn Grand
Prix’sine hazır olma
fırsatı tanıyacak”
diyerek testin
önemine vurgu
yaptı.

Testi değerlendiren
Pirelli
test pilotu
Pedro de la
Rosa; “Bence
Pirelli, Formula
1 için hazır.
Daha önce gerçekleştirdiğimiz
kuru zemin
lastik testleri çok iyi geçti.
Bu sefer ıslak zemin lastiklerine
odaklandık. Bu testi orijinal kılan
en önemli özellik ise ıslak zemin
lastiklerinin gece test edilmiş
olmasıydı. Sadece benim
için değil, ekipteki herkes için
sıra dışı bir deneyim oldu. Testten
çok önemli veriler elde etik.
Hem ıslak, hem de yarı ıslak zemin
lastikleri son derece başarılı
ve dengeli performanslar ortaya
koydular. Test sonuçlarından ve
lastiklerin performansından son
derece memnunuz” dedi.

Abu Dhabi’de gerçekleştirilen
test, dünya lastik devi Pirelli’nin
PZero Formula 1 için Ağustos
2010’dan bu yana gerçekleştirdiği
9’uncu ve son test. Bu süreç
içerisinde Toyota TF109’un
direksiyonuna Nick Heidfeld,
Roman Grosjean ve Pedro de la
Rosa gibi pilotlar geçti.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.