İçinde ne kadar Golf gizli?

2003 yılı başında piyasaya sunduğu Touran’dan bir yıl sonra, neredeyse aynı görünümdeki Caddy’i tanıtarak VW, müşterilerini oldukça şaşırtmıştı. Ancak aralarında önemli farklar da vardı tabi ki. Örneğin fiyat: Caddy’nin Almanya fiyatı, Touran’dan neredeyse 4 bin Euro daha ucuzdu. Ancak teknolojilerde de belirgin farklılıklar vardı: Caddy’de ESP sadece opsiyonel olarak alınabiliyor, süspansiyonda ise 4 bağlantılı bağımsız sistem yerine sabit aks ve makaslar kullanılıyordu. Bunun dışında Caddy’de sürgülü kapılar kullanılmıştı. İşte bu kapılar Caddy’nin ilk zayıf noktası olabilir. Çünkü bilindiği gibi VW’nin, ikinci nesil Transporter’dan beri, sürgülü kapılarla hep problemi olmuştur. Gerçekten de sürgülü kapının alt tekerleği (plastikten) Caddy’de de çabuk aşınıyor. Bunu engellemek için tekerleğin üzerinde kaydığı rayı, kum ve diğer aşındırıcı maddelerden uzak tutmak, yani düzenli temizlemek gerekiyor. Sağ arka sürgülü kapıda bir acil durum çözümü olarak sürgülü bir pencere kullanılmış. Bunun nedeni ise kapının içine doğru açılan camın daha pahalı bir donanım olması. Ne yazık ki bu cam, fitillerindeki bir problem nedeniyle iç mekana su sızmasına neden olabiliyor. Sızdırma sorunu şanzımanda da yaşanıyor. Ancak yağ kaçaklarının sadece sızıntı şeklinde kalmaması nedeniyle raporlar arasında birçok ağır şanzıman arızası da yer alıyor.~ Eğer hidroliği eksilmiş bir şanzımanda vitesleri güç kullanarak geçirmek isterseniz, çekme telinin plastik klipslerini de kırabilirsiniz. Klima arızalarına bakıldığında, hepsinin kullanıcı hatasıyla ortaya çıkmadığı görülüyor. Çünkü hem klima kompresörlerinin kalitesi düşük, hem de kondensatörleriön amortisör hizasında korumasız olarak konumlandırılmış. Motorlar ise güvenilir özellikleriyle dikkat çekiyor. Küçük benzinli seçenekler hakkındaki şikayetler yok denecek kadar azken, 2.0 EcoFuel ise homojen olmayan yakıt besleme sistemi nedeniyle şikayet konusu olabiliyor. Ancak bu problemin klima gazlarının kalitesinden kaynaklanıp kaynaklanmadığı henüz belli değil. Bir Caddy’de biraz olsun sürüş keyfi de yaşamak istiyorsanız,105 HP’lik güçlü TDI seçeneğini tercih etmeniz en doğru hareket olacaktır. Özellikle de aradığınız araç,2007’den bu yana sunulan Maxi Life versiyonu ise. Standart versiyonlardan 40 cm daha uzun olan bu model, 7 kişi için rahat bir iç mekan sunuyor. Bu haliyle Maxi Life, sadece Touran’a değil, Sharan’a bile rakip olabilir.

CAN SIKANLAR
VW Caddy’nin zayıf noktalarının sayısı, teknolojilerini kullandığı Golf’ten daha fazla. Ancak bunlar kontrol altına alınabilir sorunlar. TDI’ların pompa-meme sistemleri, çip tuning ve kalitesiz motorinden uzak durulduğu sürece sorun çıkarmıyor.~ Benzinli motorlar ise neredeyse sorunsuz. Ancak şanzıman arızaları tüm motor seçeneklerinde karşımıza çıkıyor. Bunun dışında aks bağlantı noktaları da arıza raporlarında sık yer alıyor. Bunun ana nedeni ise, aynı bağlantıları kullandığı Golf’e göre 200 kg daha ağır olması. ESP ise en pahalı tamiratlara neden oluyor, çünkü sensör bozulduğunda sistemin tamamının değişmesi gerekiyor. Arka fren kaliperlerinin hassaslığı, Golf IV zamanlarından beri yaşanan ama henüz düzeltilmemiş bir problem.

RAKİPLER NE KADAR İYİ?
RENAULT

Yepyeni bir araç segmenti yaratmış olmasının gururunu taşıyan Kangoo,TÜV raporlarındaki kötü sonuçlar nedeniyle utanç yaşıyor. Zayıf noktaların listesi bir telefon rehberini dolduracak kadar uzun: Direksiyon, aydınlatma ve frenler gerçekten berbat. 1998-2003 arası modellerde şiddetli paslanma problemi yaşanıyor. Diğer taraftan fiyatı, kalite seviyesi gibi düşük. İyi bir usta tanıyorsanız, bu ilginç Fransız ile mutlu olabilirsiniz.

CITROEN BERLINGO
Tanıtımı 1996 yılında yapılan aracın aile versiyonu ise 1997 yılında piyasaya çıkarıldı. Ancak bu versiyonda pratik sürgülü kapılar yoktu. Sürgülü kapı kullanımına sağda 1999 yılında, solda ise 2001 yılında başlandı. TÜV raporlarında Berlingo ve ikizi Peugeot Partner, Kangoo’dan biraz daha iyi sonuçlar alıyor. Buna rağmen arıza listesi uzun: Yağ kaçakları, direksiyon boşlukları, helezon kırılmaları, frenler ve hızlı paslanan egzoz sistemi.  ~FIAT DOBLO
Hem 4.25 m’lik uzunluğu, hem de 2001 yılındaki ilk versiyonuyla Doblo, Caddy ile Berlingo arasında yer alıyor. İç mekan genişliği de bu ikilinin arasında kalan Doblo’nun,420 kg’lık yükleme kapasitesi ise yetersiz kalabiliyor. Konu ağır sorunlar olduğunda ise Doblo, Fransız rakiplerinin gerisine düşüyor. TÜV’e göre ilk üç yılın sonunda ağır arızalı Doblo’ların (yürüyen aksam, frenler, egzoz ve yağ kaçakları) genele oranı yüzde 10’u buluyor.  

SONUÇ
Golf, genelde çok iyi sonuçlar elde eden bir otomobil. Ancak VW Caddy, teknolojilerini kullandığı Golf kadar iyi olamıyor. Öte yandan yüksek yükleme kapasitesi, geniş iç mekanı ve sınıfının en iyilerinden biri olan süspansiyon konforuyla hala en iyi seçeneklerden biri. Eğer daha fazlasını istiyorsanız, Touran’ı tercih etmeniz gerekir. 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.