İkinci yüz eski ve yeni A4’ler karşı karşıya

Bu kesinlikle bir rastlantı olamaz.
BMW yeni 3 Serisi’ni
tanıttıktan hemen sonra
Audi de A4’ü makyajladı.
Aslında bu hamle hiç de şaşırtıcı
değil, çünkü yüzde 40’lık satış payıyla
A4, Audi ürün yelpazesinin
en önemli modeli. Yani Audi, en
önemli modelinin satış grafiğinde
bir kötüleşme olmasını bekleyemez:
Sadece Almanya’da Audi, bu yılın ilk
10 ayında 50 bin civarında A4 sattı.
Bunların yüzde 86’sı ise makam/
hizmet aracı olarak satın alındı.

Durum böyle olunca Audi’nin,
yeniliklerde abartıya kaçmak yerine
neden ince düzeltmelerle sınırlı
kaldığı daha iyi anlaşılıyor.
Dizayn Şefi Stefan Sielaff ve ekibi,
otomobilin tasarımında oldukça
ince değişiklikler
yaptılar. Makyajlı
A4’ü trafikte öncüsünden
ayırabilmek
için gerçekten iyi bir
Audi fanatiği olmak
gerekiyor. Farkların bu kadar kısıtlı
tutulmasının en önemli nedeni,
aracın ikinci el değerinin korunmak
istenmesi.

Ön tasarımın neredeyse tamamının
farklı olduğunu anlayabilmek
için iki aracın yan yana durması
gerekiyor. Örneğin ızgaranın üst
köşeleri, ağabeyi A6’ya gönderme
yapılarak eğimlendirilmiş. Farlar
ise araca daha sert bir ifade katıyor.
Eskisinde tekli LED’lerden oluşan
gündüz farları, yeni modelde yerlerini
farın tüm alt kısmını dolaşan
LED’li bir ışık bandına bırakmış.

Arkadaki kozmetik müdahalelerden
en çabuk fark edileni, stopların A8,
A7 ve A6’daki gibi LED’li bantlar
kullanılan grafikleri. Buna tamponun
alt kısmındaki çıkıntılı ilave
de ekleniyor. Tüm bu değişiklikler
kendi başlarına ufak olmalarına
rağmen toplamda hem gayet başarılı
bir etki bırakıyor, hem de eski
modelin bir anda yaşlı görünmesini
engelliyor. Gerçekten de insan,
makyajlı versiyonun sanki hep böyleymiş
gibi olduğunu düşünüyor.
Sedan karoserin dışında Avant ve
Allroad modelleri de aynı reçeteyle
elden geçirilmiş.

~Dış tasarım gibi iç mekandaki değişiklikler
de gayet hafif tutulmuş:
Elektrikli cam düğmelerini çevreleyen
krom çıtalar, yeni bir vites
kolu ve yeni bir direksiyon. Bunun
dışında mühendisler, iç mekana üst
sınıf havası kattığını düşündükleri
MMI sisteminin kullanımını da biraz
kolaylaştırmışlar. Kalite konusunda
ise herhangi bir değişikliğe
gerek kalmamış. Çünkü Audi A4,
piyasaya çıktığı ilk günden itibaren
temiz işçiliği ve yüksek malzeme
kalitesiyle göz dolduran bir otomobil
oldu. Navigasyon ve multimedya
sistemlerinin kullanışlılığı ise, zaten
BMW ve Mercedes gibi rakiplerinin
örnek almasını sağlayacak kadar
iyiydi. Yapılan bu son iyileştirme
ile kullanım daha da kolaylaşmış:
Direkt seçim düğmelerinin sayısı
8’den 4’e düşürülmüş.

Teknolojik iyileştirmeler ise biraz
daha kapsamlı. Örneğin yorgunluk
algılama fonksiyonuna (direksiyon
hareketlerinden sürücünün yorulduğunu
algılayıp mola tavsiyesi veriyor)
da sahip sürücü bilgilendirme
sistemi artık standart.

Bunun dışında
Audi, motorların
verimlilik seviyelerini
de iyileştirmiş:
Makyajlı A4’ün motorları,
güç ve torkları artmış olmasına
rağmen, ortalamada yüzde 11
daha az yakıt tüketiyor.
Öncüsüyle yapılan bu ilk karşılaştırmanın
konuklarında 211 HP’lik
2.0 TFSI motor görev yapıyordu.

~Motor ve yürüyen akşamlarda hissedilir
bir değişiklik olmamasına
rağmen, yeni elektro-mekanik direksiyon
daha ilk metrelerde farkını
hissettiriyor: Öncüsüne göre
belirgin derecede daha hafif ama
düz pozisyonda yeterinde hassas
değil. Ancak bunun karşılığında yeni direksiyon sistemi, sert hızlanmalarda
güç aktarım kuvvetlerinden
daha az etkileniyor. Yeni sistem
kesinlikle kötü değil, ama beğeni
kısmında insanlar farklı düşüncelere
kapılabilir. Ancak düz gidişlerde
enerji harcamadığından 100 km’de
0.3 lt’ye varan oranlarda tasarruf
sağlaması, dikkate alınması gereken
bir avantaj. Bu sayede 2.0 lt’lik turbo
motorun tüketimi 6.8 lt/100 km’ye
gerilemiş. Bu rakam, 100 km/s’ye
7 sn civarında çıkıp 250 km/s hız
yapabilen bir sedan için kesinlikle
çok iyi.

Direksiyonun yumuşak karakterinden
rahatsız olanlar için Audi,
200 Euro karşılığında “Drive Select”
sistemini sunuyor. Bu sistemi kullanarak
sürücü, süspansiyon, motor
ve tabi ki direksiyonun çalışma karakterlerine
müdahale edebiliyor.
Örneğin Sport modda direksiyonun
çalışma karakteri, eski direksiyon
sistemiyle neredeyse aynı. Drive Select
sayesinde A4, uzun yol konforu
ile hızlı viraj yeteneği arasında geniş
bir yelpaze sunabiliyor.

Fiyat listesine bakıldığında da
şaşırılacak bir şey olmadığı görülüyor.
Makyajlı A4’ün baz modelinde
(120 HP’lik benzinli motor) fiyatlar
(Almanya) 27 bin 500 Euro’dan başlıyor.
Teste konuk olan 2.0 TFSI’ın
başlangıç fiyatı 275 Euro artarak
35 bin 200 Euro’ya yükselirken,
modellerdeki ortalama artış rakamı
330 Euro civarında. Ancak bu
düşük görünen artışlar müşterileri
yanıltmasın.

~Çünkü uzun opsiyon listesinden,
navigasyon, deri koltuklar ve alüminyum
jantlar gibi kalemler seçildiği
anda bu rakam rahatlıkla 40
bin Euro seviyesine ulaşıyor. Diğer
tarafta bu durum, ne Audi ne de
rakipleri için yeni bir durum.
Makyajlı Audi A4, Şubat 2012’de,
yani yeni BMW 3 Serisi’yle hemen
hemen aynı dönemlerde, Avrupa’da
bayilerdeki yerini alacak. Türkiye’de
ise yeni A4 en geç Mart ayında
showroomlarda olacak. Önceden de
dediğimiz gibi: “Kesinlikle rastlantı
olamaz.”

Teknik veriler

A4 2.0 TFSI (yeni)

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 4 silindirli
motor; turbo besleme; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 1984 cc; maksimum güç: 211 HP-
4300 d/d; maksimum tork: 350 Nm-1500 d/d;
önden çekiş; 6 ileri manuel şanzıman; maksimum
hız: 250 km/s; 0-100 km/s: 6.9 sn; tüketim: 6.8
lt/100 km; CO2 emisyonları: 161 gr/km

Teknik veriler

A4 2.0 TFSI (eski)

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 4 silindirli
motor; turbo besleme; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 1984 cc; maksimum güç: 211 HP-
4300 d/d; maksimum tork: 350 Nm-1500 d/d;
önden çekiş; 6 ileri manuel şanzıman; maksimum
hız: 250 km/s; 0-100 km/s: 6.9 sn; tüketim: 7.1
lt/100 km; CO2 emisyonları: 167 gr/km

SONUÇ: A4 geleceğe hazır

Makyaj, ilk bakışta fark edilmesi zor değişiklikler
içeriyor. Ancak yaratılan görsel etki
gayet başarılı. Burun tasarımı ağabeyi A6’yı
hatırlatıyor ve aşırı sert görünmüyor ama eski
modelin bir anda yaşlı görünmesine de neden
olmuyor. Otomobildeki en önemli ilerleme ise
teknolojilerde: Tüm motorların tüketimlerinde
hatırı sayılır düşüşler elde edilmiş. Yeni
asistan sistemler ve kullanımı kolaylaştırılmış
MMI sistemi de bunlara eklenince A4, gelecek
için hazır hale gelmiş. Fiyatlardaki yükselişin
fazla olmaması da iyi.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.