İyi bir prova oldu

Stepway görünüm konusunda sınıfı
çok rahat geçiyor: Bu otomobilin
ne olduğunu merak edenler her
gün en azından 10 kez yolumuzu çevirdi.
İyi tasarlanmış hava kanalları
ve alt tarafta yer alan petek dokulu
tasarım otomobilin dikkat çeken
yanlarından oldu. Metal kaplamalar
ise kaliteli bir etki bırakıyor.

İç mekanda ise fiyatın uygun olduğunu
hissediyorsunuz. Plastik kalitesi
çok iyi değil. Ancam asıl rahatsız
eden bu değil, tasarımın çok
iyi olmaması. Yüksek tavan ve geniş
diz mesafeleri sayesinde yetişkinler
iki sırada da rahat ediyor. Kumanda
elemanlarının kullanımı açısından da
sorun yok. Vites yollarının net belli
olmaması sevmediğimiz bir detay
olurken, görüş açılarında bir sorun
göremedik. Dikiz aynalarının manuel
ayarlı olmasını da rahatsız edici
bulmadık. Müzik sistemi ise sadece
bu fiyattan bekleneni veriyor.

Direksiyon açısından sorun yok:
Yönlendirme kabiliyeti çok iyi olmasa
da geçer notu alabiliyor. 320
lt’lik bagaj hacmi beklentilere rahatça
cevap verirken, arka koltukların
parçalı olarak katlanabiliyor olması
kullanışlılığı artırıyor.

Standart Sandero’ya göre 2 cm
yükseltilen Stepway’in sürüş karakteri
konusunda kötümser bir tablo
göremedik. Yüklü halde zeminden
175 mm yüksek olan aracın merak
ettiğimiz yanı sert rüzgarlarda ya da
normal kullanımlarda yaşayabileceği
salınımlardı. Ancak bu konularda da
rahatsız edecek sorunlar yaşamadık.
Dar aralıklı viraj girişlerinde iyi bir
performans ortaya koyan Stepway limitlerini
zorladığımız zaman ise
arkadan kayma eğilimi gösterdi.
Hızlı otoyol kullanımlarında ise
Stepway biraz gürültülü olması dışında
olumlu puan aldı. Pedalların
kullanımının kolay olduğu araçta, limitler
dahilinde yapılan sürüşlerde
gürültü düzeyi çok fazla değil.

Fren performansı konusunda
Stepway stabil kalan yapısı ile güven
verirken, duruş mesafesi güvenlik sınırlarında
olsa da daha iyi olabilirmiş.
5 ileri manuel şanzımanla konuğumuz
araç zorlu vites geçişleri ile
sorun yaşattı. Vites yollarının net belli
olmaması sıkıntı yaşatırken, şanzıman
oranları ise hoşumuza gitti.
Ani hızlanma isteklerinde motorun
yüksek devir çevirmesine imkan tanıyan
vites oranlarını herkesin seveceğini
düşünüyoruz. Yüksek hızlara
çıkıldığında ise şanzıman oranları,
ekonomi beklentilerine de cevap
veriyor.

1.6 lt hacimli ve 90 HP güç üreten
benzinli motor tüketim konusunda
da can yakıcı değil. Motorun sunduğu
performanssa beklediğimiz
gibi. Yani ne çok hızlı ne de çok yavaş.
Bu otomobilli sol şeridi unutmak
zorunda kalmayacağınızı bilmek sanıyoruz
yeterli olacaktır. Hızlanma
değerleri ile yavaş olmadığını ispatlayan
aracın esneklik değerleri de
tatmin edici. Keşke koltuk minderleri
uzun yol sürüşlerinde biraz
daha rahat ettirecek kaliteye de sahip
olabilseymiş.

Sonuç



Sandero Stepway rahatlıkla alınır diyebileceğimiz
araçlardan biri haline geldi. Zeminden
yüksek yapısı ve yüksek tavanıyla yolcuların
kendilerini bir SUV’un içinde hissetmelerini
sağlıyor. İç mekan özellikleri ve yaşam
alanı da geçer notu alıyor. Uygun fiyatı
ile dikkat çeken araç görünümü ile şehrin
pahalı caddelerine bile kolay uyum sağlıyor.
Motor başta olmak üzere sürüş karakteri konusunda
da can sıkıcı bir durum yok.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.