Küresel NCAP İnovasyon Ödülü’nü kazandı

Prof. Lotta Jakobsson; ESV Konferansı’nda, Volvo Cars’ın yaya koruma alanında başarıları hakkında bir sunum gerçekleştirirken, yeni Volvo V40’ın yaya hava yastığı teknolojisi ile ilgili bir raporu da paylaştı.

Lotta Jakobsson, “Yayalar için dünyanın ilk hava yastığını geliştirmemizdeki ana amaç, korunmasız yol kullanıcılarının kaput ve ön cam çevresindeki alana çarpmaları gibi istenmeyen durumlarda, ciddi kafa yaralanmaları riskine karşı onları korumaya yardımcı olmaktır,” açıklamasında bulundu. .

Küresel bir meydan okuma

Çin’de, trafik kazalarında ölenlerin yüzde 25’i yayalardır. Avrupa’da bu rakam yüzde 14’ken ABD’de yüzde 12 olduğu belirlenmiştir. Yayaların çok daha fazlası ise bu kazalarda ciddi şekilde yaralanmaktadır. Bir otomobilin yayaya çarpması durumunda en ciddi baş yaralanmaları; kaput paneli, ön camın en alt kenarı ve A sütunlarının sert yapısından kaynaklanır.

Volvo Cars, 2010 yılında Tam Otomatik Frenli Yaya Algılama sistemini otomobillerinde sunmaya başlayarak istatistikleri etkisiz hale getirmeyi amaçladı. Sistem, 35 km/s’ye kadar olan hızlarda sürücü bir tepki vermezse yayalar ile çarpışmayı önleyebiliyor. Daha yüksek hızlarda ise çarpışmadan önce aracın hızını mümkün olduğunca düşürmeyi amaçlıyor.

2012 yılında tanıtılan Volvo V40, bir yaya ile bir çarpışmanın kaçınılmaz olduğu durumlarda, istenmeyen sonuçları hafifletmek için dünyanın ilk yaya hava yastığı teknolojisi ile donatılmış durumdadır.

Kaput 10 santimetre havaya kalkıyor

Motor kapağı menteşelerinin hepsi piroteknik serbest bırakma mekanizmalarına sahip. Bu mekanizmalar, sistem aktif hale geldiğinde bir pimin çekilmesini sağlıyor ve motor kapağı panelinin arka kısmını serbest bırakıyor. Aynı anda hava yastığı aktif hale gelerek gazla dolmaya başlıyor. Hava yastığı şişerken motor kapağını yukarı kaldırıyor. Kapak on santimetre yukarı kalkarak bu pozisyonda kalıyor.

Motor kapağı ile motor bölümündeki sert malzemeler arasındaki ekstra boşluk motor kapağının deforme olabilmesi için mesafe kazandırıyor ve yayanın kaportaya çarpması halinde çarpma etkisini azaltıyor.

Tam olarak şiştiğinde, hava yastığı ön cam silecek girinti kısmının tamamını, ön camın yaklaşık üçte birini ve A-sütunlarının alt kısmını kaplıyor. Sistemin aktivasyonundan hava yastığının şişmesinin tamamlanmasına kadar olan tüm işlem, saniyenin yüzde birinin birkaç katı kadar bir sürede gerçekleşiyor.

Lotta Jakobsson bu durumu şu şekilde açıklıyor: “Hava yastığı iki fonksiyona sahip. İlk olarak mesafe yaratmak amacıyla kaportayı yukarı kaldırıyor. İkinci olarak ise, ön camın etrafındaki sert kısımlardaki çarpışma etkisini azaltıyor.”


Gelmiş geçmiş en iyi Euro NCAP skoru

Tamamen Yeni Volvo V40, 2012 yılında Euro NCAP çarpışma testinden en yüksek güvenlik notu olan ‘beş yıldız’ aldı ve kompakt aile otomobilleri klasmanında organizasyon tarihindeki en yüksek notu kaydederek ‘sınıfının en iyisi’ seçildi. Volvo V40, elde ettiği yüzde 88’lik skorla yaya koruma değerlendirmesinde tüm zamanların en iyi derecesini de elde etti.

Lotta Jakobsson “Çeşitli çalışmalar, çarpışmadan kaçınma sistemlerimizin gerçek hayattaki trafik kazalarının azaltılmasında önemli bir rol oynadığını ortaya çıkarmıştır. Sürekli yeni önleyici ve koruyucu sistemlerimizi tanıtarak, 2020’den itibaren bir Volvo otomobilin içerisindeki hiç kimsenin ölmemesi veya ciddi bir şekilde yaralanmamasına dönük hedefimize doğru hareket ediyoruz,” dedi.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.