Mayasına ekonomikliği de ekledi

Mazda otomobilleri iddialı görünme ve beğeni toplama konusunda son derece iddialı seçenekler olarak ön plana çıkıyor. Dinamik ve sportif görünümleri ile en baştan çok olumlu etki bırakan Mazda ürün ailesi içerisinde, Mazda 3 ayrı bir yerde olmayı hak ediyor. Yenilenmesi ile birlikte adeta baştan yaratılan Mazda 3, HB ya da sedan karoserli formları çok fark etmeksizin iddialı görünüyor. Elbette başlı başına sadece yakışıklı olmak, aynı zamanda başarılı olmak anlamına gelmiyor. Ama ilk bakışları çekme konusunda Mazda 3 çok büyük birişin altından sorunsuz bir şekilde kalkıyor. Kışkırtıcı görünen HB karoseri ile yeniden testimize konuk olan Mazda 3’ün bu kez önemli bir silahı da vardı. 109HP güç üreten 1.6 lt’lik dizel motor, onun önemli kozlarından biri olacak gibi görünüyor. 1.6 lt 105 HP güç üreten benzinli motor seçeneği ile biraz kısıtlı hizmet verebilen Mazda 3, 1.6 lt’lik dizel motoru ile pazardaki şansını artırmış durumda. Bu motor seçeneğinin kaputun altına girmesiyle, daha fazla performansla birlikte daha ekonomik tüketim değerinin elde ediliyor olması çok önemli bir avantaj. Bu otomobille ilgili en önemli sorun fiyat konusunda yaşanacak diye düşünüyoruz. 39 bin 170 TL’den başlayan bir fiyat etiketine sahip olan Mazda 3, dizel motor seçeneği ile 47 bin 664TL’lik bir etiketle karşımıza çıkıyor. Bu fiyat için açıkçası uygun dememiz mümkün görünmüyor. 50 bin TL sınırına dayanan rakam nedeniyle otomobil satın alacakların aklı başka modellere çok rahat kayabilir. Üstelik marka bilinirliği ve ikinci el gibi konulara baktığımızda da Mazda’nın, önemli rakiplerinin gerisinde olduğunu görüyoruz.~ Pazarlama politikası açısından Mazda’nın fiyatlandırma konusunda biraz daha iyi uygun bir fiyat pozisyonu belirlemeye ihtiyacı var gibi görünüyor. Şöyle bir örnek vermemiz gerekirse, biraz daha az donanımla ama yine dizel motor ve üstelik çok sevdiğimiz DSG şanzımanla bir Golf satın almak için 49 bin 900 TL ödemeniz yeterliyken, Mazda3’ün bu fiyatı yüksek kalıyor. Golf bu sınıfın, bilinirliği ve marka imajı, dolayısıyla da fiyatı da yüksek bir modeliyken, Mazda 3 bu fiyatla yarışıyor gibi görünüyor. “Fiyat benim için sorun değil, her ne pahasına bu otomobili satın alacağım” diyenleri ise çok güzel bir otomobil bekliyor. Söylediğimiz gibi yakışıklı görünen otomobilin yaşam alanındada başarılı bir tarz var. Sessizlik konusunda da 3 yeterli bir izolasyon sunuyor. Dizel motorun kaputun altına girmesi ile birlikte biraz daha gürültülü olan Mazda 3, yine de çok iyi değerler ortaya koyuyor. Yüksek devir çevrildiğinde gürültü beklendiği gibi biraz daha yüksek bir seviyeye ulaşıyor. Ferah biriç mekana sahip olan araçta klima ve müzik sisteminin performansı da kolay beğeni kazanacak bir çalışma karakterine sahip. Direksiyon simidinin üzerine konumlandırılan kalabalık kumanda topluluğunun kullanımının zor olmasının dışında, kullanım açısından da bir sorun yaşamadık. Görüş açıları konusunda, dar arka cam nedeniyle yaşanan problemin dışında çok can sıkan bir durum söz konusu değil. İnce yapılı direksiyon simidininse biraz daha kalın olmasını beklerdik. Oldukça güçlü görünen bir otomobil olmasına rağmen yönlendirme biraz cılız kalan bir simitten yapılıyor. Sportif görünümü ile paralel bir seyir izleyen koltuk kalitesi de iyi. ~Daire formlu göstergeler biraz abartılı bir tasarıma sahip olsa bile kolay okunan tasarımları ile beğeni kazanıyor. Metal görünümlü malzemelerin bol kullanıldığı iç mekan dinamik bir tasarıma sahip. Eşya gözlerinin sayısı da beklediğimizden daha iyiydi. Klima kumandalarının biraz ucuz göründüğü orta konsol tasarımına sahip olan Mazda 3’ün bilgi ekranları da kolay takip edilemiyor. Kokpitin en üstüne konumlandırılan iki bilgi ekranı kolay okunmazken, iki farklı renk seçeneğine sahip olması da göz yorgunluğuna neden oluyor. Görünümü ile akıllarda olumlu bir izlenim bırakan Mazda3’ün, sürüş konusunda da başarılı bir otomobil olduğunu sözlerimize ekleyelim. Başarılı bir DNA’sı olan Mazda 3, asfalta bu özelliği ile büyük bir güven duyarak çıkmanızı sağlıyor. Yol tutuş ve yol konforu açısından çok önemli bir sıkıntı yaşamadığımız otomobil izine sadık yapısı ile göz dolduruyor. Bazılarına sert gelen süspansiyon sistemini biz çok sevdik ama bunu da belirtelim istedik. Süspansiyon sisteminin ayarları bu sınıfta yer alan bir çok araca göre biraz daha sert. Bu nedenle derin çukur geçişleri sırasında yaşanan sert darbeler, bazı kullanıcılar için sıkıntı verici bir detay oluyor. İyi bir yol tutuş ve iyi bir performans için açıkçası konfordan biraz vazgeçmek kaçınılmaz bir son. Ama bu tip bir memnuniyetsizliği de dile getirmek istedik. İnce yapısı ile çok beğenmediğimiz direksiyon simidi ile yapılan yönlendirmeler de bu sınıfın en iyilerinden biri. Net ve başarılı direksiyon tepkilerini sevdik. Altı yerine beş ileri oranlı bir manuel şanzımanın karşımıza çıkmış olmasını ise yadırgadık.~ Elbette altı ileri oranlı bir şanzıman biraz daha iyi olabilir ama bunun için biraz daha beklemek gerekiyor. Şanzımanın başarılı vites geçişleri ile olumlu bir etki bıraktığı sürüş, kemikli geçişlerle keyif veren bir seviyeye çıkıyor. İnanın bu otomobille vites değiştirmekten büyük bir keyif alacaksınız. Sürüş pozisyonunun ayarlanması konusunda da bir sıkıntı yaşamadığımız Mazda 3, kullanım sırasında daha gaz pedalına dokunmadan oldukça dinamik olduğunu haykırıyor. Hızlı girilen virajların arkasına güvenle bakmanızı sağlayan ender otomobillerden biri olan Mazda 3’ün limitleri çok fazla zorlandığında önden kayma eğilimi var. Bu sırada devreye giren elektronik yardımcılar bu sorunun üstesinden çok rahat geliyor. 4000 d/d’de 109 HP güç ve 1750 d/d’de 240 Nm tork üreten motorun performansı ve yakıt ekonomisi ise hiçbir şüpheye yer bırakmaksızın çok iyi. 6 lt’lik bir tüketimle yolları arkanızda bırakmak büyük bir keyif verecek. Ancak alt devirlerde yaşanacak olan cansızlığa dikkat etmeniz gerekiyor. 1750 d/d’de devreye giren turbo nedeniyle otomobili hep bu devrin üzerinde kullanmanızı tavsiye ederiz. Rampa tırmanışları sırasında da en alt vites seçeneklerinde kalmanız hayatınızı kolaylaştıracak bir sürüş demektir.

SONUÇ
Dinamik görünen Mazda 3 HB, kaputunun altına aldığı dizel motor seçeneği ile iddialı performans değerleri ile birlikte, başarılı tüketim sonuçlarına imza atıyor. İddialı görünen araç bu beklentileri artık karşılıyor. Cazibesini bu motorla birlikte artıran Mazda 3’ün yaşam alanı konusunda da sundukları hiç fena değil.~Bu otomobille ilgili en önemli sorun yüksek fiyatı olacak gibi görünüyor. DSG şanzımanlı ve dizel motorlu bir Golf ile yarışan fiyat biraz daha iyi olmalıydı.

(+) Donanım, sürüş karakteri, görünüm, tüketim, motor, şanzıman
(-) Bazı tasarım detayları, direksiyon simidi, bilgi ekranı, fiyat


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.