Türkiye gururla sunar

Türkiye’de üretilen otomobilleri
gördüğümüz zaman bizler büyük bir
gurur duyuyoruz. Bu yolda yürüyen
yeni oyunculardan biri de Hyundai’nin
İzmit’teki fabrikasında üretilmeye
başlayan i20 oldu. i20 Troy,
Avrupa’ya sadece Türkiye’den ihraç
edilmeye başlandı. Türkiye üretimi
ile birlikte otomobilin kalitesinde de
önemli bir artış var.

Mode, Start, Prime adı verilen
donamım paketlerine sahip olan
i20, donanım ve konfor beklentilerine
de rahatlıkla cevap verebilecek
bir listeye sahip.

Testimize 1.4 lt’lik dizel motorun
90 HP güç üreten versiyonu ile konuk
oldu. Otomobilin dış görünümünde,
ülkemizde üretilmeye başlaması
ile birlikte küçük değişiklikler
var. Örneğin yan aynalara entegre
edilen sinyal lambaları, park yardımcısı
gibi detayların kullanılmaya
başlaması gibi. Kalite hissi artırılan
otomobilin tasarımı genel anlamda
zaten iyi görünüyor.

Hyundai i20, sakin görünüşlü bir
otomobil olmasına rağmen başarılı
tasarımıyla dinamik özelliklerini de
zorlanmadan ortaya çıkarıyor. Hareketli
olan tasarım, keskin ve yuvarlak
hatlı geçişlerin bir arada çok
iyi uygulanmasına iyi bir örnek.
Motor kaputundan başlayarak arka
tarafa kadar uzanan sportif çizgiler,
belirgin bir üstünlük sağlanmadan
karoserin içine yerleştirilmiş.

Büyük hava girişleri ile de dikkat
çeken i20’nin abartısız bir şekilde neredeyse
ön cama kadar uzanan büyük
farları ve aynı şekilde C sütununa
kadar ilerleyen stop lambaları
da dikkat çekici. 295 lt’lik oldukça
büyük ve kolay kullanılan bir bagaja
da sahip.

Aydınlatma renklerinde yapılan
değişimle birlikte artık eskisine göre
çok daha iyi ve gözü daha az yoran
bir renk seçeneğine sahip. Kullanılan
malzeme kaliteyi de artırdı
Koltukları ile geçer notu rahat
alan i20’nin yaşam alanının genişliği
de hiç fena değil. Baş mesafesi konusunda
önde iyi olan otomobilin
arka tarafında da aynı seviyenin yakalanmış
olması önemli bir başarı.
Görüş açıları konusunda da önemli
bir sıkıntı bulunmuyor.

Dizel motorun yaydığı sesse iç mekana
fazla yansımıyor. 6 ileri oranlı
bir manuel şanzımanın görev yapması
da olumlu bir değişim. 90 HP
güç ve 221 Nm tork üreten motorun
5.6 lt’lik bir tüketim değeri ile cep
dostu olacak. 0-100 km/s hızlanma
testlerinde elde ettiğimiz 13.3 sn’lik
sonuç birçok kullanıcıyı memnun
edecek seviyede.

Konfor konusunda başarılı olan bir
süspansiyon sistemini kullanan
i20’nin sürüş karakteri de olumlu.
Dengede kalmayı başaran i20 izinden
kopmaya niyeti olmayan araçlardan
biri. Fren mesafesi konusunda
daha iyisini hak ettiğini düşündüğümüz
otomobil, bu konuda
sınıfının liderleri arasına girmeyi
başaramıyor.

Sonuç



i20 Türkiye’de üretilmeye başlaması ile birlikte
değişimler de gösterdi. Uygun başlangıç
fiyatı, iddialı renkleri, zengin motor seçenekleri
ve yüksek donanım seviyesi ile iddialı.
Çok önemli ve göze batan sorunları olmayan
otomobil Türkiye üretimi ile birlikte
kalite seviyesini de artırmış durumda. Güçlü
dizel motoru ile iyi bir performans ve tüketim
değeri sunan i20, altı ileri oranlı şanzımanı
ile artık daha fazlasını da verebiliyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Türkiye gururla sunar

Türkiye’de üretilen otomobilleri gördüğümüz zaman bizler büyük bir gurur duyuyoruz. Eminiz sizlerin büyük bir çoğunluğu da bizler gibi düşünüyordur. Ülkemizde üretilmelerinin ardından dünya yollarına da çıkan otomobillerin sayısının artması da bizleri fazlasıyla sevindiren bir gelişme. Bu yolda yürüyen yeni oyunculardan biri de Hyundai’nin İzmit’teki fabrikasında üretilmeye başlayan i20 oldu. Güven Sağlam karakterinin “Kırmızı-Beyaz” renklerindeki i20’leri tanıttığı TV reklamı da milli duygularımızı kabartan, bize gurur veren tanıtım çalışmalarından oldu. Küçük sınıfta yer alan bu model ülkemizde üretilmesi ile birlikte bazı önemli değişimler gösterdi ve ismine eklenen Troy ile birlikte yollara çıktı. Önemli bir yatırımı ve istihdamı da beraberinde getiren bu gelişmenin ardından i20 Troy, Avrupa’ya sadece Türkiye’den ihraç edilmeye başlandı. Türkiye üretimi ile birlikte otomobilin kalitesinde de önemli bir artış var. Küçük sınıfın iddialı oyuncularından biri olan i20, İzmit tesislerinden yollara çıkması ile birlikte bu sınıfın en önemli oyuncularından birisi olacağını, testimize başlarken sahip olduğu özelliklerle ispat etti. 26 bin 900 TL’den başlayan bir fiyat etiketine sahip olan ve fiyatı 40 bin TL’ye kadar yükselen i20 Troy, beş farklı motor seçeneğiyle pazara sunuldu. Başlangıç motorunu oluşturan 1.2 lt’lik ünite 78 HP güç üretirken, bir diğer benzinli motor olan 1.4 lt’lik ünite ise100 HP gücünde. 1.4 lt’lik CRDi dizel motorsa ülkemizde 75 ve 90 HP güç üreten versiyonları ile birlikte satışa sunuluyor. En güçlü motor seçeneği ise Dünya Kupası Özel Serisi adı altında satışa sunulan 1.6 lt’lik ünite. Bu motor ürettiği 126 HP ile i20’nin ve küçük sınıf otomobiller içinde hatırı sayılır bir güç üstünlüğü sunuyor.~ Mode, Start, Prime adı verilen donamım paketlerine sahip olan i20, donanım ve konfor beklentilerine de rahatlıkla cevap verebilecek bir listeye sahip. Testimize 1.4 lt’lik dizel motorun 90 HP güç üreten versiyonu ile konuk olan i20’nin bayrak rengine sahip olması ise yerli malı olmasına en önemli vurgulardan birini yapıyor. Reklamlarında da sürekli olarak bu vurgunun yapıldığı otomobil, son derece iddialı bir renk olan bu seçenekle hem çok çarpıcı, hem de çok eğlenceli görünüyor. Tasarım detaylarını çok iyi ortaya çıkaran bayrak rengini bizler çok sevdik. Ama dikkat çekmeyi sevmeyenler otomobilin diğer renk seçeneklerini de sevecek. Otomobilin dış görünümünde, ülkemizde üretilmeye başlaması ile birlikte küçük değişiklikler var. Örneğin yan aynalara entegre edilen sinyal lambaları, park yardımcısı gibi detayların kullanılmaya başlaması gibi. Kalite hissi artırılan otomobilin tasarımı genel anlamda zaten iyi görünüyor. Hyundai i20, sakin görünüşlü bir otomobil olmasına rağmen başarılı tasarımıyla dinamik özelliklerini de zorlanmadan ortaya çıkarıyor. Japon otomobillerini andıran çizgileri ile hareketli olan tasarım, keskin ve yuvarlak hatlı geçişlerin bir arada çok iyi uygulanmasına iyi bir örnek. Motor kaputundan başlayarak arka tarafa kadar uzanan sportif çizgiler, belirgin bir üstünlük sağlanmadan karoserin içine yerleştirilmiş. Aracın tasarımında bu çizgiler kullanılmış ama çok fazla agresif görünmemesi için de çok iyi bir uygulama yapılmış. Büyük hava girişleri ile de dikkat çeken i20’nin abartısız bir şekilde neredeyse ön cama kadar uzanan büyük farları ve aynı şekilde C sütununa kadar ilerleyen stop lambaları da dikkat çekici.~ Büyük boyutları ile rakiplerinin seviyesini yakalayan otomobil, aynı zamanda 295 lt’lik oldukça büyük ve kolay kullanılan bir bagaja da sahip. Aydınlatma renklerinde yapılan değişimle birlikte artık eskisine göre çok daha iyi ve gözü daha az yoran bir renk seçeneğine sahip olan i20’nin metal görünümlü malzemelerin etkisi altında olan yaşam alanını da sevdik. Burada kullanılan malzeme kalitesi de artırılan otomobilin müzik sistemi, yanınızda bulunan her türlü ekipmanla uyumlu bir şekilde çalışıyor. Siyah renklerin boğuculuğu altında kalmayan yaşam alanında, bazı yerlerde hala sert bir plastik malzeme kullanılıyor. Bu durum uygun fiyat için kaçınılmaz bir son. Eşya gözleri açısından zengin olan i20’nin yol bilgisayarının neden orta konsolun sağ tarafına konumlandırılan bir kumanda ile kontrol edildiğineyse anlam veremedik. Keşke Türkiye yollarına çıkarken, alışkın olduğumuz bir şekilde bu kumanda elemanı silecek kolunun üzerine alınabilseymiş. Havalandırma sisteminin performansını yeterli bulduğumu araçta, sessizlik de, daha iyi bir yalıtımla, biraz daha iyi olmuş. Özellikle camlardan sızan rüzgar gürültüsü önemli ölçüde kesilmiş. Elbette bol rüzgarlı günlerde yapacağımız testler bu konuda daha kesin konuşmamızı sağlayacak ama şimdilik hiç fena değil. Koltukları ile geçer notu rahat alan i20’nin yaşam alanının genişliği de hiç fena değil. Baş mesafesi konusunda önde iyi olan otomobilin arka tarafında da aynı seviyenin yakalanmış olması önemli bir başarı. Görüş açıları konusunda da önem-li bir sıkıntı bulunmuyor. Dizel motorun kaputun altından yaydığı sesse iç mekana fazla yansımıyor. Tüm dizel araçlarda olduğu kadar iç mekana yansıyan sesi bir sorun olarak görmüyoruz.~ Daha modern bir teknolojiyle üretilen motorlara sahip olan i20’nin 90 HP güç üreten dizel motoru performans ve ekonomi beklentilerini rahatlıkla karşılıyor. Yakıt tüketimi ve hızlanma performansı açısından küçük değişiklikler söz konusu. 5 ileri oranlı şanzıman yerine artık 6 ileri oranlı bir manuel şanzımanın görev yapması da olumlu bir değişim. 4000 d/d’de 90HP güç ve 1750 ile 2750 d/d aralığında 221 Nm tork üreten motor beklentileri çok rahat karşılıyor. Özellikle yüksek devirlerde son derece iyi bir performans ortaya çıkıyor. Tüketim sonuçları da göz kamaştırıcı seviyelere çok rahat ulaşıyor. 5.6 lt’lik bir tüketim değerini yakaladığımız i20 bu özelliği ile cep dostu olacak. Turbo boşluğu konusunda sorun yaşatan dizel ünite alt devirlerde çok cansızken, üst devirlere çıkıldığında ise son derece iddialı. 0-100 km/s hızlanma testlerinde elde ettiğimiz 13.3 sn’lik sonuç birçok kullanıcıyı memnun edecek seviyede. Esneklik değerlerini de sevdiğimiz ünite 5 yerine 6 ileri oranlı olan şanzımanla daha iyi sonuçlara imza atıyor. Şanzımanın çalışma karakterinde bir sorun yok ama kumanda topluluğu ve vites geçişleri konusunda daha iyisi olabilirdi. Başarılı diyebileceğimiz bir direksiyon sistemine sahip olan araçta daha iyi bir direksiyon olması gerektiğini de düşündük. Üç kollu direksiyon simidi sert malzemesi ile hissiz ve cılız bir izlenim uyandırıyor. Konfor konusunda başarılı olan bir süspansiyon sistemini kullanan i20’nin sürüş karakteri de olumlu hatıralar bırakıyor. Dengede kalmayı başaran otomobillerden biri olan i20 izinden kopmaya niyeti olmayan araçlardan biri. Elbette yüksek hızlarda yapılan sürüşlerde biraz daha dikkatli olunması gerektiğini unutmamak şartıyla.~ Fren mesafesi konusunda daha iyisini hakettiğini düşündüğümüz otomobil, bu konuda sınıfının liderleri arasına girmeyi başaramıyor. Dozlama hassasiyetini beğendiğimiz bir fren pedalına sahip olan araç, ani duruşlar sırasında stabil yapısını koruyor ve güvenlik sınırının altına inen bir performans sunuyor ama ondan çok daha iyi mesafelere imza atan rakipleri de var.

SONUÇ
Avrupalı çizgileriile beğenimizi kazanan i20, Türkiye’de üretilmeye başlaması ile birlikte değişimlerde gösterdi. Göğsümüzü kabartan modellerden biri olan i20, uygun başlangıç fiyatı, iddialı renkleri, zengin motor seçenekleri ve yüksek donanım seviyesi ile iddialı. Çok önemli ve göze batan sorunları olmayan otomobil Türkiye üretimiile birlikte kalite seviyesini de artırmış durumda. Güçlü dizel motoru ile iyi bir performans ve tüketim değeri sunan i20 cazip bir araç.

(+) Görünüm, eşya gözleri, fiyat, donanım, müzik sistemi, ESP
(-) Frenler, şanzıman ve direksiyon kumandaları, bazı malzemeler


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.