Öncelikli hedefimiz büyümek

Son dönemde önemli büyüme
gösteren ve yeni modelleriyle
atakta olan Japon markalarından
biri de Nissan.

Nissan ayrıca Renault ile yaptığı
ittifak sayesinde de gündemdeki
yerini koruyor. Nissan Türkiye’nin
Genel Müdür Yardımcısı İlkim
Sancaktaroğlu’na son dönemde
yaşadıkları büyümenin nedenlerini
sorduk.

Auto SHOW: Son üç ay içerisinde
yüzde 3’lük pazar payına ulaştınız?
Hangi konuma yükseldiniz?

İlkim SANCAKTAROĞLU: Son
üç aylık satışlarımıza baktığımızda
(binek+ticari) Temmuz ayında
1.554 adet araç satışı ve %2.47 pazar
payı, Ağustos ayında 1.754 adet araç
satışı ve %3,01 pazar payı, Eylül
ayında ise 1.810 adet araç satışı ile
birlikte %3,02 oranında pazar payına
ulaşarak otomotiv sektöründe
geçtiğimiz ay 10. sıraya yerleştik. İlk
dokuz ayda ise pazara hitap ettiğimiz
modeller çerçevesinde 13.682
adet araç satışı ve %2.27 oranında
pazar payına ulaşarak, sektör genelinde
13. sırada bulunuyoruz.

AS: 2012 yılında da aynı performansı
devam ettirmeyi ya da
aşmayı hedefliyor musunuz?

İS: Nissan markası olarak 2011
yılında göstermekte olduğumuz
performansımızı 2012 yılında da
marka bünyesinde devam ettirme
arzusundayız. Mevcut ekonomik
istikrarın devam etmesi durumunda
2012 yılında toplam 800,000 adet
araç satılacağını öngörüyoruz. Pazara
sunduğumuz ürün gamımızla
gelecek sene %3 pazar payını hedefliyoruz.

AS: Gelecek yıl, tıpkı Qashqai
gibi hit olacak modelleriniz olacak
mı?

İS: 2012 için bu konuda bir sürprizimiz
olacak. Markamızı tercih
etme sebebini artıracağına inandığımız
bazı hazırlıklar yapıyoruz.
Ancak şu an, çalışmalarımızın devam
ettiğini söyleyebilirim.

AS: Elektrikli Nissan Leaf modelini
Türkiye’de görebilecek miyiz?

İS: Leaf, gündelik hayatta kullanılabilen
%100 elektrikli ilk otomobil.
Bu aracı Türkiye’de satışa sunmak
bizim büyük bir arzumuz. Ancak
elektrikli otomobillerin hayatımıza
girmesi için altyapı çalışmalarının
geniş ölçüde yaygınlaştırılması gerekiyor.

AS: Renault-Nissan ittifakının,
Türkiye’deki faaliyetlerinize bir faydası
oluyor mu?

İS: Teknoloji, güvenlik, üretim,
lojistik, gibi konulardaki gelişmeler
yaşanırken, her iki markanın birleşimiyle
oluşan güçten doğan marka
bilinirliği gibi imaja dönük konularda
global alanda artış yaşanmıştır.

AS: Büyük motorlu araçlardaki
ÖTV oranının artışı pazarı ve segmentleri
nasıl etkileyecek?

İS: Ekim ayı içerisinde 1600
cc motor hacmi
üzerindeki
araçlara yapılan
ÖTV zammı büyümekte
olan
sektörün pek de
beklemediği bir
zamanda yapıldı.
Birçok marka yıl
sonu hedeflerini
revize etmek durumda
kalarak,
fabrikalara sipariş
ettikleri araçlar için iptallerde
bulundu. Nissan Qashqai ve Juke
modellerimizin 1.6 lt benzinli ve
1.5 dizel motorlu versiyonları 1600
cc hacminden küçük olduğu için,
gerçekleşen ÖTV zammından etkilenmeyen
araçlarımız çoğunlukta
oldu. Micra ve Note da etkilenmeyen
modellerimizden. Ancak 2.0
lt dizel motora sahip Qashqai 4×4
otomatik ve X-Trail 4×4 otomatik
modellerimiz bu zamdan olumsuz
etkilendi. ÖTV zammından etkilenen
araçlarımız ise 4×4 kullanım
amacına hitap ettiğinden zaten belirli
bir hedef kitlesine sahip.

AS: Frankfurt fuarı döneminde,
Türkiye’de yatırım konuları gündeme
geldi. Bunda ne derece gerçek
payı var?

İS: Bildiğiniz üzere Nissan’ın
gövde gösterisi yaparak yeni model
ve teknolojilerini tanıttığı fuar
Cenevre’dir. Frankfurt fuarında son
yıllarda Nissan stand açmamasına
rağmen gündeme Nissan’ın yatırım
haberleri geldi. Nissan Türkiye
olarak ülkemize katma değer
sağladığına inandığımız otomotiv
sektörüne maksimum seviyede
hizmet etme gayesindeyiz. Ancak
Nissan, yeni yatırımlar için sadece
Türkiye’de değil, dünyanın başka
bölgelerinde de araştırmalar yapıyor
ve bu araştırma süreci halen
devam ediyor. Öncelikli hedefimiz
satış adetlerimizi ve pazar payımızı
artırmak. Bu açıdan başarılı şekilde,
kalitemizden de taviz vermeden
büyümeye devam ediyoruz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.