Otomatikle keyif veriyor

Sınıfının en çok tercih edilen
araçlarından biri olan Corolla, özellikle
markaya duyulan güven ve dayanıklılığı
ile ön plana çıkıyor. Son
dönemlerde yaşadığımız geri çağırmalar
bile bu güven duygusunun
önüne geçemedi.

Yaşanan makyaj operasyonunu
da küçümsemek mümkün görünmüyor.
Yapılan etkili dokunuşlarla
Corolla’nın tasarımı artık daha sportif
ve daha dinamik görünen bir hal
aldı. Biraz daha agresif görünen bir
otomobil yaratmak için kollarını sıvayan
tasarımcılar, Corolla’nın
önemli rakiplerinden biri olan Civic
Sedan ile artık daha kolay başa çıkabilecek
bir görsellik ortaya çıkardı.
Önden bakıldığında sportif ve
kaliteli görünen Corolla’ya arkadan
bakıldığında da sportif bir tasarım ön
plana çıkıyor. Çıkıntılı tampon tasarımları
ve yere yakın görünen detayları
ile Corolla, sakin kalıbından
sıyrılarak, çekici görünen araçlar
listesine ismini yazdırıyor.

Dış tasarımı ile beğenimizi kazanan
otomobil daha önceden de yazdığımız
gibi iç mekanında da artık
daha sportif görünüyor. Çok önemli
bir değişim geçirmeyen yaşam
alanında, altı kesik ve oldukça sportif
görünen direksiyon simidi çok başarılı
bir değişim olmuş. İç mekanın
sevdiğimiz özellikleri arasında başarılı
renk seçiminin yeri de çok
önemli.

Tam bir aile otomobili olan Corolla,
1.6 lt’lik motoru ve 4 ileri
oranlı otomatik şanzımanı ile sürüş
konforunu yükseltmek isteyenlere
sesleniyor. 6000 d/d’de 124 HP güce
ulaşan motor, 5200 d/d’de ise 157
Nm tork üretiyor. Veriler aslında biraz
daha iyi olabilir. Toyota’nın ürün
gamında aynı hacimde ve daha yüksek
güç üreten motorlar bulunuyor.
Yüksek devirlere çıkmak isteyen
motor ve 4 ileri oranlı otomatik
şanzımanın işbirliği biraz gürültülü
bir çalışma karakterini beraberinde
getiriyor. Fakat bu gürültünün, beklenenden
çok daha makul seviyelerde
kaldığını da hatırlatmak isteriz.
Hızlanma isteği yüksek olan
Corolla’nın otomatik şanzımanı da
bu isteğe hızlı cevap veriyor. Vites
geçişleri önemli bir sorun yaşanmadan
gerçekleşiyor. Maksimum
hızı 185 km/s olan Corolla’nın 0-100
km/s hızlanması ise 11.9 sn olarak
açıklanıyor. Altı ileri oranlı manuel
şanzımana göre performans önemli
ölçüde törpüleniyor olsa bile, otomatik
konforu arayanlar performans
taleplerinden çok kolay vazgeçecektir.
0-100 km/s hızlanma
kriterinde, manuel ve otomatik şanzıman
arasıda 1.5 sn fark bulunurken,
aracın son hızında da otomatik
şanzımanla birlikte 10 km/s’lik bir
düşüş oluyor. Bu fark yakıt tüketimindeki
artış kriterinde ise, ortalama
tüketimi göz önüne aldığımızda
sadece 0.3 lt oluyor. Yani fabrika verilerine
göre otomatik şanzıman
performanstan törpülüyor ama yakıt
tüketimine dokunmuyor.

Sonuç



Corolla eskisine göre çok daha iddialı bir otomobil
oldu. Daha dinamik ve daha göz alıcı
görünen aracın, sportiflik düzeyi yükseltilmiş.
Kalite konusunda bir sorunu olmayan Corolla’ya
önemli bir dokunuş yapılarak cazibesi
artırılmış. Otomatik şanzıman ve 1.6 lt’lik
benzinli motorun işbirliği de iyi. Konfor seviyesi
yüksek bir sürüş ortaya çıkarılması başarılı.
Üstelik otomatik viteste performanstan
küçük bir ödün verilmiş olması etkileyici.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Otomatikle keyif veriyor

Makyaj operasyonu sırasında Toyota Corolla, etkili dokunuşlar yapılmış haliyle karşımıza çıktı. Bize göre en iddialı halini alan Corolla, bu tazelenme operasyonu ile birlikte pazardaki şansını daha da artırdı. 1.33lt’lik motor seçeneğinin eklenmesi ile birlikte 35 bin 500TL’lik son derece uygun diyebileceğimiz bir başlangıç fiyatına sahip olan Corolla, test sayfalarımıza 1.4 lt’lik dizel motoruyla konuk olmasının ardından bu kez 1.6 lt’lik 124 HP güç üreten benzinli motoru ve 4 ileri oranlı otomatik şanzımanı ile test merkezimizi ziyaret etti.Comfort Extra adı verilen donanım paketi ile birlikte bu kombinasyonu satın almak için 42 bin 700 TL ödemek gerekiyor. Donanım seçeneklerine göre1.6 lt benzinli motor ve otomatik şanzımanlı Corolla’nın satış fiyatı 49 bin 500 TL’ye kadar yükseliyor. Bu otomobil için belirlenen fiyat seçenekleri de, uygun diyebileceğimiz bir seviyede. Aslında fiyatı biraz daha aşağıda konumlandırılabilseydi Corolla, zaten sevilen özellikleri ile satış rakamlarını daha yükseklere zorlanmadan çıkarabilecek bir araç. Sınıfının en çok tercih edilen araçlarından biri olan Corolla, özellikle markaya duyulan güven ve dayanıklılığı ile ön plana çı-kıyor. Son dönemlerde yaşadığımız geri çağırmalar bile bu güven duygusunun önüne geçemedi.Yaşanan makyaj operasyonunu da küçümsemek mümkün görünmüyor. Yapılan etkili dokunuşlarla Corolla’nın tasarımı artık daha sportif ve daha dinamik görünen bir hal aldı. Biraz daha agresif görünen bir otomobil yaratmak için kollarını sıvayan tasarımcılar, Corolla’nın önemli rakiplerinden biri olan Civic Sedan ile artık daha kolay başa çıkabilecek bir görsellik ortaya çıkardı.~ Önden bakıldığında sportif ve kaliteli görünen Corolla’ya arkadan bakıldığındada sportif bir tasarım ön plana çıkıyor. Çıkıntılı tampon tasarımları ve yere yakın görünen detayları ile Corolla, sakin kalıbından sıyrılarak, çekici görünen araçlar listesine ismini yazdırıyor. Dış tasarımı ile beğenimizi kazanan otomobil daha öncedende yazdığımız gibi iç mekanında da artık daha sportif görünüyor. Çok önemli bir değişim geçirmeyen yaşam alanında, altı kesik ve oldukça sportif görünen direksiyon simidi çok başarılı bir değişim olmuş. İç mekanın sevdiğimiz özellikleri arasında başarılı renk seçiminin yeri de çok önemli. Ferahlık konusunda iyi kombinasyonlar yaratan Toyota tasarımcıları, fotoğraflarda da göreceğiniz gibi oldukça ferah görünen ve insanın canını sıkmayan renk seçeneklerini yine bulmuş. Orta konsolun iki tarafında da konumlandırılan eşya gözlerini de sev-dik. Sürücünün ya da yolcunun dizlerine de temas ettirilmeden yaratılan bu bölümler son derece kullanışlı. İç mekanın en önemli artılarından bir diğeri ise dikiz aynasına yansıtılan geri görüş kamerası. Üzerinde yönlendirme hedefleri de bulunan bu geri görüş kamerası dikiz aynası üzerinden çok rahat bir şekilde kontrol ediliyor ve hayatı çok kolaylaştırıyor. Kullanışlı bir kumanda topluluğunun yer aldığı orta konsol tasarımını da sevdik. Yaşam alanı konusunda hedef kitlenin beklentilerine cevap verebilen Corolla, 5 kişinin rahat yolculuk edeceği bir kabine de sahip. Sessizlik konusunda bir sıkıntısı olmayan yaşam alanında burun görüşü ve arka görüş konusunda biraz sıkıntı var. Geri görüş kamerası ile arka görüş sorununun önüne geçiliyor.~ Alçak sürüş pozisyonlarında ise burnun kontrolü biraz zor. Havalandırma sisteminin performansı ile birlikte müzik sisteminin kalitesi de başarılı çalışıyor. Kolay kullanılan bir yol bilgisayarını hak eden Corolla’nın neden böyle bir değişim geçirmediği ise tam bir soru işareti. Göstergelerin üzerinden kontrol edilen bir yol bilgisayarı bu otomobilin rakiplerinin gerisinde kaldığı yönünde bir izlenim uyandırıyor. Can sıkan bir diğer unsur ise sürüş pozisyonunu ayarlama konusunda oldu. Koltukların seviyesi ya da direksiyonun istenen yüksekliğe çıkmamasından dolayı yaşanan problem nedeniyle ideal sürüş pozisyonu kolay bir şekilde bulunamıyor. Kapaklı eşya gözleri ile beğenimizi kazanan iç mekanda, çift parçalı bir torpido gözü ve aynı zamanda oldukça büyük bir bagaja de yer veriliyor. Tam bir aile otomobili olan Corolla, 1.6 lt’lik motoru ve 4 ileri oranlı otomatik şanzımanı ile sürüş konforunu yükseltmek isteyenlere sesleniyor. 6000 d/d’de 124 HP güce ulaşan motor, 5200d/d’de ise 157 Nm tork üretiyor. Veriler aslında biraz daha iyi olabilir. Toyota’nın ürün gamında aynı hacimde ve daha yüksek güç üreten motorlar bulunuyor. Yüksek devirlere çıkmak isteyen motor ve 4 ileri oranlı otomatik şanzımanın işbirliği biraz gürültülü bir çalışma karakterini beraberinde getiriyor. Fakat bu gürültünün, beklenenden çok daha makul seviyelerde kaldığınıda hatırlatmak isteriz. Hızlanma isteği yüksek olan Corolla’nın otomatik şanzımanı da bu isteğe hızlı cevap veriyor. Vites geçişleri önemli bir sorun yaşanmadan gerçekleşiyor. Maksimum hızı 185 km/s olan Corolla’nın 0-100 km/s hızlanması ise 11.9 sn olarak açıklanıyor.~ Altı ileri oranlı manuel şanzımana göre performans önemli ölçüde törpüleniyor olsa bile, otomatik konforu arayanlar performans taleplerinden çok kolay vazgeçecektir. 0-100 km/s hızlanma kriterinde, manuel ve otomatik şanzıman arasıda 1.5 sn fark bulunurken, aracın son hızındada otomatik şanzımanla birlikte 10 km/s’lik bir düşüş oluyor. Bu fark yakıt tüketimindeki artış kriterinde ise, ortalama tüketimi göz önüne aldığımızda sadece 0.3 lt oluyor. Yani fabrika verilerine göre otomatik şanzıman performanstan törpülüyor ama yakıt tüketimi açısından 100 km’de sadece 0.3 lt daha fazla bir tüketimi gerektiriyor. Altı kesik direksiyon simidi ile yönlendirme kabiliyeti de başarılı olan Corolla’nın direksiyon tepkileri net ve keskin. Sürüş karakteri açısından konfor ve kalite açısından göz dolduran Corolla’nın dinamik sürüş karakterinde de önemli bir sorun gözlemlemedik. Başarılı bir süspansiyon sistemine sahip olan Corolla’nın hızlı otoyol sürüşlerinde de ayağı yere sağlam basıyor. Hızlı viraj girişlerinde ilk anda tedirgin eden birkaç küçük salınım olsa da, Corolla izini rahat takip ediyor. Fren pedalının dozlama hassasiyeti ise çok iyi değil. Hafif bir dokunma sırasında bile aniden ABS devreye girerek tedirgin eden bir karakter ortaya çıkarıyor. Aynı zamanda pedala bastığınız zaman ortaya çıkan mekanik sesler de rahatsızlık veriyor. Duruş mesafesi konusunda bir sıkıntı yokama fren pedalının ve ABS’nin hassasiyetinin daha iyi olması gerekirdi. ~SONUÇ
Görümünü tazelenen Corolla eskisine göre çok daha iddialı bir otomobil oldu. Daha dinamik ve daha göz alıcı görünen aracın, sportiflik düzeyi yükseltilmiş. Kalite konusunda bir sorunu olmayan Corolla’ya önemli bir dokunuş yapılarak cazibesi artırılmış. Otomatik şanzıman ve 1.6lt’lik benzinli motorun işbirliği de iyi. Konfor seviyesi yüksek bir sürüş ortaya çıkarılması başarılı. Üstelik otomatik viteste performanstan sadece küçük bir ödün verilmiş olması da etkileyici

(+) Kalite, güvenlik, iç mekan, motor, şanzıman, başlangıç fiyatı, donanım
(-) Fren pedalı, görüş sorunları, sürüş pozisyonu, mekanik sesler 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.