508 Yepyeni bir format

Artık Peugeot da retro modasını uydu: 508’in model adındaki 5 rakamı, markanın model programında bir geri dönüş anlamına geliyor (504 1968-1983 arasında, 505 ise 1979-1992 arasında üretilmişti). 5 rakamı bu yeni Fransız’da üst sınıf anlamında kullanılıyor. Kaliteli görünümüyle 508’den, bir tarafta 607’nin boşluğunu doldurması, diğer tarafta ise 407’nin halefi olması bekleniyor. 4.79 m ile 508, iki öncüsünün tam ortasında bir uzunluğa sahip. Yani yeni bir format. Sedan versiyon, abartıdan uzak stiliyle modern bir görüntü çiziyor. Arka ve ön kısmı biraz Jaguar XJ’i andıran otomobil, Peugeot’nun kalite konu-sunda bir sıçrama yapma isteğini de başarıyla sergiliyor. Bu strateji ile Peugeot, çoğunlukla Alman modelleri tercih eden makam otomobili kullanıcılarını hedefliyor. Teknik altyapı olarak 508 PSA Grubu’nun Citroen C6 ve C5’te de görev yapan platformunu kullanıyor. Bu platform, oldukça geniş iç mekanın dışında yüksek bir yol konforunada izin vermesiyle tanınıyor. Motorlar ise Peugeot’nun güncel yelpazesinden alınmış. Bunlardan 156 HP ve 200 HP’lik güç seçenekleri olan 1.6 lt’lik turbo benzinli motor, markanın BMW ile yaptığı işbirliğinin ürünleri. Bunlara start-stop otomatikli birçok dizel (110-240 HP) ve 3008’den alınan bir hibrid seçenek de eklenecek. Hibrid sistemin 37 HP’lik elektrik motoru, gücünü arka tekerleklere aktardığından bir tür 4 tekerlekten çekiş etkisi yapıyor. 163 HP’lik dizel motor ise gücünü ön tekerleklere aktarıyor. 200 HP’lik toplam gücüne rağmen hibrid sistem, normparkurda 3.8 lt yakıtla yetinebiliyor.~Sonuç
407’nin üstünü çiz, 607’yi unut, yerlerine 508’i koy… Peugeot’daki numara salatası hala devam ediyor. Ancak 508, karmaşıklıktan uzak, hatta temiz çizgilere sahip bir otomobil. Ana hedefi tutucu ve gelenekçi tüketiciler olan 508, makam aracı müşte-rilerini de gözüne kestirmiş. Fazla göze batmayan tasarımı ve yüksek kalitesi, bu son grup için özellikle çekici olabilir. Aynı şey modern dizel tasarruf teknikleri için de geçerli.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.