İlk önce şunu söyleyeyim: ‘konsept otomobil’ hususuna katı yaklaşımı olanlardan biriyim. Yani, bir konsept otomobilin, seri üretime geçme aşamasına gelmeden otomobil fuarlarında sergilenmesine karşıyım. Gelecekte üretilmeyecek olduğunu bile bile bir otomobili fuarda sergilemek bana göre ancak ‘parayı çok bulup oyuncağa yatırmış’ ya da mühendisleri muhtemelen biraz gecikmeyle ‘miimkinn diil üretemezük’ deyince sırf egolarını tatmin için CEO bozuntularının bunlara yatırım yaptığına inanırım. Eğer fütüristik otomobiller yapacaksa -ki hayal gücünü geliştirir- bunu fuarın ayrı bir bölümüne yerleştirmeli ya da sırf bu modeller için ayrı bir fuar açılmalı. Sözün özü: Yılda 5-6 adedi geçmeyen ve herkesin takip ettiği otomobil fuarlarının bir ciddiyeti olmalı ve burada sergilenen ürünlerin gerçekten yollara çıkacağına insanlar inanmalı. Sırf muhalefet yapmak için bu işe karşı çıkmadığımı kanıtlamak için de Porsche örneğini verdim. Sonuçta her fuarda konsept otomobil sergilemeden, ürününün üretileceğinden emin olmadan konseptini yapmayan (veya yedi düvele ilan edip de milletin sevincini kursağında bırakmayan) yani ciddiyeti elden bırakmayarakda otomobil hayranlarının duvarlarını (gerçekçi) modelleriyle süsleyebilmiş gerçekçi bir örnek Porsche.~17 yıl sonra ilk konsept
En son Porsche Boxster modelinin konsepti, ilk olarak 1993 Detroit Fuarı’nda sergilendikten sonra 1997 yılında yollara çıkmıştı. Şimdi ise Porsche sözcüsü Engelman da 918 için ‘onu üreteceğiz ve bu konuda ciddiyiz’ diyorsa, ben de ona yüzde 99.99 inanırım. Aslında Porsche, Cenevre’de 3 adet hibrid tanıttı, ancak bunlardan en çok ses getireni, çok etkileyici görünümüyle 918 Spyder’di: Onun teknolojik kardeşleri Cayenne S Hybrid (ABD’de ilkbahardan itibaren satışta) ve 911 GT3 R Hybrid de şu sıralar yine burada satışa sunulmak üzere.Yandan şarjlı PorscheYeteri kadar resmini şimdiye kadar sıkça görmüş olabileceğiniz yandan şarjlı (elektrkli motorları fişle şarj edilebilen) Porsche 918 Hybrid, birçok işi aynı anda çok iyi beceriyor. Öncelikle otomobilin 4 ayrı sürüş modu bulunuyor ki, bunlar ‘E-Power’ (tam elektrik modunda lityum-ion bataryadan 25 km menzil çıkarıyor), ‘Race Hybrid’(500 HP benzinli V8 ve toplam 218 HP güç üreten elektrik motorlarını birleştirip 0’dan 100 km’ye hıza 3.2 sn’de çıkılmasını sağlıyor), ‘E-Boost’ (hızlanmalarda maksimum elektrik gücü sağlıyor) ve normal hibrid modu. RS Spyder’ın yarış modelinden alınan V8 motoru arka tekerlere güç verirken, elektrikli motorlar da gerekli görüldüğünde her iki aksa güç takviyesi yapıyor. Porsche’nin verileriyle otomobil bu haliyle galonda (3,78 lt) 78 mil (125 km) yakıt tüketimine sahip. Otomobilin asıl etkileyici verisi km başına sadece 70 gr’lık karbondioksit salınımı (örneğin BMW X6 ActiveHybrid salınım değeri 231).
Porsche hibridi ciddiye aldı
Cenevre’de sergilenen 918 Spyder Hybrid konseptinin üretilme ihtimali yüksek.
Yorum yazın