Rüya fabrikasının Roadsterleri

2008 sonunda Mercedes
yöneticileri, yeni Martı
Kanat için isim ararken
bayağı uzun bir toplantı
yapmış olmalılar. Acaba
1954’teki dedesi gibi SL olabilir
miydi? Kesinlikle hayır! Peki ya
SLR? İngiliz kökenli McLaren-
Mercedes’te böyle bir isim olduğundan,
o da olmadı.

Toplantı kararsızlıklar içinde
sürerken büyük ihtimalle ekipten
birini, tarihi dokümanları
ve kitapları incelemek için arşive
gönderdiler. İşte o “biri”
toplantıya SLS önerisiyle geldi:
“Baylar, SLS olmalı. 1950’lerin
sonunda da vardı.” Ancak bu
fikre de hemen itiraz geldi: “300
SLS bir roadster değildi ki!” Sonunda
tüm ekip SLS’in kulakta
iyi tınılar bıraktığını kabul etti.
Ayrıca Matı Kanat’ın üstü açık
versiyonunun iki yıl sonra piyasaya
çıkmasına da çoktan karar
verilmişti.

SLS AMG Roadster’in resmi
tanıtımını Daimler, Eylül ayında
düzenlenecek olan Frankfurt
Otomobil Fuarı’nda yapmayı
planlıyor. İlk SLS’in piyasaya
çıkmasının üzerinden 50 yıldan
fazla zaman geçtiği bugün, iki
Sport Leicht Super’i (spor, hafif,
süper) yani iki SLS’i, sadece bizim
için bir araya getirdi. Birçok
nostaljik stil unsuruna rağmen
yeni SLS, 54 yaşındaki dedesiyle
sadece ismini paylaşan bir
otomobil.

Üstsüz SLS

İç mekan coupe kardeşiyle aynı. Çevresi deri
kaplı bir şalter ile tavan sadece 11 sn’de açılıyor.
Airscarf ensenizi üşümekten koruyor.

Çünkü AMG’nin sportif elit
cabriosunun aksine 300 SLS,
trafiğe çıkma iznine de sahip
bir yarış otomobiliydi. ~Bunun
doğruluğunu motor çalıştığı
anda anlıyorsunuz: 300 SLS’in
Sidepipes olarak adlandırılan
iki egzoz çıkışından yayılan
sesler, boğuk, yıkıcı ve kesinlikle
filtrelenmemiş. Torun bu
seslere, sahip olduğu V8’in bas
homurtularıyla cevap veriyor
ama akustik etkileyicilik konusunda
kesinlikle dedesinin
gerisinde kalıyor.

Aslında bu hiç de şaşırtıcı değil.
Çünkü burada, mekanik enjeksiyon
EU5 emisyon normuna
uygun elektronik enjeksiyonla,
koyu renkli egzoz bulutları da 4
adet yüksek kapasiteli katalitik
konvertörle karşı karşıya geliyor.
Eski SLS sürücüleri aracı
kontrol edebilmek için ahşap
direksiyonla ellerini kanatana
kadar uğraşıp, pistin üzerindeki
tozu toprağı, dudaklarından yalayarak
temizlerken, güncel SLS
pilotları soğutmalı koltuklar ve
ense fönünün keyfini sürüyor.
Ayrıca yeni SLS, 571 HP ile
dedesiyle kıyaslandığında, iki
kattan daha fazla güce sahip.

Mercedes’in yarış departmanı
300 SLS’ten sadece 2 adet
üretmiş, sipariş sahibi Amerikalı
Paul O’Shea da araçları
1957 Amerika İthal Otomobiller
Kupası’nda yarıştırıp başarılı
sonuçlara imza atmıştı. Karoser ve motorun alüminyumdan üretilmiş
olmasının dışında branda,
yan camlar ve ön camdan da
vazgeçilerek araçta 337 kg gibi
gerçekten yüksek bir ağırlık
tasarrufu elde edilmişti. Sıralı
6 silindirli motorun gücü ise
yarış tipi eksantrik sayesinde
235 HP’ye çıkarılmıştı.

İki 300 SL de çoktan hurdaya
çıktığından, müze teknisyenleri
yeniden üretme kararı aldı.
Yarış departmanının eski yöneticisi
Uhlenhaut’un notları ve
çizimleri eşliğinde üretilen replika
otomobilde, o günkü motorun
orijinali kullanıldı.~ Motorun
orijinal olmasını ise ekip, iki
yarış otomobili için Mercedes’in
önlem olarak 3 yedek motor
daha üretmiş olmasına borçlu.

Bu alüminyum motorlardan
biri de eski geliştirme bölümü
başkanı Hans Scherenberg’in
kullandığı 300 SL Roadster’e
monte edilmişti. Mercedes yönetimi
bu otomobili envanterinde
bulunca, replika 300 SLS’in
de temeli bulunmuş oldu.

Bir otomobili spor otomobil
miti haline getiren de işte böyle
hikayeler ve yeni SLS de bundan
sebepleniyor. Bugün Daimler
Başkanı Dieter Zetsche’nin modifiye
edilmiş özel bir SLS ile
Stuttgart sokaklarında dolaşması
düşünülemez bile. Aslında
yazık! 2065 yılında Mercedes
fanatikleri ne üzerine felsefe
(veya geyik) yapacak?

Teknik veriler

Mercedes 300 SLS
Sıralı 6 silindirli motor; motor
hacmi: 2996 cc; maksimum güç:
235 HP-5800 d/d; 4 ileri oranlı
manuel şanzıman; boyutlar
(u/g/y): 4250/1790/1300 mm;
boş ağırlık: 1040 kg; maksimum
hız: 260 km/s

Teknik veriler


Mercedes SLS AMG Roadster
V8 motor; motor hacmi: 6208
cc; maksimum güç: 571 HP-
6800 d/d; 7 ileri oranlı DCT
şanzıman; boyutlar (u/g/y):
4638/1939/1261 mm; boş
ağırlık: 1660 kg; 0-100 km/s:
3.8 sn; maksimum hız: 317 km/s


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.