Şehir, doğa ve keyif

Countryman, Mini Countryman… Bu maksimum Mini, 184HP’lik gücü ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle neredeyse ciddi bir arazi böceği oldu. Hatta sınıfının çok satan modellerinden olan Tiguan’a bile meydan okuyacak kadar iddialı bir hale geldi. Ancak burada, daha üst sınıfta yer almasına rağmen Tiguan’ın fiyatının Countryman ile neredeyse aynı olduğunu da hatırlatmak gerekiyor. Dört tekerleğe doğru şekilde dağıtılan güç, yüksek güvenlik rezervleri ve kullanımı zorlaştırmayacak ebatlar, iki SUV’un da ortak özellikleri. Ancak 35 cm daha uzun olan Tiguan’ın nakliye kapasitesi tabi ki çok daha yüksek. Bagaj hacmi, arka koltuklardaki genişlik, özellikle de römork kapasitesi konularında Mini’nin Tiguan karşısında hiç şansı yok. Mini de durumun farkında olmalı ki, arka sırada, üçlü bank yerine iki adet bağımsız koltuk kullanmış. Bunun dışında iki aracın da arka koltuklarını ileri-geri kaydırmak da mümkün. Sürüş dinamizmi konusunda ise Mini belirgin şekilde öne çıkıyor. 1.6 lt’lik turbo motor 184HP’lik gücünü rahat ve istekli bir şekilde üretiyor, limitöre kadar hızla devirleniyor ve Countryman’i neredeyse kanatlandırıyor. Tiguan ise, hiç de ağır kanlı bir araç olmamasına rağmen, Mini’nin gerisinde kalmamak için bayağı zorlanıyor. 2.0 lt’lik TSI motor biraz daha yumuşak bir çalışma karakterine sahip ama 170 HP’lik güç, özellikle oto yolda Mini’yi takip edebilmesine yetmiyor. ~Şanzıman da çalışma karakteri bakımından Mini’ye oldukça yakın olmasına rağmen Mini, 0-160 km/s hızlanmada 4.1 saniye gibi hatırı sayılır bir fark atıyor. Bunun nedeni ise Tiguan’ın yaklaşık 200 kg’lık ağırlık dezavantajı. Fazla ağırlık ve start-stop otomatiğinin olmaması (Mini’de standart, Tiguan’da sadece Blue-Motion paketinde var), Tiguan’ı tüketim disiplininde de geri sıralara atıyor. Test parkurunda Tiguan, neredeyse 2 litre daha fazla yakıt tüketti. Countryman sürüş keyfi konusunda da belirgin bir avantaja sahip. En azından sürücü tarafından bakıldığında. Şaşırtıcı derecede konforlu ayarlara sahip olmasına rağmen Countryman,virajları inanılmaz bir canlılıkla alıyor. ESP’nin sportif ayarları, aracın arkasının, sürücüsünün yüzünde sürekli bir sırıtma olmasını sağlayacak kadar savrulmasına ve virajları uçarak almasına izin veriyor. Aynı noktalarda Tiguan, aslında bayağı dinamik bir araç olmasına rağmen, yumuşak bir şekilde viraj dışına doğru kayıyor. Tiguan bunun dışındaki disiplinlerde de yumuşak bir SUV olduğunu gösteriyor. Ayarlı süspansiyon sistemi DCC sayesindeTiguan, standart versiyonlara göre bir sınıf daha yüksek bir konfor seviyesi sunuyor. İşçilik ve malzeme kalitesi ise 30 bin Euro klasmanındaki (Almanya) bir araçtan beklenenleri Mini’ye göre çok daha iyi karşılıyor. Gürültü seviyesi ise tam gazda bile Mini’nin homurtulu seviyesine ulaşmıyor.~ Bunun dışında Tiguan’ın direksiyonu, yarış pistleri dışında, daha fazla beğeni topluyor: Yeterince direktliğe sahip, geri bildirimleri oldukça hassas. Bu sayede VW’nin SUV’u, Mini’ye göre çok daha homojen bir sürüş karakteri sunuyor. Mini ise aşırı direkt. Bu nedenle virajları dengeli bir şekilde alabilmek için Mini, biraz alışkanlık süresi gerektiriyor. Mini Countryman Cooper SAll4’un 27 bin 900 Euro’luk Almanya fiyatı, Tiguan 2.0 TSI4 Motion’dan (28 bin 375 Euro) sadece birkaç yüz Euro daha az.Test aracımızdaki Track&Field paketi, DCC süspansiyon ve 18inçlik jantlarla VW’de bu rakam, 31 bin 705 Euro’ya çıkıyor. Ancak tüm ekstralar hesaplandığında rakamlar, Mini’de 36 bin 330Euro’ya, Tiguan’da ise 39 bin 33 Euro’ya ulaşıyor.

SONUÇ
Bu karşılaştırmada Countryman çok iyi bir görüntü çizdi. Tamam, Tiguan’a yenilmiş olabilir ama bu, genelde başarılı bir otomobil olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Bu farklı Mini’nin en ilginç özelliği, heybetli görünümü. Çünkü ortaya çıktığı her yerde yıldız muamelesi görüyor ve Tiguan’a göre daha fazla ilgi çekiyor. Ancak nesnel disiplinlerdeki puanlamalarda 24 puan geride kalması, imajın her şey olmadığını gösterdi.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.