Sınıfında iddialı olmak istiyor

Bu sınıfın olmazsa olmazlarından
biri olan güçlü bir ifadeye
de sahip olan Avensis, arka tarafta
şeffaf stop lambalarıyla
Avrupalı tüketicilerin ilgilendiği
modayı da takip ettiğini
gösteriyor.

Tasarımında güçlü bir yapıya
sahip olan Avensis, yaşam
alanı konusunda ise öncelikle
rakiplerine genişlik konusunda
meydan okuyor. Gerek ön
gerekse arka tarafta son derece
geniş bir kullanım alanı sunuluyor.
Rahatlık konusunda da
iddialı olan yaşam alanı genişliği
ile göz dolduruyor. Yaşam
alanında kaliteli malzemelerin
kullanıldığı Avensis’in tasarım
açısından rakiplerinin karşısında
işinin biraz zor olduğunu
düşünüyoruz.

Dikkat çeken ya da ön plana
çıkan bir karakteri olmayan
yaşam alanı, rakiplerinin karşısında
biraz cılız kalıyor. Kumanda
elemanlarının yerleşimi
açısından sıkıntı yaşamadığımız
yaşam alanında bazı detaylar
biraz sönük görünüyor. Derli
toplu ve kullanışlı yaşam alanları
ile karşımıza çıkan Toyota,
Avensis ile de bu özelliğini sürdürüyor.

Kolay kullanılan, eşya
gözlerinin sayısı ile beklentileri
karşılayan Avensis, görüş açıları
konusunda da bir sıkıntı yaşatmıyor.
Yaşam alanında kullanım açısından
en önemli sıkıntıyı ise
elektronik kontrollü park freninin
kumandasında yaşadık.
Direksiyon simidinin sağ alt tarafına
yerleştirilen bu kumanda
elemanı hem ilk başta zor bulunuyor,
hem de yerleştirildiği
yer oldukça kullanışsız. Bunun
yerine diğer markalarda olduğu
gibi bu kumanda elemanı
vites konsolunun olduğu bölüme
alınmalıydı. Ayrıca otomatik
şanzımanın vites yollarının bu
kadar karışık olmasına da anlam
veremedik. Belki kullanım
açısından çok büyük bir sıkıntı
yaşamadık ama görüntü açısından baktığımızda, bu zikzaklı
tasarım hoş durmuyor.

~Avensis’in en yeni özelliği,
seriye yeni eklenen benzinli
motoru. Çok noktalı enjeksiyon
sistemini kullanan bu 1.8 lt
hacimli benzinli motor, Valvematic
sistemine sahip. 4 silindirli
ve üstten çift eksantrikli
motor 6400 d/d’de 147 HP güç
üretiyor. Bu güce ulaşmak için
gerçekten de oldukça üst devirlere
tırmanmak gerekiyor. 180
Nm’lik tork ise 4000 d/d’de ortaya
çıkıyor. CVT bir şanzımanla
kombine edilen motorla, 1440
kg ağırlığında olan Avensis’in 0-
100 km/s hızlanmasını 10.4 sn
gibi iddialı bir sürede tamamladığı
belirtiliyor. Ayrıca aracın
ulaşabileceği maksimum hız
olarak ise 200 km/s açıklanıyor.
Performans verileri açısından
baktığımızda, yaptığımız ölçümlerde
Avensis’in bu motordan
beklemediğimiz ataklıkta bir
karaktere sahip olduğunu belirtmek
isteriz. Yüksek hızlara
çıkma konusunda son derece
istekli olan araç, özellikle şehir
kullanımları sırasında son
derece atak. 10.5 sn gibi iddialı
bir 0-100 km/s hızlanması ololduğunu
gördüğümüz Avensis,
büyük ebatlarına rağmen şehir
kullanımları sırasında bizlere
keyif vermeyi başardı. Performans
konusunda beğenimizi
kazanan Avensis aynı şekilde
yakıt tüketimi konusunda da
ortalamaları rahat yakalayan bir
karakter ortaya koydu. Konforlu
ve sert sürüşlerde de kabiliyetli
olan süspansiyon sistemi ise
Avensis’in görünümü ve performansına
tamamen uygun olan
bir karakteri ortaya çıkarırken,
güvenliğine yadsınamayacak bir
katkı yapıyor.

Bu aracın fren performansı ise
sınıfının en iyilerinden biri olmayı
sürdürüyor.

Sonuç

Passat ve 508’in
gelmesiyle hareketlenen
D segmentinde
Avensis,
yeni motor seçeneği
ile atağa kalktı. Rakiplerinin
yaşadığı yeniliklerin karşısına
1.8 lt’lik motoru ile çıkan Avensis,
markanın sahip olduğu güçlü
karakterin olumlu yönlerini de
kullanmanın peşinde. Uygun fiyatlı
diyebileceğimiz Avensis, geniş
yaşam alanı ile de göz doldururken,
bu motor seçeneği ile ortaya çıkan
performans hiç de fena değil. CVT
şanzımanın kullanıldığı aracın yakıt
tüketimi de ortalamaları yakalıyor
ve burada tutunmayı biliyor.
Otoyol kullanımlarında iddialı olan
Avensis, aynı şekilde şehir kullanımları
sırasında da keyif aldığımız
araçlardan biri oldu.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.