SsangYong’dan yeni Korando silahı

Güney Kore’nin SUV ve arazi araçları konusunda uzmanlaşmış markası SsangYong, son iki yıldır yaşanan küresel ekonomik krizden belki de en fazla etkilenen otomotiv üreticilerinden biri. Kriz döneminde bir ara Çinli bir yatırımcıyla görüşen firma daha sonra Hintli otomotiv üreticisi Mahindra’yla görüşmelere başladı. Son gelen haberlere göre ise Mahindra, SsangYong’un yüzde 50 hissesini satın alarak, yeni modellerin geliştirilmesi için gerekli olan yatırımı yapacak. Tüm bu zorluklar yaşanırken, SsangYong’un arge departmanında görevli geliştirme mühendisleri hiç de boş durmamışlar ve ürün gamının en önemli modellerinden biri olan Korando’yu tepeden tırnağa yenilemişler ve Korando’ya, zamanın gerektirdiği tüm rekabet koşullarını sağlamışlar. Beş yıllık bir aranın ardından sahnelere dönen Korando, birkaç nedenden ötürü marka için oldukça önemli. En başta, SsangYong’un 1974’ten beri, ismi hiç değişmeden üretilen bir modeli. Dördüncü nesli tanıtılan Korando, bugüne kadar toplam 300 bin adet üretilmiş. Ayrıca Korando, son dönemde Avrupa’da yükselişe geçen Crossover ve kompakt SUV sınıfında yer alıyor. Zaten bu nedenle de eskiden arazi aracı görünümünde tasarlanan Korando’nun çizgilerinde, bu kez daha bir şehirli havası göze çarpıyor. Nede olsa tasarımı Avrupa’da, ünlü İtalyan tasarımcı Giorgetto Giugiaro tarafından yapılmış. ~Korando, aynı zamanda SsangYong’un, ilk monokok gövde yapısına sahip aracı. Tüm bu özellikler Korando’yu SsangYong için ayrıcalıklı kılan unsurlar. Tamamen yeni bir platform ve yeni bir konsept üzerine geliştirilen Korando, Avrupa pazarının ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişen Crossover segmentinden pay almak için sektöre geri dönmüş. Bu nedenle araç Avrupa’da, İtalyan tasarımcı Giugiaro tarafından şekillendirilmiş. Korando’nun modern ve şık çizgileri onu şehirli araçlar kategorisine sokarken, marşpiye ve çamurluk kaplama plastikleri, aracın zaman zaman arazi kaçamakları yapabileceğini anlatmaya çalışıyor. Tam da bu ayrımı vurgulamak için, Korando’nun 2WD ve 4WD olmak üzere iki farklı çekiş versiyonu bulunuyor. Dış tasarım bu segmentteki Uzak Doğulu rakiplerden izlenimler taşısa bile (Nissan Qashqai, Toyota RAV4) aslında Korandofar, burun yapısı, sis farları ve ön ızgara şekilleriyle oldukça özgün bir model. Ayrıca dış tasarımdaki başarı, aracın 4.5 metreye varan boyutlarını olabildiğince kamufle ediyor ve olduğundan daha küçük ve daha şirin görünen bir hava yaratıyor. İç mekan tasarımı ise daha yalın. Sade renklerin ve kullanışlı ama basit çizgilerin yer aldığı, ergonomik iç mekanda bolca krom kaplama kullanımı gözlerden kaçmıyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi de yeterli. İç mekan genişliği de yine segmentinin ortalamalarında. Müzik sistemine, son dönemin olmazsa olmazları olan Aux ve USB girişleriyle de ilave ekipmanlar tanıtmak mümkün. ~SsangYong mühendisleri, Korando’yla birlikte, yeni bir dizel motor da geliştirmişler. 2.0 litre hacmindeki bu turbo dizel ünite 4.000 devirde 175 HP güç ve 2000 devirden itibaren de 360 Nm’lik dev bir tork üretiyor. Aslında bu dev tork, kimi zaman kaygan zeminlerde, araca ani yük binmesine ve çekişin olduğu tekerleklerin (2WD versiyonda) patinaja geçmesine bile neden olabiliyor. Bu durumu ESP’nin müdahaleleri veya süspansiyon sistemi de düzeltemiyor. Bundan kurtulmak için en iyi çare sanırız 4WD versiyonunu seçmek. Şanzıman olarak ise 6 ileri oranlı manuel veya 6 ileri oranlı otomatik vites arasından seçim yapmak mümkün. Ancak biz test sürüşlerimiz sırasında otomatik vitesi kullanma olanağı bulamadık. Güçlü motordan dolayı Korando’nun hızlanma ve yüksek sürat performansı da gayet yeterli. Firmanın açıkladığı, iki çekişli manuel versiyonda ve karma kullanımda 6.0 lt/100 km civarındaki tüketim rakamları, 1.600 kg’lık bir araç için oldukça başarılı. SsangYong Korando, ister 2WD olsun, isterse de 4WD, yüksek süratlerdeki yol tutuşu başarılı olan bir Crossover, yan rüzgarlardan da kolay kolay etkilenmiyor. Ancak ilk sürüş izlenimlerinde dikkatimizi, fren sisteminin dozlamasının zor olduğu çekti, belki bu bizim kullandığımız araçlara özel bir durumdu, tam sonucu almak için Türkiye’de yapılacak detaylı testleri beklemek gerek. Şimdi gelelim işin en can alıcı noktasına; Fiyat… ~Korando’nun Türkiye satış fiyatları henüz belli olmamış olsa bile, Avrupa’da, rakipleri Hyundai ix35 ve Kia Sportage’ın fiyat seviyesinden yüzde 5 daha aşağıda pozisyonlandığı belirtiliyor. Türkiye’deki fiyatı eğer uygun olursa, Korando’nun Crossover segmentinde kendisine önemli bir yer edinmemesi için herhangi bir neden yok. Aracın donanımları eksiksiz, dizel motor ve otomatik vites birlikteliği de var, belki tek eksiği, rakiplerdeki 1.6 lt’lik motorlar ama Türkiye distribütörü Şahsuvaroğlu’nun yetkilileri, Türkiye pazarına özel, küçük motor hacimli bir versiyonun fizibilitesini araştırıyorlar. İlk parti ürünler ülkemize, ekim ayı sonunda, AutoSHOW fuarıyla birlikte gelip, SsangYong standında teşhir edilecek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.