Sürüş kalitesine güveniyor

Yenilenmesi ile birlikte daha iddialı
bir hale gelen Subaru Legacy,
ülkemizde 2.0 lt’lik benzinli motor
ve 6 ileri oranlı Lineartonic şanzımanla
kombine edilebiliyor. Araçta
Comfort, Business ve Elegance adlı
üç donanım paketine bulunuyor.

Yeni Legacy’nin tasarım için “yırtıcı”
diyebiliriz. Spoyler görevi de gören
alt tampon çıkıntıları etkileyici
bir görünüyor. Büyük farlara sahip
olan araç, krom çerçevesi ile meydan
okuyan bir karakter de sergiliyor.

İç mekanı iyileştirilen Legacy’nin
büyüyen boyutları ile birlikte yaşam
alanının genişliği de artırılmış. Ön taraftaki
geniş yaşam alanı arka tarafta
da devam ediyor. Arkadaki en önemli
eksiklik ise baş mesafesinde yaşanıyor.
Orta konsolun üzerindeki
büyük ekranın dokunmatik olması
önemli bir artı. Kumanda elemanlarının
bazılarının kullanımı zor:
Yerlerini aratmasalar da sürücüden
bu kadar uzakta olmayabilirlerdi. Rahat
ettiren koltuklara sahip olan
aracın sürüş pozisyonu da rahatça
ayarlanıyor. Sessizliği hoşumuza giden
Legacy’nin üç kollu ve sportif görünümlü
direksiyon simidi de başarılı.
Havalandırma ve müzik sisteminin
performansı da beklentilere
rahat cevap veriyor.

Bu aracın en güvendiği kozlarından
biri başarılı sürüş özellikleri.
Markaya özgü simetrik 4 tekerlekten
çekiş teknolojisi (Symmetrical AWD)
ve boxer motor ile sportif kullanım
ve güvenlik teknolojileri öne çıkıyor.
2.0 lt’lik benzinli boxer motor Legacy’de
150 HP güç üretiyor. 196
Nm’lik tork da iyiler arasında yer alıyor.
Yüksek devir çevirmeyi seven
motorun alt devirlerdeki performansını
dabeğendik. Yeni geliştirilen
6 ileri oranlı Lineartonic otomatik
şanzımanın çalışma karakteri
de sorunsuz. Gücü törpülemeyen
şanzıman esnekliğe de katkı sağlıyor.
Manuel kullanıma da izin veren
otomatik şanzımanın viteslerini, direksiyon
simidinin ön tarafına yerleştirilen
kulakçıklardan kontrol
edebiliyorsunuz. Çok kısa süre içinde
gerçekleşen vites değişikleri sayesinde
kendinizi zaman zaman pist
üzerinde yarışan bir pilot olarak
bile hissedebiliyorsunuz. Yakıt tüketimi
açısından baktığımızda da ortalamalar
dahilinde bir tüketime
imza atılması, dört tekerlekten çekişli
bir araç için başarılı. Fren performansı
ve pedal kullanım kolaylığı
açısından bir sıkıntı gözlemlemediğimiz
aracın, yol tutuş ve güvenlik
özellikleri de oldukça iyi. Ancak
frenler biraz daha iyi olabilirmiş.
Herhangi bir sapma olduğu zaman
tekerlekler arasındaki iletişim çok iyi
kuruluyor ve araç doğru izine rahatlıkla
dönüyor. Direksiyon sistemi
ve yönlendirme kabiliyeti açısından
da bir sorun yok ama daha iyisi olabilirdi.
Biraz ağırkanlı olan yönlendirme
sistemi, yüksek hızlara çıkıldığında
iyi bir performans sergilerken,
şehir kullanımında sıkıntı yaşatabiliyor.

Sonuç



Subaru Legacy sınıfının en iddialı araçlarından
biri ve yenilenen özellikleri ile daha fazla
ilgi görmek istiyor. Büyüyen, yaşam alanında
daha fazlasını sunan araç başarılı
4×4 sistemi ve yüksek devirde iyi bir performans
sunan motoru ile beğenimizi kazandı.
Fiyatının karşılığında aldıklarınızın yüksek
olacağını da unutmamanızı isteriz. Ama
daha küçük bir motorla daha iyi bir başlangıç
fiyatı gerekiyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Sürüş kalitesine güveniyor

Subaru denince akla ilk başta sportif otomobiller geliyor. Bunun böyle olmasının sebebi, markanın Impreza modeli ile yakaladığı satış başarıları ve motorsporları alanında kazanılan başarılar. Ralli parkurlarında fırtınalar estiren Subaru, Impre-za’nın sportif versiyonu ile de yollarda büyük bir ilgi çekiyor ve çekmeye de daha uzun bir süre devam edecek gibi görünüyor.İddialı modeller üreten Subaru’nun bu konuda en fazla güvendiği modellerden birisi de Legacy. Yenilenmesi ile birlikte daha iddialı bir hale gelen Subaru Legacy, 1989 yılında başladığı hayatına, her zaman üzerine biraz daha ekleyerek devam ediyor. Ülkemizde 2.0 lt’lik benzinli motoru ve altı ileri oranlı Lineartonic adı verilen otomatik şanzımanı ile satışa sunulan aracın fiyatı 66 bin TL’den başlıyor ve donanım özelliklerine göre fiyat 76 bin 138 TL’ye kadar yükseliyor. Comfort, Business ve Elegance adı verilen üç farklı donanım paketine sahip olan araç, bu özelliği ile beklentilere zorlanmadan cevap verebiliyor. Yenilenmesinin ardından boyutlarında değişiklik olan ve eskisine göre daha büyük ebatlara sahip olan Legacy, 4730 mm uzunluk, 1505 mm yükseklik, 1780 mm genişlikte olan bir karosere sahip. Legacy’nin tasarımını ise ilk başta tek bir kelime ile özetlemek gerekirse “yırtıcı” diyebiliriz. Japon otomobillerinin yırtıcı görünen tasarımları bu araçta da aynı şekilde devam ediyor. Subaru’ya özgü bir tasarımı olan Legacy, nefes kesici bir görünüme sahip değil ama alçak yapısı, uzun burun tasarımı, gerek ön gerekse arka tarafta yere yakın konumlandırılan tamponları ile son derece havalı görünüyor. Aynı zamanda spoyler görevi de gören alt tampon çıkıntıları etkileyici bir görünüm olmasını sağlamış.~ Büyük farları ile büyük gözlü bakışlara sahip olan araç, krom çerçevesi ile meydan okuyan bir karaktere de sahip. Arkadan bakıldığında da dinamik bir yapıya sahip olan Legacy’nin başarılı omuz çizgileri profil görünümüne de etkileyici bir yapı kazandırıyor. İç mekan özellikleri de iyileştirilen Legacy’nin büyüyen boyutları ile birlikte yaşam alanının genişliği de artırılmış. Ön tarafta geniş bir yaşam alanı sunulurken, aynı özellik arka tarafta da devam ettiriliyor. Arka tarafın ön tarafa göre en önemli eksikliği baş mesafesinde yaşanıyor. Baş mesafesi kötü değil ama uzun boylu yolcular biraz sıkıntı çekebiliyor. Orta konsol üzerinde oldukça büyük bir ekranı bulunan araç, dokunmatik ekranı ile önemli bir artı elde ediyor. Tam bir multimedya merkezine sahip olan Legacy’nin büyük ekranı uzun yolculuklar sırasında önemli bir artı kazandırıyor. Metal görünümlü orta konsolla iç mekanda da dinamik bir hava yaratılırken, kumanda elemanlarının metal görünümlü olmasını sevmedik. Kumanda elemanlarının daha kolay fark edilmesi adına farklı bir renk seçeneği daha iyi olurdu. Kumanda elemanlarının bazılarının kullanımı ise zor. Yerleri aranmıyor ama sürücüden biraz uzakta konumlandırılan sağ taraftaki kumandalar daha iyi olabilirdi. Rahat ettiren koltuklara sahip olan aracın sürüş pozisyonu da iyi bir şekilde ayarlanıyor. Sessizlik beklentilerine de cevap veren Legacy’nin üç kollu ve oldukça sportif görünen direksiyon simidi de başarılı tasarımlardan. Havalandırma sisteminin ve müzik sisteminin performansıda beklentilere rahat cevap veriyor. Yaşam alanının sessizliğide ortalamaları zorlanmadan yakalıyor. ~Motor gürültüsü ve bazı mekanik sesler iç mekana yansıyor, bunlara da hazırlıklı olmak gerek. Bu aracın en çok güvendiği özelliklerinden biri başarılı sürüş özellikleri. İlk kez pazara sunulduğu 1989 yılından bu yana, markaya özgü simetrik 4 tekerlekten çekiş teknolojisi (Symmetrical AWD) ve karşılıklı yatay yerleştirilmiş orijinal boxer motor ile sportif kullanım ve güvenlik teknolojilerini öne çıkaran Legacy’nin beşinci nesli de oldukça iddialı. 2.0 lt’lik benzinli motorla donatılan Legacy’de bu boxer motor 6000d/d’de 150 HP güç üretiyor. Bu veriden de anlaşılacağı gibi boxer motor, yüksek devirlerde kullanılmayı seviyor. 3000d/d’de 196 Nm tork üreten motorun bu verisi de iyiler arasında yer alıyor. Yüksek devir çevirmeyi seven motor, bu tip kullanımları sevenlere hitap ediyor. Alt devirlerde de performansını beğendiğimiz aracın maksimum hızı fabrika verilerine göre 203 km/s olarak açıklanıyor. Açıklandığı gibi aracın yüksek hızlara çıkma isteği de fazla. Yüksek bir performans yok ama hızlanma isteği istikrarlı bir şekilde devam ediyor. 6 ileri oranlı ve yeni geliştirilen Lineartonic otomatik şanzımanın çalışma karakteride sorunsuz. Gücü törpülemeyen şanzıman performansa olumlu bir katkı sağlarken, aynı zamanda da esneklik performansında etkin bir rol oynuyor. Manuel kullanımlara da izin veren otomatik şanzıman, direksiyon simidinin ön tarafına yerleştirilen kulakçıklardan da vites değişimi olanağına sahip. Bu tip vites değişimleri birçok araçta sunuluyor ama Legacy’nin performansı bize birçoğundan daha iyi geldi.~ Çok kısa süre içinde gerçekleşen vites değişikleri sayesinde kendinizi zaman zaman pist üzerinde yarışan bir pilot olarak bile hissedebiliyorsunuz. Elbette burada hırçınlaşan bir sürüş stilinden değil, bir yarışçı gibi keyif alınan vites değişiminden söz ediyoruz. Yakıt tüketimi açısından baktığımızda da ortalamalar dahilinde bir tüketime imza atılması, dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan bir araç için başarılı diyebileceğimiz seviyede. Fren performansı ve pedal kullanım kolaylığı açısından bir sıkıntı gözlemlemediğimiz aracın, yol tutuş ve güvenlik özellikleri de oldukça iyi. Ancak fren performansının daha iyi olması gerektiğini de belirtmeden geçmeyelim. Herhangi bir sapma olduğu zaman tekerlekler arasındaki iletişim çok iyi kuruluyor ve araç izine rahatlıkla dönüyor. Direksiyon sistemi ve yönlendirme kabiliyeti açısındanda bir sorun yok ama daha iyisi olabilirdi. Biraz ağır kanlı olan yönlendirme sistemi, yüksek hızlara çıkıldığında iyi bir performans sergilerken, şehir kullanımında sıkıntı yaşatabiliyor.

SONUÇ

Subaru Legacy sınıfının en iddialı araçlarından biri ve yenilenen özellikleri ile biraz daha fazla ilgi görmek istiyor. Boyutları büyüyen, yaşam alanında artık daha fazlasını sunan araç başarılı dört tekerlekten çekiş sistemi ve yüksek devirde iyi bir performans sunan motoru ile beğenimizi kazandı. 66 bin TL olan başlangıç fiyatının karşılığında aldıklarınızın yüksek olacağını unutmayın. Ama daha küçük bir motorla daha iyi bir başlangıç fiyatı gerekiyor.

(+) Görünüm, iç mekan, genişlik, sürüş, motor, şanzıman, fiyat
(-) Direksiyon sistemi, yüksek başlangıç fiyatı


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.