Tasarruf roketi

2022 Dünya Futbol Şampiyonası için soğutmalı stadyumlar,
fütüristik binalar, süper modern yollar… VW için çöl
emirliği Katar, gelecekle ilgili bu önemli projesini tanıtmak için en
doğru yerdi. Bu yıl ilki düzenlenen Katar Motor Show’da (26-29 Ocak 2011)
Wolfsburglu firma, “1 Litre Otomobili”nin en son prototipini sergiledi. XL1,
bilim kurgu filminden çıkmış gibi görünüyor: Karbon-fiber destekli plastik karoseri
bir Lamborghini’den daha alçak ama bir Polo’dan daha kısa. Mümkün olan en iyi aerodinamiğe
ulaşabilmek için karoserin arka kısmı iyice daralıyor. Genişlikleri sadece 115 mm
olan incecik lastikler, arka kısımda aerodinamiği iyileştiren kapakların ardında gizleniyor. Aslına bakılırsa
XL1’in sıra dışı özellikleri karoseriyle sınırlı değil. En ileri hafif üretim tekniklerinin kullanıldığı karoserin
altında, aracı dünyanın en verimli otomobili haline getiren ileri teknolojilerden bolca kullanılmış.
Ağırlığı sadece 795 kg olan iki kişilik otomobilde aküsü şehir şebekesinden de şarj edilebilen bir plug-in
hibrid sistemi görev yapıyor. Sistem, 48 HP’lik iki silindirli bir TDI dizel ve 27 HP’lik bir elektromotordan
oluşuyor. Her iki motor da 7 ileri DSG’li şanzımana bağlanmış. Bu sayede XL1, 35 km’ye kadar olan menzilleri
sadece elektrik gücüyle katedebiliyor. Aracın lityum-iyon aküsü normal şehir elektrik şebekesinden
de şarj edilebiliyor. Tam gaz kullanımlarda elektromotor, bir tür takviye görevi yaparak aracı 11.9 saniyede
100 km/s’ye ulaştırıyor. XL1’in maksimum hızı ise hiç de az değil: 160 km/s. Tabi ki aracın en önemli
kozu düşük yakıt tüketimi: Test parkurunda XL1, 100 km’de 0.9 lt motorin harcıyor ve kilometre başına
24 gr CO2 salınımı yapıyor. Peki ama bunlar geleceğin gerçekleri mi? Bu sorunun cevabı kesin bir evet.
Ancak XL1’in, 11 yıl sonraki Dünya Futbol Şampiyonası’nın ilk düdüğünden bayağı önce yollara çıkma olasılığı
yüksek. Çünkü aracın özellikle hibrid sistemi, seri üretime oldukça yakın bir durumda. Örneğin 2 silindirli
motor, VW’nin güncel 1.6 TDI motorunun kelimenin gerçek anlamıyla “ikiye bölünmesi” ve bir denge
miliyle desteklenmesiyle elde edilmiş.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.